MS Windows
briani 27239
Kortlæser og USB stik virker ikke...
Fra : Burning man

Dato : 13-12-06 23:12

Hej...

Jeg har bøvlet en del med mit nyinkøbte Windows XP Home i forbindelse
med anskaffelse af ny saml selv pc.
Problemerne med windows blev så store og irriterende (lang
opstartstid, umotiveret genstart og diverse blå stop skærme), at jeg
kørte en "windows repair" fra Windows CD'en.

Og efter denne repair så det hele da også ud til at være i orden.
Lige indtil jeg skulle overføre billeder fra digital kameraet.
Det kunne ikke lade sig gøre, for min kortlæser(intern) er ikke at
finde under "Denne computer". Og de 4 USB stik der er i pc'en er
ligeså usynlige som kortlæseren.

Det underlige er, at jeg godt kan finde kortlæseren under Denne
computer/kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering.
Men når jeg klikker på egenskaber for det CF kort der sikker i
kortlæseren sker der ikke noget.

Er der nogle kloge mennesker der har et bud på hvad jeg kan stille
op....
På forhånd tak..

Venlig Hilsen
Mikael Ernst

Fra : emj

Dato : 14-12-06 00:16

Burning man skrev:

>Det underlige er, at jeg godt kan finde kortlæseren under Denne
>computer/kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering.

Der skal du sådanset slet ikke kunne finde dem.
Til gengæld skal de være at finde under
computer/kontrolpanel/administration/computeradministration/Lager/biblioteker

OG under
omputer/kontrolpanel/administration/computeradministration/Systemværktøjer/enhedshåndtering/.......USB-controllere

Hilsen emj

Fra : Bjarne Chr

Dato : 14-12-06 08:07

"Burning man" <mikaelernst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Når kortlæseren, der optræder som drev i denne komputer ikke kan ses her,
har jeg med held taget strømmen fra maskinen, dvs 220v kablet er trukket ud,
ventet i 3 minutter, sat det til igen og bingo, nu kan kortlæserdrevene ses
igen. Prøv det.
mvh
Bc

Fra : Burning man

Dato : 14-12-06 20:47

Tusind tak for svarene!!

Jeg har forsøgt alle de ting som er blevet foreslået, men uden held.
Jeg har også prøvet at slette USB controllerne inde under
enhedshåndtering. Men det hjalp heller ikke.
Jeg har på fornemmelsen at jeg skal begynde forfra med Windows XP. For
det har virket inden jeg kørte "Windows Repair", og der skulle jeg
ikke installere drivere eller noget somhelst.

Med venlig Hilsen

Mikael Ernst

Fra : mrwheel

Dato : 16-12-06 15:01

Burning man skrev:
> [...]
> det har virket inden jeg kørte "Windows Repair", og der skulle jeg
> ikke installere drivere eller noget somhelst.

Hej Mikael

Har du overvejet at se efter i bios om usb er slået til. Det er et af
de punkter der er meget vigtige for at det skal kunne virke, jeg har
selv haft de problemer. Windows kan til tider drille med at vis at der
er usb uden at de er der. Håber at det lykkedes for dig.

Fra : Burning man

Dato : 20-12-06 00:36

Hej

Tak for svaret, jeg har tjekket bios'en og der er USB controllerne sat
til. så det er heller ikke der den er gal.
Jeg kan ikke finde nogen logisk forklaring, og jeg installerer Windows
påny.....

Tak til alle der har der har svaret....

Venlig Hilsen

Mikael Ernst