MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændre macadresse ?
Fra : Testbruger

Dato : 14-12-06 16:00

Kan jeg ændre mac adressen på mit netværkskort ?

Jeg har fundet en vejledning men den kræver at man ændrer den under
egenskaber for kortet. Den indstilling er der ikke hos mig.
FIndes der noget software der kan gøre det ?
Jeg bruger windows XP

Fra : Jens G

Dato : 14-12-06 17:02

On Thu, 14 Dec 2006 16:00:19 +0100, "Testbruger" <no@spam.tak> wrote:

> [...]
>egenskaber for kortet. Den indstilling er der ikke hos mig.
>FIndes der noget software der kan gøre det ?

Det lyder da mærkeligt at du ikke har den indstilling.

Jeg har godt nok kun adgang til en engelsk XP home lige nu, men i den
højreklikker man på netværksforbindelsen og vælger Properties.
Herefter Configure og fanebladet Advanced. Her er så en Network
Address man kan vælge og skrive en ny MAC ind i Value feltet.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Testbruger

Dato : 15-12-06 17:21

Det er også den måde jeg har læst mig til.

Men der er ingen indstilling på det sted :(

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-12-06 19:02

On Fri, 15 Dec 2006 17:20:30 +0100, "Testbruger" <no@spam.tak> wrote:

>Det er også den måde jeg har læst mig til.
>
>Men der er ingen indstilling på det sted :(

Der er sæ'følig andre løsninger....

En Google søgning på 'XP Change MAC' giver f.eks følgende link:

http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm

Hvis dit netkort af en-eller-anden grund alligevel nægter at ændre
MAC-adresse er løsningen at binde netkortet til en 'Netværksbro' og
give broen den ønskede MAC-adresse...

God fornøjelse...

Fra : Benny Andersen

Dato : 15-12-06 17:32

On Thu, 14 Dec 2006 16:00:19 +0100, Testbruger wrote:

> [...]
> egenskaber for kortet. Den indstilling er der ikke hos mig.
> FIndes der noget software der kan gøre det ?
Jeg ville konkludere at netkortets mac adresse ikke lod sig ændre. Hvorfor
vil du ændre den?

Benny Andersen

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 15-12-06 18:42

On Fri, 15 Dec 2006 17:32:14 +0100, Benny Andersen
<a.mail.user@gmail.com> wrote:

>Jeg ville konkludere at netkortets mac adresse ikke lod sig ændre. Hvorfor
>vil du ændre den?

Naturligvis kan du ændre din mac adr
den ændres med et lille program

Hvorfor ændre, tja nogle programmer er låst til mac adr
Lars