MS Windows
briani 27239
Nyt motherboard samme system disk ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 17:33

Jeg har købt nyt motherboard.
Hvad sker der hvis jeg bare sætter den gamle C disk i ?
Windows XP har jo indstillet den til det gamle motherboard.

Kan man få gang i systemet og så indstillere/opgradere drivere hen ad vejen
?

Fra : Hagar

Dato : 17-12-06 17:49

<df> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows XP har jo indstillet den til det gamle motherboard.
>
> Kan man få gang i systemet og så indstillere/opgradere drivere hen ad

Du skal have din skive i drevet og vælge en rep. af Windows, og så der efter
opdateringer i stor stil

Hagar

Fra : Pico

Dato : 18-12-06 23:12

Hagar wrote:

> Du skal have din skive i drevet og vælge en rep. af Windows, og så
> der efter opdateringer i stor stil

Dete er altså ikke altid nødvendig Jeg har flere gange sat nyt
bundkort i forskellige maskiner og så sat disken med XP styresystemet i.
Når den er bootet og kørere "ad helved" til indsætter man den CD der
fulgte med bundkortet og installere de drivere der hørere til kortet, så
flinter den derudaf i fin stil.
En anden ting er at det nok er fornuftigt at starte på en frisk når der
er kommet nyt bundkort i, så får man en helt frisk maskine.
Pico