Lidt nyt om MS Office 2007
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-01-07 00:37

From David Pogue's weekly newsletter comes this interesting preview
of Microsoft Office 2007.

3. STATE OF THE ART: Purging Bloat to Fashion Sleek Software
By DAVID POGUE

After a radical redesign, Microsoft's Word, Excel and
PowerPoint applications are almost totally new programs.
<http://www.nytimes.com/2007/01/18/technology/18pogue.html?8cir&emc=cir>

Note that Office 2007 can't open previous versions of Word, for
example, without using a free translator for '.docx'.

mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Jens F

Dato : 21-01-07 01:19

---snip---

> <http://www.nytimes.com/2007/01/18/technology/18pogue.html?8cir&emc=cir>

> Note that Office 2007 can't open previous versions of Word, for
> example, without using a free translator for '.docx'.

Det nævnte link indeholder ikke ovenstående sætning - Tværtom står der:

"But older versions of Office for Windows can't open them without a free
converter (available at microsoftoffice.com). Office 2004 for Macintosh
can't open them at all, although shareware and Web conversion utilities
are available."

Der _er_ altså forskel på om et nyt program ikke kan åbne gamle
dokumenter, eller om gamle programmer ikke kan åbne nye dokumenter.
--

Jens F

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-01-07 01:51

Hej Jens

Hm, hvis jeg kender Brian Ferguson ret, - ham, der sendte mig mailen, så
er det faktisk det han mener. - Han er bare kommet til at vende rundt på
det... - Umiddelbart forstod jeg det ihvertfald sådan, at det var ældre
programmer, der ikke kunne åbne det nye format, - men det er måske
fordi, jeg kender Brian F ret godt.
mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 08:46

Jens F <spam@spam.invalid> wrote:

> [...]
>
> Der _er_ altså forskel på om et nyt program ikke kan åbne gamle
> dokumenter, eller om gamle programmer ikke kan åbne nye dokumenter.

Og mon ikke disse konvertere bliver downloadet og installeret ved hjælp
af MS Office's automatiske opdateringssoftware?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens F

Dato : 28-03-07 06:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og mon ikke disse konvertere bliver downloadet og installeret ved hjælp
> af MS Office's automatiske opdateringssoftware?

Næppe til Office 2004 for Mac - jævnfør ovenstående.
--

Jens F

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-07 08:03

> Næppe til Office 2004 for Mac - jævnfør ovenstående.

Iflg. Microsoft Mac BU skulle der komme en standalone converter til
Office 2004 ... i løbet af foråret/tidlig sommer. Har dog ikke lige et
link at henvise til ... kan være det blev nævnt i en podcast.

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/