MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Start/Billeder
Fra : emj

Dato : 15-12-06 23:58

Jeg vil gerne have ændret stien på Start/Billeder fra den
obligatoriske C:/Billeder til en anden sti.
Hvordan gør jeg det?

Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 16-12-06 04:03

> Jeg vil gerne have ændret stien på Start/Billeder fra den
> obligatoriske C:/Billeder til en anden sti.

Via stifinder trækker du mappen billeder derhen hvor du gerne vil have
den

Fra : emj

Dato : 16-12-06 09:49

Edmund skrev:

>Via stifinder trækker du mappen billeder derhen hvor du gerne vil have
>den

Mappen C:/Billeder skal der ikke flyttes på, den skal bare ikke være
tilgængelig via START/Billeder.

Du misforstår mig. Det er i START/Billeder
at jeg selv vil bestemme stien.
Jeg ønsker at der skal peges på M:\Dokumenter\Billeder

Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 16-12-06 12:17

--
Mvh Edmund
MSN edmorano@passport.com

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du misforstår mig. Det er i START/Billeder
> at jeg selv vil bestemme stien.
> Jeg ønsker at der skal peges på M:\Dokumenter\Billeder

misforstår sikkert stadig men måske du vil

du kan også bruge programmet fra microsoft Tweak UI til at ændre stien
med
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

uden Tweak UI kan du
flyt billederne over i en mappe på C: feks C:/Bil omdøb så senere
Træk så mappen C:/Billeder over i M:\Dokumenter\
M:\Dokumenter\Billeder bliver så standard mappen for billeder

Standard mappe er vel noget med C:\Documents and
Settings\brugernavn\dokumenter\billeder

Fra : Edmund

Dato : 16-12-06 12:19

> Standard mappe er vel noget med C:\Documents and
> Settings\brugernavn\dokumenter\billeder

Jeg mener altså når man lige har installeret sin WindowsXP
hvis det da er XP du taler om

Fra : emj

Dato : 16-12-06 13:05

Edmund skrev:

>flyt billederne over i en mappe på C: feks C:/Bil omdøb så senere
>Træk så mappen C:/Billeder over i M:\Dokumenter\
>M:\Dokumenter\Billeder bliver så standard mappen for billeder

Nej, det virker ikke.

>Standard mappe er vel noget med C:\Documents and
>Settings\brugernavn\dokumenter\billeder

Nej, det er længe siden, at jeg ændrede stien til C:\Billeder

M:\ er en ekstern USB harddisk (kun data) og der kan jeg åbentbart
ikke lokke XP til at have sin standard billedmappe liggende.

Hilsen emj

Fra : jda

Dato : 16-12-06 13:14

Sat, 16 Dec 2006 13:05:05 +0100 hamrede emj i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> M:\ er en ekstern USB harddisk (kun data) og der kan jeg åbentbart
> ikke lokke XP til at have sin standard billedmappe liggende.

Nej det tror jeg ikke den vil være med til

--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : jda

Dato : 16-12-06 12:51

Sat, 16 Dec 2006 09:49:01 +0100 hamrede emj i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Du misforstår mig. Det er i START/Billeder
> at jeg selv vil bestemme stien.
> Jeg ønsker at der skal peges på M:\Dokumenter\Billeder

Det er rigttigt nok det med at trække. Hvor den som standard ligger i
\Dokuments And Settings\%username%\Dokumenter\Billeder såkan du hive den
stort set hvor hen du vil. Men du skal ikke lave en ny mappe først. Du skal
højreklikke på den, trække og vælge 'flyt hertil' Så bliver stien ændret
automatisk. Jeg har for eksempel mine foretrukne og min 'Dokumenter' mappe
liggende i D:\profile

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-12-06 13:03

emj skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Du misforstår mig. Det er i START/Billeder
> at jeg selv vil bestemme stien.
> Jeg ønsker at der skal peges på M:\Dokumenter\Billeder
> Hilsen emj

Det vil den også komme til, hvis du flytter mappen - så vil
Windows selv sørge for at rette til, så den nye placering bruges
som standard.

