Valg af grafikkort (spil)
Fra : Hans

Dato : 28-01-07 08:34

Hej

Jeg står og skal have ny Imac, og vakler lidt mellem 20" og 24". Er
noget i tvivl om, hvor vidst et Radeon X1600 er velegnet til spil? Et
GeForce 7600 GT ville selfølgelig være at foretrække, men der er også
en stor prisforskel.

Nu er jeg ikke hardcore gamer, men kan godt lide et godt spil i ny og næ.

Er X1600 ikke oldtimer efter hånden?

Mon de snart opdaterer deres Imac's?

På forhånd tak

Hans

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-07 10:31

Hans <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

> [...]
> en stor prisforskel.
>
> Nu er jeg ikke hardcore gamer, men kan godt lide et godt spil i ny og næ.

Det skrives iMac og hvis du vil have et andet grafikkort i din nye
maskine, bestiller du den blot hos Apple som BTO(buildtoorder).....der
er vist ikke nogen(i hvert fald meget få), der spiller, i denne gruppe.

M.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 10:48

Morten Lind skrev:
> der
> er vist ikke nogen(i hvert fald meget få), der spiller, i denne gruppe.

Gør alle der har børn ikke det?

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-07 12:37

On 2007-01-28 10:47:53 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> Gør alle der har børn ikke det?

Jo, men mon ikke de fleste har erkendt, at en Mac ikke er det bedste
til den slags, og så har købt en spillekonsol? Mine børn spiller World
of Warcraft på en Mac mini af første generation, og det går ganske
godt. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at en ny iMac vil være
suveræn til den slags. Jeg læste engang et test af en iMac 20", hvor de
anbefalede, at man brugte de kr. 590,- og bestilte den med 256 MB RAM
på grafikkortet. Det var så billigt, at de syntes, man lige så godt
kunne tage det med. Derimod følte de ikke, det var kr. 1.980,- værd at
opgradere processoren fra 2,16 til 2,33 GHz.
   Med hensyn til Hans' spørgsmÃ¥l, om iMac snart bliver opgraderet, sÃ¥
har Macrumors en hjemmeside, hvor de holder øje med, hvornår næste
opdatering forventes i forhold til, hvor tit opdateringerne plejer at
komme. Aktuelt mener de faktisk, at der snart på komme en opdatering af
iMac, så de anbefaler faktisk, at man venter med at købe. Læs selv her:

<'>http://guides.macrumors.com/Buyer's_Guide_(time-ordered)>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hans

Dato : 28-01-07 12:54

On 2007-01-28 12:36:56 +0100, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

SNIP

> [...]
> komme. Aktuelt mener de faktisk, at der snart på komme en opdatering af
> iMac, så de anbefaler faktisk, at man venter med at købe. Læs selv her:

Arhh ganske god side... Ja noget kunne tyde på en snartlig opdatering -
så måske man skulle vente ;)

Mvh
Hans

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 13:01

Henrik Münster skrev:

> Jo, men mon ikke de fleste har erkendt, at en Mac ikke er det bedste til
> den slags, og så har købt en spillekonsol?

Nu hvor man ikke er begrænset af Mac'ens styresystem når man skal
indkøbe spil, så er de faktisk udemærkede til at spille på. Min MacPro
med et Ati X1900 i sparker i hvert fald r*v til nærmest hvad som helst
jeg ellers har prøvet. Battlefield 2142 i 1680*1050 og alt gejlet slået
til, er ikke noget der berkymrer den det mindste.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-01-07 14:55

> [...]
> komme. Aktuelt mener de faktisk, at der snart på komme en opdatering af
> iMac, så de anbefaler faktisk, at man venter med at købe.

Hvis man vælger at vente nu, så kan man lige så godt vente på leoparden.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-07 13:46

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Gør alle der har børn ikke det?

Nej

M.

Fra : Hans

Dato : 28-01-07 12:53

> Det skrives iMac og hvis du vil have et andet grafikkort i din nye
> maskine, bestiller du den blot hos Apple som BTO(buildtoorder)...

Yep det har jeg godt set, men Radeon kortene er forbeholdt 24", så
dermed ryger prisen jo i vejret :(

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-07 14:04

> Yep det har jeg godt set, men Radeon kortene er forbeholdt 24", så
> dermed ryger prisen jo i vejret :(

Og????? Er det ikke dét, du vil? - så kan du vel bare tage en times
overarbejde, og så har du råd.....eller hvad?........jeg tror vist, jeg
ikke forstår din indgang til tingene??????

Vil du have det hele til det halve, eller vil du blot have det hele
gratis?????

Eller er du blot en PCswitcher, der er vant til at stjæle med arme og
ben?????????

Eller vil du gerne låne 1000,- kr. til et andet grafikkort?????

M., der ikke fatter en brik af nogetsomhelst

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 14:18

Hej Morten,

Du fik dem her til overs: ?????????????????????????

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-07 18:08

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Morten,
>
> Du fik dem her til overs: ?????????????????????????

Hæ, hæ......OK, tak skal du ha´.

M.

