MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bruger er ikke længere administrator - win~
Fra : Lars V

Dato : 08-12-06 22:44

Jeg skulle jo lige rode lidt! I win xp stod brugeren som "medlem" af
administrator. Den fjernede jeg af en eller anden årsag, og nu kan jeg ikke
få den bruger tilbage som administrator. Nu logger den blot på som
administrator, og jeg kan ikke vælge at logge på som den gamle bruger
mere... Og her var en masse foretrukne, ikoner på skrivebord m.v., som jeg
gerne vil have tilbage. Hvordan får jeg denne bruger tilbage, så det igen
ser normalt ud? Jeg har kigget lidt tilbage gennem svarene i gruppen, og det
har givet mig nogle idéer. Men jeg vil godt være helt sikker inden jeg igen
roder med det...

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-06 00:34

Lars V skrev:

> Jeg skulle jo lige rode lidt! I win xp stod brugeren som "medlem" af
> administrator. Den fjernede jeg af en eller anden årsag, og nu kan jeg ikke
> få den bruger tilbage som administrator.

Hvis du kun har fjernet den fra administratorgruppen, burde den
være intakt. I så fald kan du finde den via Kontrolpanel -
Brugerkonti hvor du så skulle kunne se den. Vælg "Ændring af
konto" og sæt den til at være administrator.

Hvis du har slettet hele brugerkontoen, er der nok ikke noget at
gøre. I så fald blev du advaret først.

--
Bertel

Fra : Lars V

Dato : 09-12-06 01:00

> [...]
> konto" og sæt den til at være administrator.
>
> Hvis du har slettet hele brugerkontoen, er der nok ikke noget at

Hej Bertel.

Foreløbig tak. Jeg må lige prøve det, når jeg kommer til maskinen igen. Jeg
synes nu jeg prøvede det, og jeg tror ikke, jeg kunne se brugerkontoen under
brugerkonti. Men hvis jeg prøvede at oprette den igen med det samme navn, så
siger XP, at den allerede findes. Og jeg kunne også stadig se den under
kontrolpanel -> administration.

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-06 16:08

Lars V skrev:

> siger XP, at den allerede findes. Og jeg kunne også stadig se den under
> kontrolpanel -> administration.

Så prøv at dobbeltklikke på den og vælg "Medlem af" og gør den
til admin.

--
Bertel