bare for lige at blande mig
Fra : Lucky

Dato : 28-06-01 10:40

hej

jeg har i længere tid kigget med på hvad i skriver her inde, men har indtil
nu ikke rigtig været med i debatten.
ok, jeg var med et par gange sidste år, men det tæller ikke.

jeg er en pige på 20. har en kæreste på 23 og vi bor sammen selvom han er
flov over at indrømme over for andre mennesker at vi er kærester. vi har
kommet sammen i 2 år, boet sammen i 1½ år. (kun pga at jeg manglede et sted
at bo).
jeg må jo nok indrømme at jeg ikke er den lille husmor på nogen måder.
jeg hader alt rengøring hvis der skal ryddes op efter andre end mig selv, og
det skal der ofte. og madlavning er ikke det jeg er bedst til.

Nu er brian så ved at være rigtig godt træt af mig. Sidste sommer havde han
tre andre på samme tid som mig.
jeg vil ikke slippe ham bare fordi han en periode mener han kan tillade sig
alt.
Nu hvor han er færdig uddannnet vil han flytte. det er jo klart han vil have
job. Og så tager man det der kommer, men jeg er lidt stødt over at han ikke
vil have mig med.

hilsen
Bææææænde

Fra : John Sahl

Dato : 28-06-01 11:07

"Lucky" <Tojdyr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hej

Selv hej og velkommen tilbage

> jeg har i længere tid kigget med på hvad i skriver her inde, men har
indtil
> nu ikke rigtig været med i debatten.
> ok, jeg var med et par gange sidste år, men det tæller ikke.

Jo da.. En gang dss'er altid dss'er..

> [...]
og
> det skal der ofte. og madlavning er ikke det jeg er bedst til.

Det er vel heller ikke det der tæller mest i et forhold. Der er vel så bare
andre
ting som du er god til.. Man fordeler jo mange gange opgaverne, eller
hjælpes ad.

> [...]
han
> tre andre på samme tid som mig.
> jeg vil ikke slippe ham bare fordi han en periode mener han kan tillade

Hmmmmmmmm...

> [...]
have
> job. Og så tager man det der kommer, men jeg er lidt stødt over at han

Synes du ærlig talt ikke at du fortjener bedre end det? Se du hellere at
komme
videre! Væk! Ud af det "forhold"! Hvorfor accepterer du at være ved en
partner
som åbenlyst ikke gider dig mere?

Jeg fatter ikke at du finder dig i det ;-(

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 28-06-01 11:38

d. 28/06/01 12:06 skrev John Sahl på webmaster@mandezonen.dk i artiklen
4hD_6.4269$lf5.630869@news010.worldonline.dk:

> [...]
> andre
> ting som du er god til.. Man fordeler jo mange gange opgaverne, eller

Jeg har såmænd også mødt nogen, som erkender, de ikke gider gøre rent,
hvorefter de betaler sig fra det med hjemmeservice eller en ung m/k i huset.

> [...]
> partner
> som åbenlyst ikke gider dig mere?
>
> Jeg fatter ikke at du finder dig i det ;-(

Meget enig - selvom det er lettere sagt end gjort, og det kan være svært at
acceptere, han dermed har taget en beslutning med konsekvenser for begge.
Det kan være svært at acceptere, at man ikke altid kan få sin vilje og den
personlige frihed er et meget relativt begreb. Man kan nu en gang ikke få
total frihed uden at tage noget frihed fra andre...

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Sott

Dato : 28-06-01 12:25

Hej Lucky (fedt du "kommer" igen :0))

> [...]

og
> det skal der ofte. og madlavning er ikke det jeg er bedst til.

Ja, jeg kan heller ikke fordrage husligt arbejde, jeg finder det dræbende
kedsommeligt. Jeg vil heller tilbringe tiden foran pc'eren *GG*
Der er næsten ikke det, som jeg heller vil - end være huslig.
Det hjælper mig, at lave nogle lister over, hvad der nu engang skal gøres og
så følge dem løseligt. For ellers "vokser" kaoset i hjemmet mig over
hovedet - og det udmynter sig så i, at stort set alle i familien "flygter"
fra hjemmet, som ikke længere er et rart sted at være pga. al den uorden og
alt det kaos.

Så jeg har erkendt nødvendigheden af husligt arbejde, for at alle i hjemmet
kan trives og lide at være her - men derfra og så til at yde en kontinuerlig
indsats... der er fandme langt *GG*
Desuden er det min overbevisning, at alle som bor og er i et hjem (brugerne
*S*) - de er medansvarlige, og derfor må alle yde deres, og vil de andre det
ikke, så må de i visse tilfælde "tvinges" :0)
Jeg gør altså ikke det hele, fordi andre er dovne - er du vimmer...

