MS Windows
briani 27239
"Udpak alle" forsvundet fra højrekliksmenu
Fra : Henny

Dato : 16-12-06 12:16

Jeg fik brug for at udpakke en tar.gz fil og installerede et træls program
til det brug - pwk-et-eller-andet - træls, fordi det også overtog
registreringen for zip-filer. Da jeg var færdig med at bruge programmet,
afinstallerede jeg det, og nu har jeg ikke længere "udpak alle" i min
højrekliksmenu, når jeg højreklikker på en zipfil. Zipfilerne har også fået
det generiske Windows-ikon. Når jeg dobbeltklikker på dem, kan jeg godt nok
se, hvad der er i, og i mappevinduet står der også "Udpak alle", så
funktionen som sådan er ikke gået tabt.

Er der nogen, der har en idé til, hvordan jeg får "udpak alle" tilbage i
højrekliksmenuen?

P.S.: Jeg kører XP Home.

--
Mvh.
Henny

Fra : hcma

Dato : 16-12-06 12:21

"Henny" <henny@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så funktionen som sådan er ikke gået tabt.
>
> Er der nogen, der har en idé til, hvordan jeg får "udpak alle" tilbage i

kontrolpanel - mappeindstillinger - filtyper - find *.zip og sæt dit
zipprpgram til at åbne dem.
m v h
hcma/-

Fra : Henny

Dato : 16-12-06 12:31

> kontrolpanel - mappeindstillinger - filtyper - find *.zip og sæt dit
> zipprpgram til at åbne dem.
> m v h
> hcma/-

Nu er problemet jo, at jeg vil have XP til at åbne zipfilerne, sådan som den
gjorde før. Jeg er ikke interesseret i at skulle køre Winzip eller lignende.
Iøvrigt findes zip ikke længere på den liste, du nævner.

--
Mvh.
Henny

Fra : Henny

Dato : 16-12-06 12:35

> Nu er problemet jo, at jeg vil have XP til at åbne zipfilerne, sådan som
> den gjorde før. Jeg er ikke interesseret i at skulle køre Winzip eller
> lignende. Iøvrigt findes zip ikke længere på den liste, du nævner.

Det gjorde den ikke, nej. Men så satte jeg den selv ind, og det lykkedes at
ændre registreringen til, at de skal åbnes med programmet "zipkomprimerede
mapper". Dette gjorde så, at alt er som det var før, og på den måde hjalp
dit svar alligevel. Tak for det!

--
Mvh.
Henny