Hvornår er der forskel på TCP og UDP på en~
Fra : Cusl2man

Dato : 18-12-00 17:04

Hej NG.

Jeg har lige fået mit net op ad køre nogenlunde, men en ting jeg ikke ved
noget om endnu er, hvornår man skal tilføje NAT entrys med UDP og TCP, hvad
styrer hvad og hvorfor og .....

En der lige kan forklare det ???

På forhånd tak, Martin

Fra : Paw P Larsen

Dato : 18-12-00 20:08

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=tcp
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=udp

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 21:36

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-12-00 21:36

On Mon, 18 Dec 2000 20:46:16 +0100, Cusl2man wrote:
>Er der så også noget der hedder UDPIP ligesom TCPIP ?

TCP/IP er i virkeligheden noget vrøvl, UDP er en transport
protokol på linie med TCP (og GRE og ...) over IP,

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-12-00 22:38

> TCP/IP er i virkeligheden noget vrøvl, UDP er en transport
> protokol på linie med TCP (og GRE og ...) over IP,

Jeg kender det tre plus ICMP. Er der flere mange flere?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-12-00 22:52

Hej "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com>

>Jeg kender det tre plus ICMP. Er der flere mange flere?

Ja, der er en del.
http://www.networksorcery.com/enp/topic/ipsuite.htm

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-00 23:37

On Mon, 18 Dec 2000 22:37:45 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> Jeg kender det tre plus ICMP. Er der flere mange flere?

http://www.isi.edu/in-notes/iana/assignments/protocol-numbers

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 18-12-00 23:18

"Cusl2man" <cusl2man@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er der så også noget der hedder UDPIP ligesom TCPIP ?

Nej, men TCP/IP-protokolsuiten kunne lige så godt have heddet UDP/IP,
det gør den bare ikke.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : menace

Dato : 18-12-00 21:25

> Er der så også noget der hedder UDPIP ligesom TCPIP ?
det hedder TCP/IP og er 2 protokoller, ikke 1

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-12-00 13:24

On Mon, 18 Dec 2000 21:25:27 +0100, "menace" <menace@it.dk> wrote:

>det hedder TCP/IP og er 2 protokoller, ikke 1

Njaeh, TCP/IP dækker snarere over en protokolsuite med alt, hvad der
hører til herunder.

--
- Pede
Professionel nørd