MS Windows
briani 27239
Norton PartitionMagicT 8.0
Fra : lehd

Dato : 09-12-06 01:30

Hej
Jeg har dummet mig da jeg for ca 1 år siden formatterede og genindstallere
windows , for jeg valgte da at dele mit drev op i 3 lige store diske på 30
GB pr stk.
Nu kører mit Cdrev dårligt og jeg vil gerne undgå at formattere, og har så
fået øje med Norton PartitionMagicT 8.0, som skulle kunne flette evt de 2
diske sammen med et enkelt uden tab af data.
Er der nogen der har prøvet ? og er der nogen risiko ? vil jo nødigt stå
med en masse programmer som alligevel ikke virker, og data der er
forsvundet.

--
Kirsten lehd
www.vejlenser.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 08:46

"lehd" <info@skriv ikke her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fået øje med Norton PartitionMagicT 8.0, som skulle kunne flette evt de 2
> diske sammen med et enkelt uden tab af data.

Ja

> og er der nogen risiko ?

Ja, der er altid en risiko. PM gør også venligt opmærksom på, at man bør
tage back-up inden man re-partitionerer.

Når det er sagt, så har jeg flere gange udført operationer lig den du
nævner, uden uheld.

Men jeg kan ikke forstå, at et systemdrev på 30Gb skulle være for lille.
Selv kører jeg 20Gb, har temmelig mange programmer installeret, og stadig
ca. 10Gb fri.
Overvej lidt oprydnig, defragmentering, samt et lille eftersyn for "snavs".

mvh Ebbe

Fra : Ricko.

Dato : 09-12-06 10:16

> [...]
>
> --
> Mænd holder ikke op med at lege fordi de bliver gamle.
> Mænd bliver gamle fordi de holder op med at lege.

Eller en ekstra harddisk

Fra : J. E.

Dato : 09-12-06 11:16

"lehd" <info@skriv ikke her.dk> skrev i en meddelelse news:457a0383$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Er der nogen der har prøvet ? og er der nogen risiko ? vil jo nødigt stå med en masse programmer som alligevel ikke

Jeg kan kun sige, at jeg aldrig har oplevet problemer, hverken den ene eller
anden vej.
Der kan opstå problemer hvis du har programmapper installeret på det drev
du vælger at slette.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 09-12-06 13:10

"lehd" <info@skriv ikke her.dk> skrev:
Sat, 9 Dec 2006 01:29:55 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
> Jeg har dummet mig da jeg for ca 1 år siden formatterede og genindstallere
>windows , for jeg valgte da at dele mit drev op i 3 lige store diske på 30
>GB pr stk.
Nej, det lyder da meget fornuftigt.

> Nu kører mit Cdrev dårligt og jeg vil gerne undgå at formattere,
Der er da sikkert masser af fri plads, ellers må du rydde op.
Hvis du har extremt store databaser på C drevet, så flyt dem.

Problemet ligger nok et andet sted.
Fjern alle Temp filer og lignende fyld, rens registrerings databasen.
Dernæst kan du opfriske Windows med Dial-a-fix,
http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

> [...]
> Er der nogen der har prøvet ? og er der nogen risiko ? vil jo nødigt stå
>med en masse programmer som alligevel ikke virker, og data der er
Data forsvinder ikke, men du kan risikere at de er sværere at finde.
Hvis der er programmer på det drev du fjerner, vil mange af dem ikke
virke.

Altså, lad vær med det pjat.
Hvis du endelig vil eksperimentere med Partition Magic, så kan du i
stedet ændre størrelsen på dine drev, men stadig bibeholde dem alle tre.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-06 16:14

lehd skrev:

> Jeg har dummet mig da jeg for ca 1 år siden formatterede og
> genindstallere windows , for jeg valgte da at dele mit drev op
> i 3 lige store diske på 30 GB pr stk.

Hvorfor skulle det være dumt? Jeg har delt mit i 9, og jeg har
kun afsat 4 GB til C-drevet. Det betyder at det tager (relativt)
kort tid at lave et image deraf.

> Nu kører mit Cdrev dårligt

Hvad skulle der være vundet ved at hele lortet kører dårligt? Mon
ikke det var smartere at hitte ud af hvad der er galt. Oprydning
og defragmentering kunne være en begyndelse. Og sørg for at skrue
IE's cache ned til højst 50 MB. Den er slem til at få systemet i
knæ.

Kontrolpanel - Internetindstillinger - Indstillinger (under
"Midlertidige filer") - Tilladt diskplads.

--
Bertel