MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvad skal jeg redde inden formatterig?
Fra : Jørgen

Dato : 08-12-06 18:43

Jeg formatterer mit crev i weekenden.
Hvad skal jeg redde?
Jeg har en masse korrespondance i "Lokale Mapper - Outlook Express". Hvor
findes de i træet? Hvordan saver jeg det til backupdrevet på den externe
harddisk?
Jeg bruger Win XP.
Hilsen Jærgen

---------
Giv den segnende stærke drikke og giv den mismodige vin. (Ordsp 31,6)

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 08-12-06 19:57

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> Jeg formatterer mit crev i weekenden.
> Hvad skal jeg redde?
> Hvordan saver jeg det til backupdrevet på den externe harddisk?
> Jeg bruger Win XP.

Hvis jeg re-installerer en maskine, tager jeg altid et komplet image på en
extern disk, så kan man altid vende tilbage og hente det som man med garanti
har glemt.

Tidligere brugte jeg Ghost, og bruger nu acronis true image.

Mvh

Kim

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-12-06 21:23

Jørgen skrev:

> Jeg formatterer mit crev i weekenden.
> Hvad skal jeg redde?
> Jeg har en masse korrespondance i "Lokale Mapper - Outlook Express".
> Hvor findes de i træet? Hvordan saver jeg det til backupdrevet på den

C:\documents and settings\ditbrugernavn\... et sted herunder\

(C:\Documents and Settings\ditbrugernavn\Local Settings\Application
Data\Identities\{mystisk talrække}\Microsoft\Outlook
Express\Inbox.dbx) -hvis det er indbakken vi snakker om. Du kan nu også bare
eksportere dem fra OE..

Et lille trick er at tage en kopi af hele den "ditbrugernavn" mappe. Når du
så har installeret xp igen, går du ind og opretter en ny bruger med præcis
det samme navn. Så logger du ind med den nye bruger, logger af igen. Så
tager du dit backup program og kopierer mappen "ditbrugernavn" oven
c:\documents and settings\ hvor der nu ligger en magen til.

Du vil nu have alle dine dokumenter, mails osv, indstillinger,skrivebord
osv. Du skal naturligvis geninstallere programmerne, som der vil være en
"død" genvej til i din start menu.

Nu spørger den kloge sikkert hvorfor man ikke bare bruger den funktion i xp
der hedder "start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/guiden overfør filer
og indstillinger" so lyder til at gøre præcis det som ovenfor.... jeg
prøvede funktionen lige da xp kom ud, og det jeg fik med over var mit
wallpaper..INTET andet.. muligvis der er sket forbedringer , men jeg er
mere tryg ved at have en kopi af hele mappen..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 23:49

Der findes en udmærket funktion "overfør filer og indstillinger" i
"tilbehør", hvis du bruger den kan du brænde det på en CD og regne med
at have fået det meste med.

Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-12-06 00:21

Peter Frenning skrev:

> Der findes en udmærket funktion "overfør filer og indstillinger" i
> "tilbehør", hvis du bruger den kan du brænde det på en CD og regne med
> at have fået det meste med.

Læste du ikke hvad jeg skrev ?

[...]

Få det meste med ? Nej tak..

Fra : Jørgen

Dato : 09-12-06 10:01

"Peter Frenning" <peter (a) frenning.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes en udmærket funktion "overfør filer og indstillinger" i
> "tilbehør", hvis du bruger den kan du brænde det på en CD og regne med
> at have fået det meste med.
>
> Peter

************************

Det ser interessant ud. Den kendte jeg ikke. Jeg har savet både filer og
indstillinger på ekstern harddisk og for en sikkerheds skyld på en CD. Det
hele er i en DAT-fil på 566 MB. Gud ved, hvordan jeg får den åbnet igen, men
nu kan jeg vist ikke gøre mere lige her. Så kommer svaret nok "hinsides".

Forløbig tak
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 09-12-06 10:24

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Frenning" <peter (a) frenning.dk> skrev i en meddelelse

> ************************
- men risikerer jeg så ikke at få alt mit eventuelle "snavs" men mig ind på
den ny-formatterede computer? Jeg har en masse møg, der ikke hører hjemme,
fejlmeddelelser o.desl. Det må søreme ikke komme med igen.
Jørgen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-12-06 01:26

Sune Storgaard skrev:

> [...]
> wallpaper..INTET andet.. muligvis der er sket forbedringer , men jeg
> er mere tryg ved at have en kopi af hele mappen..

Guiden: "Overførsel..." har virket upåklageligt hér gennem mange
formateringer.
Hans