MS Windows
briani 27239
Tilslutning til et domæne
Fra : Erik Andersen

Dato : 16-12-06 20:11

Jeg har købt mig en bærbar computer med XP Media Center Edition. Jeg vil
gerne kunne tilslutte den bærbare til et domæne. Det kan ikke lade sig gøre
i Egenskaber for system, som det er tilfældet i XP Professional. Den normale
tekst "eller oprette forbindelse til et domæne" findes ikke ud for boksen
Skift.

Hvad gør jeg?

mvh erik

Fra : Snuden

Dato : 16-12-06 20:43

On Sat, 16 Dec 2006 20:11:14 +0100, "Erik Andersen"
<erik_a@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>tekst "eller oprette forbindelse til et domæne" findes ikke ud for boksen

Hvis det er MCE 2005 er der ikke noget at gøre. Den version kan ikke
meldes ind i domæner - det er kun understøttet i tidligere versioner.

Hvis man opgraderer en tidligere version af MCE som allerede er medlem
af et domæne med MCE 2005, bibeholdes medlemsskabet dog.

http://support.microsoft.com/kb/887212
--
Snuden

Fra : Erik Andersen

Dato : 16-12-06 23:02

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse > Hvis det er MCE 2005
> [...]
>
> Hvis man opgraderer en tidligere version af MCE som allerede er medlem
> af et domæne med MCE 2005, bibeholdes medlemsskabet dog.

Det er en version 2002. Er der så en mulighed?
mvh
Erik

Fra : Snuden

Dato : 17-12-06 00:05

On Sat, 16 Dec 2006 23:01:52 +0100, "Erik Andersen"
<erik_a@post3.tele.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse > Hvis det er MCE 2005
>er der ikke noget at gøre. Den version kan ikke

>Det er en version 2002. Er der så en mulighed?

Nej. Iflg. Microsoft er det kun muligt at melde en MCE version af XP
ind i et domæne, hvis det er en 2005'er der er *opgraderet* fra MCE
2004.

http://www.microsoft.com/windowsxp/expertzone/chats/transcripts/04october21.mspx,
ca. halvvejs nede (søg på ordet "domain", så er det nemmere at finde).

Men hvis du har mod på at rode med det, så findes der et hack der
efter sigende skulle gøre det muligt. Jeg tager absolut NUL ansvar
hvis du prøver. Se http://www.tss2000.nl/vbforum/showthread.php?t=50

--
Snuden

Fra : Snuden

Dato : 17-12-06 00:06

On Sun, 17 Dec 2006 00:04:57 +0100, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Men hvis du har mod på at rode med det, så findes der et hack der
>efter sigende skulle gøre det muligt. Jeg tager absolut NUL ansvar

PS: Bemærk, at hacket er til MCE 2005. Om det virker på MCE 2002 har
jeg ikke den fjerneste anelse om.
--
Snuden

Fra : Erik Andersen

Dato : 17-12-06 00:18

> PS: Bemærk, at hacket er til MCE 2005. Om det virker på MCE 2002 har
> jeg ikke den fjerneste anelse om.
Mange tak for dine hints.
mvh Erik