MS Windows
briani 27239
Hvilken version på gammel bærbar.
Fra : Max

Dato : 07-12-06 15:34

Hej

Jeg har en gammel Dell Latitude bærbar med en Pentium II
processor af en slags. Hvad Windows version smider man
på sådan en ?

Win 98, Win2K, XP Home eller XP Pro ?

Den skal kun køre lidt Office.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-12-06 15:49

Max skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har en gammel Dell Latitude bærbar med en Pentium II
> processor af en slags. Hvad Windows version smider man
> på sådan en ?

Efter Udelukkelsesmetoden:

XP Pro - totalt overflødig til formålet

XP Home - kan fungere hvis der er ram nok og man sætter den til
"Klassisk visning"- men lidt sløv på den lille cpu

Win 98 og Win2K - jeg ville vælge en af dem - især 98 r2 vil
fungere fint på en så lille PC - og til Office er den ganske OK -
og i øvrigt også til en masse andre ting

Eneste ulempe er at Windows Update vist ikke gør så meget ved
disse gamle versioner ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-12-06 15:55

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en gammel Dell Latitude bærbar med en Pentium II
> processor af en slags. Hvad Windows version smider man

W2K SP4 - fordi MS fortsætter med at levere opdateringer. Jeg har en
gammel TP P II, 128 MB RAM og Office 97 og den virker fint med W2K.

Fra : jama

Dato : 07-12-06 16:14

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> W2K SP4 - fordi MS fortsætter med at levere opdateringer. Jeg har en
> gammel TP P II, 128 MB RAM og Office 97 og den virker fint med W2K.
------------------
Jeg har bla.en Compaq Amanda 7800 300Mhz.192 ram 4MB grafik 8GB harddisk
Den køre fint med 98SE, lige nu har den Win 2000 Pro.køre hurtig og da den
havde DVD drev så jeg film på den, fint enda.
Mvh.Jama

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 07-12-06 19:55

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:4578263c$0$2091
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har en gammel Dell Latitude bærbar med en Pentium II
> processor af en slags. Hvad Windows version smider man
> på sådan en ?

Jeg har selv en bærbar i den størrelse (Toshiba med en PII og 192Mb RAM)
og den har jeg installeret Windows XP Pro på. Det kører ganske glimrende.
For at spare på RAM-forbruget kan du jo skrue ned for de visuelle
effekter på maskinen.

> Den skal kun køre lidt Office.

Hvilken version og fra hvilken fabrikant? Du kan jo overveje at
installere OpenOffice på maskinen. Den kan godt være lidt langsom i
opstarten, men det er mit indtryk, at et kørende program ikke bruger så
meget RAM som fx MS Word.

--
Jesper Lund Stocholm
http://lundstocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : Max

Dato : 07-12-06 22:41

Hej

> Win 98, Win2K, XP Home eller XP Pro ?

Det bliver så en W2K der bliver puttet i den.

Jeg takker for input.

--
Mvh Max