3 kort 3 mbit i et pc card virker ikke
Fra : tom

Dato : 06-02-07 18:13

Blot før alt for mange kaster swig ud i det, ser det IKKE ud til at 3s
nye datacard ( option 3.6mbit/s option qualcom/ option modelnummer
x0201 ) virker med osx 10.4.8 ( eller nyeste OS)
Kortet kan ses, men f.eks novamedia.de softwaren finger ikke kortet.
Med andre ord, ser det ud til at dette ellers udemærkede tiltag ikke
funger på vores ellers fine platform..
Jeg roder dog lidt videre, og kan se at det er muligt at snakke med
enheden via terminal og noget med AT..
lidt langhåret for undertegnede, men det handler jo om at prøve..
Tom

Nogen her der har en god ide til hvordan jeg vælger PC card som
"modem", når jeg nu ikke lige har en driver
Evt via modemstring.. ( kan man selv skrive den, ??
Og hvis ja, hvor skriver jeg så ring via PC card i stedet for eg.
internt modem??

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-02-07 22:05

On Tue, 6 Feb 2007 18:12:39 +0100, tom wrote:

> Blot før alt for mange kaster swig ud i det, ser det IKKE ud til at 3s
> nye datacard ( option 3.6mbit/s option qualcom/ option modelnummer
> x0201 ) virker med osx 10.4.8 ( eller nyeste OS)

Har spurgt 3?
Jeg er ret sikker på det virker med osx, men spørgmålet er jo med hvilken?

--
:: J.K.Arning :: 06-02-2007 22:04:17 :: http://arning.dk ::

Fra : tom

Dato : 08-02-07 14:56

On 2007-02-06 22:05:11 +0100, "J.K.Arning" <spam@arning.dk> said:

> Har spurgt 3?
> Jeg er ret sikker på det virker med osx, men spørgmålet er jo med hvilken?

3 kan end ikke stave til apple..
Deres sælgere har fået at vide at de skal sige ".. uofficielt har jeg
hørt at en kunde har fået det til at virke... Men jeg må hverken give
dig info eller andet.."
3 aner med andre ord intet om hvorvidt det virker eller ej..
PS
har testet med novamedia.de soft, og da det ikke kan finde kortet, selv
om at det ikke er helt nyt, kan jeg kun forvente at de heller ikke
kommer til at understøtte det.
Med andre ord, drop 3s løsning, indtil videre ( desværre)
Der skulle komme noget der ligner fra Telia, snart..
Vælger de et andet kort, har vi en chance der..
PPS
Både Vodaphone og et par selskaber i Sverige understøtter osx, da deres
kort er kompatible med denne platform ( i alle tilfælde baseret på
single user versioner af novamedia.de softwaren)
For den teknisk interesserede er det muligt for OSX at se kortet, det
understøttes dog bare ikke ( i følge option) fordi der på bærbare
maccer allerede er installeret et wlan kort ( airport)

PPPS
havde jeg været helt fyr og flamme, eksisterer der en d-link box, der
kan forbindes via rj45. Denne kræver blot et pcmcia kort, så skulle det
køre..
Jeg tvivler dog lidt på denne løsning, der kostre små 1500 kroner.. (
små dyrt oveni de 75 euro som novamedia soft koster)
Tom

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-02-07 20:29

tom <spam@bam.dk> wrote:

> 3 kan end ikke stave til apple..

Jeg har talt med en sælger i dag og bad om om at tjekke med sin
teknier at skidtet duer på mac. Det påstår de...

Fra : tom

Dato : 09-02-07 14:02

On 2007-02-08 20:28:44 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Jeg har talt med en sælger i dag og bad om om at tjekke med sin
> teknier at skidtet duer på mac. Det påstår de...

Efter at jeg bestilte en 3 løsning, ( pcmcia) fik jeg et stykke papir,
hvor der var en henvisning til en "hemmelig" side der vist nok hedder
noget med business et eller andet..
Ligemeget.
Men her kan du finde drivere og soft til deres USB box.
Hentede dem og kunne se at der er tale om driver til et Huawei DataCard.
Så jo løsningen fungerer. Bare IKKE pcmcia versionen.
( hænger sammen med at "netop dette kort" ikke er supporteret af
novamedia.de ( launch2net)
Så det kan altså lade sig gøre..
Bare man ikke vælger den "smarte" pcmcia løsning.
Klart Morten, finder du frem til en løsning, er jeg dog stadig
interesseret. Tror dog lige jeg vil vente lidt, og se om Telia ( der
også skulle være på vej med et sådan tiltag) har de samme eller bedre
priser.
Må erkende at 10GB om måneden er i underkanten til mit forbrug ..
Og alene risikoen for at komme til at hente et par gig for meget, og så
skulle betale MB pris for dem, huer mig ikke