Jeg er så også vokset op med et hjem, der mildest talt ikke blev gjort det
store ved - så min tærskel for rod og snavs ligger et helt andet sted, end
jeg oplever så mange andres gør - netop derfor har det hjulpet mig meget, at
stille nogle "normalitets-begreber" op i listeform. For ærligt talt, så er
manglende lyst til husligt arbejde ingen undskyldning for ikke at holde sit
hjem. Hjemmet er jo det sted, hvor alle i familien (om man så er to eller
flere skal kunne trives, lide at være, udøve sine forskellige
aktiviteter osv. Det er ret så svært, hvis det hele er et stort kaos :-/

Min erfaring siger mig, at når hjemmet "flyder" - så splittes familien, for
alle ønsker sig alle andre steder hen.

> [...]
han
> tre andre på samme tid som mig.
> jeg vil ikke slippe ham bare fordi han en periode mener han kan tillade

Ved ikke at slippe ham dengang, har du jo "lært" ham, at han kan netop
tillade sig alt. Jeg forudsætter så, at han ikke var sammen med disse tre
andre efter forudgående aftale med dig. Derved har han tilsidesat dig og
jeres indbyrdes forhold, han har svigtet dig og svigtet det som jeres
forhold skal bygge på - nemlig tillid til hinanden.

Han sendte dig nogle signaler, som godt kan kaldes et vink med en vognstang.
Han er ikke dedikeret til dig, du er ikke noget af det vigtigste i hans
liv - så ville han jo ikke i den grad risikere at sætte jeres forhold over
styr, vel?

> [...]
have
> job. Og så tager man det der kommer, men jeg er lidt stødt over at han

Jamen, sådan som du beskriver jeres forhold - hvorfor skulle han så ville
have dig med?
Hans kærlighed til dig er nok "forsvundet". Han er/var sammen med andre. Du
bor der kun (som udgangspunkt) fordi du ikke havde et andet sted at bo.

Og hvis han flytter for at få job, så kan du jo få lov at beholde det sted I
har nu, og han kan få et sted for sig selv - som han nok har villet have
hele tiden. På den måde "smider" han dig ikke på gaden, og han får sin
"frihed" igen - for ham er det sikkert en god og reel løsning.

Og som John skriver - hvad vil du med ham?
Hvorfor er du stødt over, at han ikke vil have dig med, han er jo ikke
hverken din far eller mor, og jeres forhold er ikke gensidig kærlighed,
sådan som du beskriver det.

I stedet for at være skuffet og stødt over, at han ikke vil have dig med, så
vil jeg mener - at du skulle finde ud af, om du virkelig selv vil med, og
hvorfor?
Har du da ikke fortjent en mand/kæreste, som synes du er Guds gave til ham,
som vil dig alt det bedste og som vil elske dig uden at svigte dig?
Hvis du ikke mener, at du har fortjent det, hvad er det så, der gør - at
netop du ikke skulle fortjene kærligheden, at blive elsket?
(skulle du ikke være værd at elske, fordi du ikke er husligt anlagt? - nej,
vel. Massere af karrierekvinder er slet, slet ikke husligt anlagt - og de
synes sikkert, at de til fulde er værd at elske *S*)

Ligemeget hvem man er, fortjener man ikke IMO at være i et forhold, hvor
kæresten ikke elsker én.

Tusinde hilsner
Søs, som håber at jeg ikke har været for hård ved dig. Jeg vil jo ikke gøre
dig ked af det. Tværtimod.

Fra : Henning

Dato : 28-06-01 13:42

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lucky (fedt du "kommer" igen :0))

Ja hej med dig

> [...]
> kæresten ikke elsker én.
>
> Tusinde hilsner
> Søs, som håber at jeg ikke har været for hård ved dig. Jeg vil jo ikke

Igen har du sagt hvad der er at sige, jeg kan kun tilslutte mig
Søssers og andres råd til dig!

Han elsker dig ikke og har ikke gjort det længe, det er ikke et
liv at leve og bygge på, du har fået 10 tæer i røven af ham og
siger nu tak til!
Du er bange og usikker? Lidt af en trygheds-narkoman?
Usikker på om andre kan elske dig? Om du er værd at elske?

Som du beskriver det, lyder det som om du vælger en slavinde
status, hvor din HERRE må sparke til dig, ydmyge dig, misbruge
din kærlighed, fornedre dig alt det han vil, bare du må få lov
at ligge ved hans fødder!

Prøv at læs dit eget indlæg igen og forestil dig, at det er din
bedste veninde der har skrevet det!
Hvad vil du svare hende? Prøv for real at svare på dit
eget indlæg her i gruppen

MVH
Henning

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 28-06-01 17:24

"Lucky" <Tojdyr@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]

han
> tre andre på samme tid som mig.
> jeg vil ikke slippe ham bare fordi han en periode mener han kan tillade

Han havde 3 andre?? Kæreste?? Engangsknald?? Uanset hvad, så var han
utro...... Kan man beholde sådan en kæreste??
1 gang utroskab, kan MÅSKE tilgives, men 3 gange?? Ikke i mine øjne..