Fra : Bruno

Dato : 28-01-07 22:10

Morten Lind wrote:
> Og????? Er det ikke dét, du vil? - så kan du vel bare tage en times
> overarbejde, og så har du råd.....eller hvad?........jeg tror vist, jeg
> ikke forstår din indgang til tingene??????

Her må jeg tilstå jeg ikke forstår hvorfor du farer sådan på vej, hvad
er der galt i at spørge et hurtigt grafikkort og ønske sig det ikke
behøver betyde man er tvunget til at vælge en bestemt skærm.

> [...]
> ben?????????
>
> Eller vil du gerne låne 1000,- kr. til et andet grafikkort?????
>
> M., der ikke fatter en brik af nogetsomhelst

Her er det så mig som ikke fatter en brik af dig? Jeg synes faktisk du
skylder Hans en undskyldning og når du har givet den, så kan du passende
sætte dig hen i krogen og skamme dig for du sætter ikke ligefrem os Mac
brugere i et positivt lys.

Mvh
Bruno

Fra : Bruno

Dato : 28-01-07 22:16

Hans wrote:
> [...]
> stor prisforskel.
>
> Nu er jeg ikke hardcore gamer, men kan godt lide et godt spil i ny og næ.

X1600 er vist endda ældre end det lyder, jeg mener ihvertfald at huske
det faktisk er et ældre kort i ny indpakning. Ikke at det ikke kan køre
spil, men det er ikke nutidigt.

Desværre er et 7600GT heller ikke det allernyeste, så måske bør du
overveje en løsning med en Mac og en PC. Selv gemmer jeg en PC under
skrivebordet, til spil og lidt andet der ikke køre godt enten direkte på
min Mini eller under Virtuel PC. For det en Mini + god skærm koster vil
der stadig være lidt kroner til en PC inden du har brugt hvad iMac'en
koster.

> Mon de snart opdaterer deres Imac's?

Det siges der snart kommer en refresh, men jeg tror ikke på de store
ændringer. Men det er svært at spå

Mvh
Bruno

Fra : Lyrik

Dato : 29-01-07 00:16

Den 28.01.2007 kl. 08:33 skrev Hans <hom@FJERNMIG@pc.dk>:

> [...]
> stor prisforskel.
>
> Nu er jeg ikke hardcore gamer, men kan godt lide et godt spil i ny og næ.

+++++++++++++++++++
Jeg spiller.

Jeg kan kun sige at X1600 er rigelig til at spille Call of Duty 2. Samt
World of Warcraft.
C of Duty har jeg spillet i en windows boot.
World of Warcraft er spillet i Mac-versionen enormt flot med 20" IMAC i
standardkonfigurationen uden ekstra ram på grafikkortet. Wide screen i
fuld fart.
Quake 4 har jeg til Mac. det er et 3D spil med farvet lys; det drøner bare
derudaf lige så hurtigt du kan flytte fingrene! jeg har aldrig været ude
for at den "laggede"

Husk på at hardware og software spiller optimalt sammen på en MAC. Hvis
jeg kører en virtuel Windows Vista på skrivebordet så tildeler jeg den 602
megaram af de 1000 der er. SÃ¥ har MAC-system Tiger kun under 400 megaram
at være system med når den kører sammen med Vista.
Det foregår alt sammen upåklageligt.
Alle komponenterne i MAC-en synes at være toptunet til lejligheden. Rammen
er hurtigste DDR2SDRAM for eksempel, og der er 1 Gigabyte af den.

MAC har brugt Geforce 7600 i 15" opgradeversionen. Jeg så en test af
bærbare grafikkort på nettet. (IMAC-en er helt igennem BÆRBAR hardware
teknologi! Den tanke skal du lige vende dig til.) X1600 scorede samme
hastighed i bærbare Windows maskiner som Geforce 7600 i denne test. den
var faktisk en hårsbredde foran!?
Apple skriver derimod på deres apple.dk at geforce 7300 som er 15" IMACs
standardkonfiguration og som er lillebror til Geforce 7600 scorer
hurtigere i deres test, end X1600??

Jeg kan kun sige dig: Du skal være helt tryg ved spilleevnen på X1600. Den
er i top. Ingen grund til at søge hurtigere hardware her. hvis der havde
været grund til det havde Apple sat et andet kort i, er jeg nu helt sikker
på.
I det hele taget skal du glemme Windows/hardwarehjemmebryg. PÃ¥ MAC har
ingeniører tunet tingene så de har meget mere luft. Styresystemet er let
som en fjer.Alt kører som en drøm der ikke engang er født i din hjerne,
men som får dig til at føle dig som Aladdin foran lampens Ånd når du
tænder den. Glæd dig! Hold op med at bekymre dig. Den er lavet til
mennesker. Mennesker der ikke kan finde deres eget røvhul uden
vejledning.))

Al software du skal bruge er i den når du starter op. Stop samlermanien.
Du kan lave en DVD-film af den med menuer bare du trykker din røde tud ind
på skærmen))
God fornøjelse. Den laver det hele for dig. Du får slet ikke tid til at
spille efter der er gået 14 dage. Så har du fingrene i noget krativt i
stedet for. So I guess.
Men som sagt, den spiller alt hvad du kan kaste efter den.

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/