skabelon/fast sidehoved i Powe Point (offi~
Fra : rasmus

Dato : 05-02-07 21:33

Hejsa,

Skal lave en powerpoint (en hurtig lille en) og det er jeg ikke specielt
rutineret i. F.eks. hvordan man laver sin egen skabelon med det samme logo i
toppen af hver side.

Hvordan gæør man det?

ras

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-07 22:38

"rasmus" <preben@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rutineret i. F.eks. hvordan man laver sin egen skabelon med det samme logo

Du skal se nærmere på et masterdias. Se evt. under hjælp.

Kurt

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-02-07 22:41

> [...]
> rutineret i. F.eks. hvordan man laver sin egen skabelon med det samme logo

Hvis du bare skal have samme logo på hver side, starter du en
præsentation.Vælg derefter Vis - Master - Diasmaster. Indsæt dit logo på
materen og luk igen. Så er du kørende.

Hilsen
Jan

Fra : rasmus

Dato : 06-02-07 10:26

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du bare skal have samme logo på hver side, starter du en
> præsentation.Vælg derefter Vis - Master - Diasmaster. Indsæt dit logo på
> materen og luk igen. Så er du kørende.

- yes mange tak. Det var masterdias, jeg ledte efter. Hvad gør man så hvis
man vil arbejde med f.eks. to variationer af sit masterdias (i samme
præsentation)?

ras

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-02-07 16:33

> [...]
>
> - yes mange tak. Det var masterdias, jeg ledte efter. Hvad gør man så hvis
> man vil arbejde med f.eks. to variationer af sit masterdias (i samme

Vælg Funktioner - Indstillinger. Fanebladet Rediger. Sæt flueben i Flere
Mastere. gælder dog kun i PP 2002 og PP 2003. Se mere på
http://www.echosvoice.com/multipletemplates.htm Her finder du også en
detaljeret vejledning til, hvordan du gør i praksis.

Hilsen
Jan

Fra : rasmus

Dato : 06-02-07 21:25

> [...]
> http://www.echosvoice.com/multipletemplates.htm Her finder du også en
> detaljeret vejledning til, hvordan du gør i praksis.

- tusinde tak. Ligner også en god vejledning. Kan man gemme masterdias som
skabelon (f.eks. på et fællesdrev, alle medarbejdere åbner den hver gang)

ras

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-02-07 22:59

> [...]
> skabelon (f.eks. på et fællesdrev, alle medarbejdere åbner den hver gang)

Igen er svaret "ja". Når du har lavet dine mastere, vælger du at gemme som
Skabelon (under filtype). Gem så på serveren. Den enkelte bruger er nok nødt
til at "gennemse" serveren, for at finde skabelonen.

Jan

Fra : rasmus

Dato : 07-02-07 10:25

> Igen er svaret "ja".

- ufatteligt hvad det program kan

> Når du har lavet dine mastere, vælger du at gemme som Skabelon (under
> filtype). Gem så på serveren. Den enkelte bruger er nok nødt til at
> "gennemse" serveren, for at finde skabelonen.

- ok, jeg leger lidt med det. Skabelonen skulle jo ikke overskrives af det,
den enkelte laver.

ras

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-02-07 16:07

> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> - ufatteligt hvad det program kan

> - ok, jeg leger lidt med det. Skabelonen skulle jo ikke overskrives af
> det, den enkelte laver.

Det bliver den heller ikke, hvis den er gemt som skabelon.

Hilsen
Jan