> [...]
have
> job. Og så tager man det der kommer, men jeg er lidt stødt over at han

Han vil ikke ha' dig med?? Søde.. Han gider dig jo ikke... Hvorfor kæmper du
sådan for en fyr som ikke er det værd??

Fra : Lucky

Dato : 28-06-01 19:19

Takker jer alle for jeres fremstilling af sagen.

lige et spørgsmål:
hvis han, som I siger, ikke elsker mig hvorfor har han så droppet de andre
for mig???

ja, jeg er trygheds narkoman, det bliver man gerne efter en dårlig opvækst,
men jeg sidder ikke som en tæge. jeg glæder mig til jeg ska på ferie lidt
fra ham så vi kan få lidt tid hver for sig her i sommer. det kan alle
forhold have brug for ind i mellem så der er vi ikke anderledes end andre.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-06-01 19:39

> Takker jer alle for jeres fremstilling af sagen.
>
> lige et spørgsmål:
> hvis han, som I siger, ikke elsker mig hvorfor har han så droppet de andre
> for mig???

hvis han virkelig elsker dig hvorfor havde han så 3 andre ved siden af dig??
og hvad gør dig sikker på at han ikke har andre i øjeblikket??
og hvis han virkelig elsker dig hvorfor vil han så starte et nyt liv uden
dig???

> [...]
> fra ham så vi kan få lidt tid hver for sig her i sommer. det kan alle
> forhold have brug for ind i mellem så der er vi ikke anderledes end andre.

trygheds-narkomani kommer altså ikke kun af en dårlig påvækst.... men som
jeg ser det er du da bestemt ikke i en tryg situation....
uanset at du føler du er i et "normalt" forhold, så viser historien jo at
han sansyneligvis ikke holder særlig meget af dig.....
hvilken som helst mand med lidt respekt for sig selv ville være flov over at
have en dejlig kæreste han elsker???

hvad jeg mangler svar på er : hvorfor er _du_ sammen med ham???
hvorfor holder _du_ ud, når han kan tillade sig at gøre hvad som helst??
hvor er _din_ selvrespekt??

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Henning

Dato : 28-06-01 20:16

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> [...]

> hvad jeg mangler svar på er : hvorfor er _du_ sammen med ham???
> hvorfor holder _du_ ud, når han kan tillade sig at gøre hvad som helst??

Jeg kan heller ikke få øje på en gnist af selv-respekt og
selvværd, kun en hundehvalp, der søger ømhed og opfatter
åndelige spark, slag og svigt som tegn på kærlighed, ømhed
og omsorg.

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 28-06-01 20:10

> [...]
>
> lige et spørgsmål:
> hvis han, som I siger, ikke elsker mig hvorfor har han så droppet de andre

For at få fred i huset og een til at betale ½ delen af huslejen
medens han studerede, tro os, når vi siger han ikke elsker
dig, især vi mænd, er gode til at gennemskue andre mænd *GG*

Det er altså nemmere at have en der hjemme at bolle med, end
skulle ud og finde bolle damer igen og igen, det koster penge,
og de betaler ikke husleje ( som jeg går ud fra du gør?)
Du er så ung, og han vil røvrende dig igen og igen, nu mere
du forsøger at holde på ham, des mere vil han foragte, ja
måske afsky dig, der er næsten ikke noget så afsky/foragt-
vækkende for en mand, end en kvinde der kryber/ tigger og ber
om at få lov til at blive sammen med ham.

Hvis du endelig skal have en changse hos ham, skal du være
is-kold og give udtryk for at du glæder dig til at komme ud
på score-markedet og få et nyt og spændende liv etc. etc.

Men drop ham, han er for besværlig at leve med!

MVH
Henning

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 30-06-01 14:50

"Henning" <h2m65@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> vækkende for en mand, end en kvinde der kryber/ tigger og ber
> om at få lov til at blive sammen med ham.

AARRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!

Selvom du er min navne-broder, så må du sgu ikke sige den slags ting... Det
er jo alt det vi plejer at hemmeligholde.. *LOL*

/Henning

Fra : Henning

Dato : 04-07-01 21:07

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote in message >

AARRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!

> Selvom du er min navne-broder, så må du sgu ikke sige den slags ting...
Det
> er jo alt det vi plejer at hemmeligholde.. *LOL*

Jeg er jo desværre så bund-reel , så jeg af og til,
saver den gren over jeg selv sidder på *GGGGG*

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 28-06-01 20:56

Hej Lucky :0)

"Lucky" <Tojdyr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Takker jer alle for jeres fremstilling af sagen.

