musikdatavase, acces
Fra : rasmus

Dato : 06-02-07 21:28

Hejsa,

Min gamle mor vil gerne have en database over sin musik (der er en hel del).
Acces har en guide til en database, den kalder "plader" og den burde jo
opfylde behovene. Desværre kræver en sådan guide i acces at man tager
stilling til lidt af hvert.

Findes der en skabelon klappet og klar et sted derude?
Er der bedre alternativer end acces?

Samlingen er ret omfattende så hvis det er muligt at indtaste stregkoden og
så hente diverse oplysninger fra pladeselskabets hjemmeside (fæeks) vil det
være rigtig fint.

Det er primært klassisk musik

ras

Fra : Max

Dato : 06-02-07 21:31

Hej

> Samlingen er ret omfattende så hvis det er muligt at indtaste
> stregkoden og så hente diverse oplysninger fra pladeselskabets
> hjemmeside (fæeks) vil det være rigtig fint.

http://www.collectorz.com/music/ kan både databaseopslag via
internet og stregkode og sådan. En database jeg kan anbefale.

Men eller spørg i dk.kultur.musik

--
Mvh Max

Fra : rasmus

Dato : 06-02-07 21:39

> Hej

> http://www.collectorz.com/music/ kan både databaseopslag via
> internet og stregkode og sådan. En database jeg kan anbefale.
>
> Men eller spørg i dk.kultur.musik

- god ide, tak (også for link,k jeg kigger på det)

ras