MS Windows
briani 27239
Kan XP reddes ?
Fra : Henning Lund

Dato : 08-12-06 18:34

Efter en genstart af en af vore maskiner, kommer denne fejl frem
\windows\system32\config\system windows kan ikke starte fordi
denne fil er beskadiget eller mangler, jeg ville så prøve at
boote op fra XP cdén men når jeg vil instalere windows får jeg
beskeden, at filsystemet er i udu og jeg har kun muligheden for
at formattere.

Andre foreslag?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : knudsen

Dato : 08-12-06 21:56

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg vil instalere windows får jeg beskeden, at filsystemet er i udu og
> jeg har kun muligheden for at formattere.

Hej
Prøv om der er noget du kan bruge her
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

--
Venlig hilsen
knudsen

Fra : Henning Lund

Dato : 08-12-06 22:03

knudsen skrev:

> Hej
> Prøv om der er noget du kan bruge her
> http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

Tak for svaret, jeg synes bare ikke der kommer dette: Vælg "R"
Repair på det første billede.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-12-06 01:05

> Tak for svaret, jeg synes bare ikke der kommer dette: Vælg "R" Repair på
> det første billede.

Hvis du læser lige nedenunder er der beskrevet en anden metode. Der skal du
vælge reparation i consolmode. Det er den reparation, som du først støder
på, når du booter på cd.en.
Den metode har jeg brugt adskillige gange til netop dette problem.

Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 08-12-06 22:04

knudsen skrev:

> Hej
> Prøv om der er noget du kan bruge her
> http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

Når jeg booter op på XP cdén kommer jeg frem hvor jeg kan
instalere windows, der er ingenting med reparere, hvis jeg siger
windows skal ligge på drev C som den gør i forvejen, kommer der
en meddelelse om filsystemet er i udu, eller disken ikke er
formateret.

Fra : knudsen

Dato : 08-12-06 22:26

> [...]
> på drev C som den gør i forvejen, kommer der en meddelelse om filsystemet
> er i udu, eller disken ikke er formateret.

Det kan være der er noget du kan bruge her
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

--
Venlig hilsen
knudsen

Fra : knudsen

Dato : 09-12-06 12:24

> [...]
> på drev C som den gør i forvejen, kommer der en meddelelse om filsystemet
> er i udu, eller disken ikke er formateret.

Hvis du kan komme ind i Bios og sætte den til at starte op
på cd skulle du kunne lave en reparation

--
Venlig hilsen
knudsen

Fra : Henning Lund

Dato : 09-12-06 12:35

Fra : knudsen

Dato : 09-12-06 12:55

> [...]
> windows skal ligge på drev C som den gør i forvejen, kommer der
> en meddelelse om filsystemet er i udu, eller disken ikke er

Din bios skal stå til at være cd-rom som first first bootdevice
Hvis den gør det og du ikke kan reparere - så er jeg blank

--
Venlig hilsen
knudsen

Fra : Henning Lund

Dato : 09-12-06 14:56

knudsen skrev:

> Hej
> Din bios skal stå til at være cd-rom som first first bootdevice
> Hvis den gør det og du ikke kan reparere - så er jeg blank

Det er jeg også oven på hovedet, det kommer med alderen, så bare
rolig.
Nå men jeg havde en kopi af XP liggende på en cd, den kunne
formatere skidtet, så nu kører det igen, reparere kunne jeg ikke
få lov til. Jeg tror den originale xp cd rom er skadet på en
eller anden måde, den ville ikke give mig lov til at reparere
eller formatere.

Fra : knudsen

Dato : 09-12-06 15:03

> [...]
> tror den originale xp cd rom er skadet på en eller anden måde, den ville
> ikke give mig lov til at reparere eller formatere.

OK

Fra : jama

Dato : 09-12-06 01:51

> [...]
> når jeg vil instalere windows får jeg beskeden, at filsystemet er i udu og
> jeg har kun muligheden for at formattere.

-------------------------------
Jeg har læst alle disse news, men jeg ville prøve denne her først og se om
den duer, hvad jeg er sikker på den gør "sfc /scannow" Husk, at ha din CD i
drevet så gendanner den de systemfiler der er røget.
Mvh.Jama

Fra : Henning Lund

Dato : 09-12-06 08:38

jama skrev:

> Jeg har læst alle disse news, men jeg ville prøve denne her
> først og se om den duer, hvad jeg er sikker på den gør "sfc
> /scannow" Husk, at ha din CD i drevet så gendanner den de
> systemfiler der er røget. Mvh.Jama

Det ville blive svært da jeg ikke kan komme ind i windows,
computeren nægter jo at starte helt op.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-12-06 13:03

Henning Lund skrev:
> [...]
> prøve at boote op fra XP cdén men når jeg vil instalere
> windows får jeg beskeden, at filsystemet er i udu og jeg har

Ka det være harddisken der er røget, jeg kan ikke formatere den
via at boote op på xp cdén?