Du er velkommen *S*

> lige et spørgsmål:
> hvis han, som I siger, ikke elsker mig hvorfor har han så droppet de andre
> for mig???

Har han droppet dem for dig?
Eller var de egentlig bare en stribe mere eller mindre engangs-knald?
Hvad lavede han med dem fra begyndelsen af?

Og du skriver selv:
[...]
"han ikke vil have mig med."

Hvorfor er han flov over at I er kærester?
Hvorfor bor I ikke sammen af lyst?
Hvorfor er han træt af dig?
Hvorfor havde han tre andre, når han var sammen med dig?
Hvorfor vil han ikke have dig med?

Jeg tror, at du skal have besvaret de spørgsmål.
For mig tegner det et tydeligt billede af, at du ikke er elsket.

> [...]
> fra ham så vi kan få lidt tid hver for sig her i sommer. det kan alle
> forhold have brug for ind i mellem så der er vi ikke anderledes end andre.

Ja, alle kan have brug for deres egen "plads".

Tryghedsnarkomani er ikke et sundt fundament for et forhold. Du må altså
finde dit eget ståsted - det er ikke hans livsopgave, at være din støtte i
livet - han har sit eget liv at leve. Det er fint nok, at du ikke sidder som
en tæge - men der er mange måde at være "klæbende" på, og ligegyldigt
hvordan man gør det, så er det dræbende for et forhold.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 30-06-01 14:48

Jeg blev selv "dumpet" for ca. 10 måneder siden.....

Det var første gang jeg boede sammen med nogen...

Jeg ved ikke om nogen af jer har boet sammen med andre, men man kan kun
forestille sig hvor hårdt det er pludselig at gå fra en dagligdag, hvor man
er to, til man sidder med en lejlighed, hvor halvdelen af møbler,
køkkengrejet osv mangler...

Måske har din kæreste prøvet det, og bliver i forholdet pga. de trygge
rammer.. Det ved jeg da at det var grunden til at min X (ja, vi er stadig på
talefod) blev så længe sammen med mig, selvom det gik dårligt.

Mit råd... Kom ud af det forhold snarest muligt... Jo længere du venter, jo
dårligere får du det med dig selv..

Fra : Tomas O.

Dato : 28-06-01 21:30

"Lucky" <Tojdyr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9hetus$klk$1@news.inet.tele.dk...
hej Bente og velkommen tilbage

> jeg har i længere tid kigget med på hvad i skriver her inde, men har
> indtil nu ikke rigtig været med i debatten.
> ok, jeg var med et par gange sidste år, men det tæller ikke.

Jeg kan huske dit nick men ikke hvad du skriblede

> jeg er en pige på 20. har en kæreste på 23 og vi bor sammen selvom
> han er flov over at indrømme over for andre mennesker at vi er
> kærester.

Han er dig ikke værdig, ud med ham! Sådan en nar fortjener sgu da ikke
at have et forhold!

> vi har kommet sammen i 2 år, boet sammen i 1½ år. (kun pga at jeg
> manglede et sted at bo).

Øhermh du bor sammen emd ham fordi du ike havd enoget andet at bo i?
Ikke fordi du er vild med ham?

> [...]
> måder. jeg hader alt rengøring hvis der skal ryddes op efter andre
> end mig selv, og det skal der ofte. og madlavning er ikke det jeg er

pkt. 1 man kan formedelst 500 pr. måned have en pige der komer og gør
rent hver 14. dag. Det har jeg.
pkt. 2 man kan lave mad efter en kogebog, en der er ok hedder 'Mad for
fattigrøve. Den er ret ok *G*

> Nu er brian så ved at være rigtig godt træt af mig. Sidste sommer
> havde han tre andre på samme tid som mig.

Argh.. han er vist ikke mere vild med dig end at han går på jagt..
uha.. dårligt tegn.. gør han det 1 gang kan det hedde sig han fladt i,
men 3 (!!) gange , ja undskyld mig, men burde du ikke smide sådan en
rådden tomat ud?

> jeg vil ikke slippe ham bare fordi han en periode mener han kan
> tillade sig alt.

Hvorfor ikke? Har du ingen selvrespekt? Eller kan du bare ikke leve
uden ham? Eller hvad er grunden?

Han er en sjuft og bør omgående smides på lossepladsen.

> Nu hvor han er færdig uddannnet vil han flytte. det er jo klart han
> vil have job. Og så tager man det der kommer, men jeg er lidt stødt
> over at han ikke vil have mig med.

Helt ærligt han vil ikke have dig punktum!
Så smut du fra sådan en nar. Ingen fortjener at blive behandlet som
han behandler dig.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Lucky

Dato : 28-06-01 22:54

test for at se om min comp er opsat rigtigt

Lucky <Tojdyr@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hetus$klk$1@news.inet.tele.dk...