MS Windows
briani 27239
Software til at "Ghoste" partition til USB~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-12-06 21:53

Hej

Jeg har en ekstern WD Mybook USB-connected HD, som jeg gerne blandt andet
vil bruge til at lave images af den primære partition på mine pc'ere.

I gamle dage var det Norton Ghost, man skulle kigge på til at lave ghosts,
men den gamle version jeg har, kan ikke "se" min USB-HD fra DOS.

Så nu skal jeg ud og kigge mig om efter noget nyt software til formålet -
hvad skal jeg vælge? Det er et must det kan arbejde sammen med min eksterne
disk.

- Klaus

Fra : Kurt Lund

Dato : 06-12-06 22:07

"Klaus Jensen" <spammers@burninhell.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så nu skal jeg ud og kigge mig om efter noget nyt software til formålet -
> hvad skal jeg vælge? Det er et must det kan arbejde sammen med min

Hej Claus
Du skal bare have Norton Ghost 9 eller 10, så kører det igen..
Kurt

Fra : Klaus Jensen

Dato : 07-12-06 00:45

> "Klaus Jensen" <spammers@burninhell.com> skrev i en meddelelse

> Du skal bare have Norton Ghost 9 eller 10, så kører det igen..

Jeg var lige inde og kigge hos Norton. Det ser ud som om det er et
backup-produkt nu om dage.

Det jeg er ude efter er den gammeldaws, simpel funktionalitet:

Altså...:
Backup:
Boot på en cd, ghost en partition til mit usb-drev

Restore:
Boot på en cd, indlæg ghost fra mit usb-drev

Kan Ghost9-10 det? Fra deres produkt-præsentation har jeg svært ved at se
det.

Fra : Cobra

Dato : 07-12-06 01:42

Følgende er skrevet af Klaus Jensen:

> [...]
> Boot på en cd, indlæg ghost fra mit usb-drev
>
> Kan Ghost9-10 det? Fra deres produkt-præsentation har jeg svært ved at se

Har prøvet Ghost 10 den virker.

--
Mvh.
Cobra

Fra : Rado

Dato : 13-12-06 22:21

On Thu, 7 Dec 2006 00:44:49 +0100, "Klaus Jensen"
<spammers@burninhell.com> wrote:

>Det jeg er ude efter er den gammeldaws, simpel funktionalitet:

Prøv evt. Terabyte's Image for DOS. Simpel og effektiv.

http://www.terabyteunlimited.com/

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-12-06 22:16

DriveImageXML http://www.runtime.org/dixml.htm i samspil med Bart PE
http://www.nu2.nu/pebuilder/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 07-12-06 10:20

> DriveImageXML http://www.runtime.org/dixml.htm i samspil med Bart PE
> http://www.nu2.nu/pebuilder/
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://www.klattrup.dk

hej
hvis du har oem versionen skriver bart pe at der ikke garenteres for at det
virker.
selvfølgelig først når du brænder den.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-12-06 16:20

poul.b.hansen. skrev:

>hvis du har oem versionen skriver bart pe at der ikke garenteres for at
>det virker.

Det er der jo så kun en måde at finde ud af om det gør.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 07-12-06 09:05

Hej Klaus,

Du skriver:

> Jeg har en ekstern WD Mybook USB-connected HD, som jeg gerne
> blandt andet vil bruge til at lave images af den primære
> partition på mine pc'ere.
---

Du kan bruge programmet ACRONIS TRUE IMAGE 8.0 - det eminent - og
så er det gratis.

Gå på biblioteket og lån hæftet: Komputer for alle - nr. 4 2006
og følg anvisningen deri.
Opret en klon af din harddisk
Med Acronis True Image kan du vælge at lave en klon af en komplet
harddisk – eller enkelte partitioner.

Programmet opretter en image-fil med alt, hvad disken indeholder.

Senere kan disken så gendannes, enten på en ny harddisk – eller i
stedet for en ødelagt Windows installation.

Det nemmeste er at oprette image-filen på en anden harddisk. Hvis
du ikke du har flere på pc’en, kan du bruge en ekstern USB
harddisk.

--

Jeg har forsøgt med Norton Ver. 10 - efter min mening er A. T. I.
nemmere at betjene og meget bedre.

Med venlig hilsen
Ove