ClamXav Slette-Spørgsmål
Fra : Katharina

Dato : 06-02-07 22:39

God aften!

ClamXav har opdaget dette her på min Mac:
/Users/Katharina/Library/Mail/MailboxesKatharina/.mbox/mbox:HTML.Phishin
g.DB-4
Jeg aner ikke, hvordan man sletter det nu uden at lave kluder i
mailboxen. Er der en der kan hjælpe mig med det?
Tusind tak på forhand!
Med venlig hilsen
Katharina

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-07 01:44

On 2007-02-06 22:39:03 +0100, 114@andersen.cc (Katharina) said:

> [...]
> Jeg aner ikke, hvordan man sletter det nu uden at lave kluder i
> mailboxen. Er der en der kan hjælpe mig med det?

Sådan nogle har jeg også. Det er ondsindede programmer, der forsøger at
fiske oplysninger ud af din computer. De er typisk vedhæftet spam-mail.
Den ligger da også i en postboks. Du må endelig ikke bedre ClamXav
slette den. Så sletter den hele postboksen med alle e-mail. Derimod kan
du slette e-mailen inde fra Mail, hvis du kan finde den. Personligt
plejer jeg bare at lade dem være. De har aldrig generet mig. Det siges
jo, at der ikke findes virus til Mac OS X. Jeg satser på, at de her
phishing-programmer også er til Windows. Hos mig har ClamXav endda
nogle gange fundet rigtige virus i postbokse, men de har aldrig generet
mig. Læs evt. lidt om phishing her:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Phishing>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : kaddier

Dato : 07-02-07 14:35

Hej Henrik

> [...]
> phishing-programmer også er til Windows. Hos mig har ClamXav endda
> nogle gange fundet rigtige virus i postbokse, men de har aldrig generet

Hos mig har ClamXav også fundet en del af den slags - som sandsynligvis
kun ikke kan gøre Mac´en noget, men jeg ville nu gerne slette dem
alligevel. Findes der ikke en mulighed for at finde frem til mailen i
Mail og sletten den dér - det må da kunne lade sig gøre på en eller
anden måde?!
hilsen Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-07 18:59

On 2007-02-07 14:35:11 +0100, 113@andersen.cc (kaddier) said:

> [...]
> alligevel. Findes der ikke en mulighed for at finde frem til mailen i
> Mail og sletten den dér - det må da kunne lade sig gøre på en eller

Jeg tror, man skal finde den e-mail, den har ligget i. Det er sikkert
noget spam. Jeg mener, der er noget om, at Mail først sletter tingene
helt, når det bliver lukket. Måske skal man lukke Mail, før det
forsvinder. For at berolige kan jeg da lige fortælle, at jeg også har
såden en i min Mail:

Scan started: Wed Feb 7 17:51:59 2007

/Users/henrik/Library/Mail/POP-120102248716@pop3.mail.dk/Junk.mbox/mbox:
HTML.Phishing.Auction-27 FOUND

-- summary --
Known viruses: 89338
Engine version: 0.88.7
Scanned directories: 3545
Scanned files: 36902
Infected files: 1
Data scanned: 3699.52 MB
Time: 1321.173 sec (22 m 1 s)
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : kaddier

Dato : 08-02-07 22:06

> [...]
> helt, når det bliver lukket. Måske skal man lukke Mail, før det
> forsvinder. For at berolige kan jeg da lige fortælle, at jeg også har

Ja man skal finde e-malilen i Mail. Men det er vel nærmest umuligt ud
fra de oplysninger,- eller findes der en metode?

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-07 22:41

On 2007-02-08 22:05:53 +0100, 113@andersen.cc (kaddier) said:

> Ja man skal finde e-malilen i Mail. Men det er vel nærmest umuligt ud
> fra de oplysninger,- eller findes der en metode?

Man kan da se, hvilken mailboks, den ligger i. Dernæst kan man begynde
at gætte. Det er formentlig noget spam. Det er formentlig en vedhæftet
fil. Har man hundredevis af e-mail i HTML-format med vedhæftede
billeder og alt muligt, så er det naturligvis ikke let.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : kaddier

Dato : 15-02-07 19:57

Hej Henrik

> [...]
> fil. Har man hundredevis af e-mail i HTML-format med vedhæftede
> billeder og alt muligt, så er det naturligvis ikke let.

Tak for svar og sorry for ikke at have givet lyd fra mig - var på rejse!
Nå, den eneste måde er altså gætteri. Man sku jo mene at der var bedre
muligheder, men ... det ender så nok med at jeg også lader dem ligge!
Hilsen Per