pcmcia modem på mac?? ( 3.dks nye løsning)
Fra : tom

Dato : 29-01-07 16:36

jeg er godt igang med at hoppe på 3s nye mobile bredbånds løsning, der
giver mig op til 3Mbit/s ned via et data card
Det store spørgsmål i den forbindelse er derfor er der nogen her, der
ved om deres - sikkert elendige - discout datacard fungerer i en Mac..
Der står ganske enkelt INTET om evt. kompatibilitet med min computer (
en mac !!)
Og så var det jeg tænkte, er der nogen her, der har prøvet ( de
tilbyder 30 dage gratis for CVR registrerede) og fået det til at
fungere..?

link
http://www.3.dk/templates/Sporg3_06.aspx?id=21461

vh
Tom

ps
min config er bærbar 1.67 G4 ( sidste motorola maskine) med masser af ram osv..
PPS
De tilbyder desuden en USB version, som jeg heller/slet ikke kender..
PPPPS
Jeg leder lige nu efter noget så banalt som navnet på det pågældende
modem/pcmcia kort for at se om det er muligt at finde drivere til det..

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-01-07 17:46

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
>
> ps
> min config er bærbar 1.67 G4 ( sidste motorola maskine) med masser af ram

Jamen det hjælper ikke hvis der ikke er en driver til din Mac. Jeg
kiggede lige på siden, men kunne ikke finde noget om hvilket chipset 3G
bruger. Det er det første du skal finde ud af. Men du kan jo låne kortet
gratis i 30 dage. Der sker ikke noget ved at proppe det i PC Card
slottet. Enten kan Mac OS X læse hvad det er for et chipset eller osse
melder OSet ukendt. Hvis det første kan du prøve at se om der er drivers
til det et sted på nettet - eller melde tilbage her.

(Måske er der nogen der allerede har prøvet - med Verisons kort, det TDC
bruger. Google er din ven).

> PPS
> De tilbyder desuden en USB version, som jeg heller/slet ikke kender..
> PPPPS

Det er mere tvivlsom med USB trådløs netkort og OS X.

> Jeg leder lige nu efter noget så banalt som navnet på det pågældende
> modem/pcmcia kort for at se om det er muligt at finde drivere til det..

Det er navnet på chipsettet du skal ha' fat i i første omgang. Det
finder du muligvis ud af ved at stikke kortet i din PBs PC Card slot.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-01-07 18:55

tom skrev:
> [...]
> Det store spørgsmål i den forbindelse er derfor er der nogen her, der
> ved om deres - sikkert elendige - discout datacard fungerer i en Mac..

Der er ikke noget elendigt med det kort.

> Der står ganske enkelt INTET om evt. kompatibilitet med min computer (
> en mac !!)

Der står heller ikke noget om at man an putte det i en Commodore 64.

> Og så var det jeg tænkte, er der nogen her, der har prøvet ( de tilbyder
> 30 dage gratis for CVR registrerede) og fået det til at fungere..?

Kortet fungerer skam fint, men jeg har ikke en Mac med Cardbus så jeg
ved ikke om det fungerer på en sådan.

Det er dette kort: http://www.option.com/products/3gquad.shtml

Fra : tom

Dato : 30-01-07 13:09

On 2007-01-29 18:54:34 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> [...]
>
> Der står heller ikke noget om at man an putte det i en Commodore 64.

> Kortet fungerer skam fint, men jeg har ikke en Mac med Cardbus så jeg

Tak for det.
Jeg var før sp her i NG nået til at der var tale om et option kort, og
at de henviser til novamedia.de..
Der er blot en række kort der "ser" ens ud, hvorfor jeg blot ønksede at
høre om nogle havde fået det til at fungere...
Det er lettere kedeligt at kaste 75 euro efter soft, der viser sig ikke
at understøtte f.eks det kort jeg får fra 3

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-07 19:06

tom <spam@bam.dk> wrote:

> jeg er godt igang med at hoppe på 3s nye mobile bredbånds løsning, der
> giver mig op til 3Mbit/s ned via et data card

Google giver disse:

http://www.xs4all.nl/~m10/mac/umtsgprs/

og

http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_l2n.html

bare som exempler ..

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : tom

Dato : 30-01-07 13:19

On 2007-01-29 19:05:42 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> Google giver disse:

> [...]

tak for det. Jeg fandt novamedia før jeg stillede sp her i NG.
Ville blot høre om andre "lokale" havde fået deres mac til at fungere..
Har også været på BBSer i Sverige, Frankrig England og andre steder og
der fundet ud af at der specielt i sverige sker en masse..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-01-07 13:46

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> Har også været på BBSer i Sverige, Frankrig England og andre steder og
> der fundet ud af at der specielt i sverige sker en masse..

Der er ikke nogen der bruger 3 her i .dk ;)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...