FileMaker Pro 6 e-mail
Fra : Kell Christensen

Dato : 06-02-07 13:48

Tænk som man kan glemme...

Hvon' er det nu man får en indtastet mail-adresse til at bliver et aktiv
link - som åbner en ny mail. Er det via et script - jeg vil helst have
at man bare klikker på selve adressen og vupti.
Ligeledes vedr. URLs.

Kell

Fra : René

Dato : 06-02-07 14:58

mailto://adresse@domæne.dk
http://www.domæne.dk

sådan du mener?

hilsen
René

--
-

Fra : Kell Christensen

Dato : 06-02-07 16:03

René <rhsin(fjernher)@post4.(ogher)tele.dk> wrote:

> mailto://adresse@domæne.dk
> http://www.domæne.dk
>
> sådan du mener?

Hej René

Det kan jeg ikke lige få til at funke - det jeg ønsker er vel det man
kalder et hyperlink - f.eks som i et Word doku.
Lad os sige du har en liste med felter for
navn - adr - by - tlf - mail -- og det er her man gerne skulle kunne
klikke på feltet mail. Kan man i hele taget det, når man også skal kunne
skrive i feltet.
Bliver løsningen en tilhørende knap med skript: mailto ??

mvh Kell

Fra : René

Dato : 06-02-07 16:33

--
-

> [...]
> skrive i feltet.
> Bliver løsningen en tilhørende knap med skript: mailto ??

Ja hvis du i word skriver det som nævnt kan du klikke på det.. på pc skal
man holde ctrl nede mens man klikker så åbner det sig som enten mail eller
web, på mac er det vel æbletasten (sidder på en pc lige nu så kan ikke lige
teste)

/René

Fra : René

Dato : 06-02-07 15:01

duh... glem det første indlæg der var et par // for meget med.. den rigtige
er

mailto:adresse@domæne.dk
http://www.domæne.dk

så skulle den være der...)

hygge
René

--
-

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-02-07 09:15

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
> link - som åbner en ny mail. Er det via et script - jeg vil helst have
> at man bare klikker på selve adressen og vupti.

Du skal oprette et script i FM6. De ligger blandt de nederste og hedder
"Send Mail".

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-02-07 10:16

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Du skal oprette et script i FM6. De ligger blandt de nederste og hedder
> "Send Mail".

Tak - men hvis jeg knytter scriptet til selve feltet "e-mail" funker det
som en knap og jeg kan så ikke taste adresser i feltet.
Jeg kan lave en knap ved siden af feltet og påføre scriptet her.
Men hvordan sætter jeg knappen i forbindelse med feltet.

Har nu prøvet - men den skriver at den ikke kan adressere mailen,
tjek om mail program er rigtigt installeret! Og min mail er åben.
Har forsøgt med et par af de templates der følger med programmet
her virker det fint (med knappen)

mvh Kell

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-02-07 11:01

> [...]

> tjek om mail program er rigtigt installeret! Og min mail er åben.
> Har forsøgt med et par af de templates der følger med programmet

Nej det er klart. Du skal lave et felt (f.eks. "mailadr") hvori
email-adressen ligger i formen abc@def.dk.

Derefter skal du lave et script med "Send Mail" funktionen hvori du
definerer feltet mailadr til at være e-mail adressen.

Når man klikker på en knap der har scriptet tilknyttet, vil dit operativ
system åbne det af systemet valgte default mailprogram. Hvis den ikke
gør det, så er der rod i opsætnigerne i dit system tror jeg.

Default mailprogram defineres inde i "Mail"s preferencer.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-02-07 11:14

Af en eller anden grund kører det nu bare derudaf...
- med subjekt og indhold endda - je' sir' tak

Kell