MS Windows
briani 27239
Servicepack
Fra : Jørgen

Dato : 11-12-06 00:54

Da SP2 kom frem, blev den os tilbudt, så vi bare lige kunne klikke "ja tak",
og så blev den downloaded på et øjeblik. I dag, efter en diskformattering må
jeg selv downloade den fra Nettet. Her ser jeg, at den fylder over 250 MB.
Var den første så stor?
Der er ingen tvivl om filnavnets rigtighed, men alligevel: Kan det dog være
rigtigt, at den skal være så stor?
Er der forskel på funktionerne i den første SP2 og på den, der tilbydes os i
dag?
Hilsen Jørgen

Fra : Hans

Dato : 11-12-06 01:03

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> rigtigt, at den skal være så stor?
> Er der forskel på funktionerne i den første SP2 og på den, der tilbydes os

Ja. Ja. Nej

Fra : J.K.Arning

Dato : 11-12-06 10:31

On Mon, 11 Dec 2006 01:03:00 +0100, Hans wrote:

> Ja. Ja. Nej

Nej, ja/nej, nej

--
:: J.K.Arning :: 11-12-2006 10:30:12 :: http://arning.dk ::

Fra : mogens

Dato : 11-12-06 06:52

Hej Jørgen
Der udbydes to versioner af Service Pack 2. Den ene er til normal
installation og fylder 60-70mb, så vidt jeg husker. Den anden er
beregnet til system-administratorer - IT-proffer - og fylder ca.250mb.
Man bruger bla. sidstnævnte til at udføre en såkaldt slipstreaming
med. Det er inkorporering af SP2 i en installations-cdrom. Men også
til udrulning på netværk og hvad har vi.
Der er ingen forskel på resultatet af de to installationer, for en
almindelig pc-bruger. Så tag roligt den lille.

Hilsen mogens

Fra : mogens

Dato : 11-12-06 07:08

PS. Den lille version fås nemmes via Windows Update - f.eks ved at
slå Automatiske Opdateringer til, eller hvad der passer dig bedst.

mogens

Fra : J.K.Arning

Dato : 11-12-06 10:34

On Mon, 11 Dec 2006 00:53:34 +0100, Jørgen wrote:

> [...]
> rigtigt, at den skal være så stor?
> Er der forskel på funktionerne i den første SP2 og på den, der tilbydes os i

Den første har du fået via Windows Update, der er her tale om en lille
version der tjekker din maskine for hvad der reelt skal opdateres,
hvorefter den henter det den skal bruge på nettet. Den anden version er den
komplette SP2 som indeholder alt og som bruges til at installere SP2 i
større netværk. Fordelen ved den er at man kun behøver hente SP2 en gang
hvorefter alle maskiner kan installere fra den istedet for at lade alle
hente lige det de skal bruge.

--
:: J.K.Arning :: 11-12-2006 10:31:44 :: http://arning.dk ::