Ellers må du i gang med REGEDIT og finde alle forekomster af
"Billeder" og rette stien manuelt.

Jeg har flyttet alle disse specialmapper til D:\Dokumenter,
D:\Dokumenter\Billeder. D:\Dokumenter\Outlook osv. og det
fungerer fint efter at jeg blot har flyttet dem i Stifinder.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : emj

Dato : 16-12-06 14:58

Jan Vestergaard skrev:

>Det vil den også komme til, hvis du flytter mappen - så vil
>Windows selv sørge for at rette til, så den nye placering bruges
>som standard.

Kun hvis jeg flytter den på de drev, som befinder sig på den eksterne
harddisk.
Flytter jeg den til M:, så får jeg bare 2 systemmapper, der begge
hedder Billeder. Det er dog fortsat C:\Billeder, der viser sig i
START/BILLEDER

>Ellers må du i gang med REGEDIT og finde alle forekomster af
>"Billeder" og rette stien manuelt.

Ja, det har jeg overvejet, men ved ikke rigtig, hvilke af
forekomsterne, der skal rettes, da jeg jo fortsat ønsker at have en
mappe, der hedder C;/Billeder

>Jeg har flyttet alle disse specialmapper til D:\Dokumenter,
>D:\Dokumenter\Billeder. D:\Dokumenter\Outlook osv. og det
>fungerer fint efter at jeg blot har flyttet dem i Stifinder.

Jeg kan også sagtens flytte til D: eller andre interne drev, men det
var ikke det, jeg ville

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-12-06 16:26

emj skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg kan også sagtens flytte til D: eller andre interne drev,
> men det var ikke det, jeg ville
> Hilsen emj

Nej det forstår jeg nu.

Jeg har flyttet til et netværksdrev - og der virkede det også
fint - det bruger til de andre PC'er i huset, så de bruger samme
dokumenter, billeder, Outlook-filer på en fælles server - og det
virker fint.

Men jeg har ikke prøvet på et eksternt drev - de kan godt være
lidt mærkelige på nogle punkter f.x. har jeg et eksternt USB2
drev, som jeg gerne ville dele, så de andre PC'er kan bruge det -
men det vil ikke virke helt OK selvom de virker fint med de
interne drev på samme PC - så eksterne drev fungerer ikke helt
som de interne altid.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : emj

Dato : 16-12-06 18:26

Jan Vestergaard skrev:

>f.x. har jeg et eksternt USB2
>drev, som jeg gerne ville dele, så de andre PC'er kan bruge det -

Min eksterne USB2 HD kan jeg ikke dele med andre på netværket, men de
enkelte mapper kan jeg fint dele.
Underlig verden vi lever i

Jeg har lige købt en Canon IP4300 printer (USB), som jeg er meget glad
for men det er mig umuligt at finde ud af, hvordan min mands maskine
kan lokkes til at se (bruge) den, så jeg kan ikke rigtig få den gamle
printer smidt ud af maskinparken uden at han græder inde ved siden af.

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-12-06 19:25

> [...]
> min mands maskine kan lokkes til at se (bruge) den, så jeg kan
> ikke rigtig få den gamle printer smidt ud af maskinparken uden

Det er klart, hvis han ikke kan printe

Jeg har en IP4000 på USB - den kan fint deles - eneste problem,
som jeg har haft er et par gange, hvor jeg printede på cd'er -
der skulle man ind og trykke "ok" på den PC' hvor printeren sad -
til trods for at det var en anden PC, jeg printede ud fra....

Men ellers fungerer den fint fra alle PC'er i mit lille lokalnet
(3 stk).

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : emj

Dato : 16-12-06 20:58

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
>der skulle man ind og trykke "ok" på den PC' hvor printeren sad -
>til trods for at det var en anden PC, jeg printede ud fra....

Så må det vel også kunne funke her.

Hilsen emj