The missing link.
Fra : Lyrik

Dato : 14-01-07 10:31

PÃ¥ netsiden:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/ fortælles om det nye
tv-link der kort fortalt er "the missing link" imellem PC og TV.
Filerne på Pc-en bliver synkroniseret med Apple-Tv. Den har en 40G
indbygget HD og forlanger at man lægger alle musik, billeder og videofiler
ind i ITUNES. Alt hvad der er i Itunes vil derefter blive synkroniseret
til HD på Apple-TV over trådløs forbindelse.
Men der er et par "obstacles"
Den kræver et 16/9 HD ready Highdefinitions-tv. Der er INGEN SCARTSTIK!
Man kan redde skærene med et progressiv-scan-forbedret TV som har
Component-indgang. (componenet er tre farver i en firkantet ramme-tre
farver til videoen, hvor composit kun har den gule farve til videoen)
Ingen composit men component. Ja og HDMI. Prisen bliver i februar:
2299,- http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/

På¨websiden:
http://www.kiss-technology.com/?p=600dk&v=users
Kan man se Kiss nye tilsvarende produkt.
Der er forskelle. Der er ingen HD i den. Men trådløst internet fra Linksys
som nu ejer firmaet.
der er et overflødighedshorn af udgangsstik på Kissen. Det mest
interessant er at den har....Tratteraaa..et SCARTSTIK. Derfor kan den
benyttes på ethvert tv. Macsoftwaren kan man downloade. Det har jeg gjort.
Den er meget MAC-enkel. En server og et valg af hvilke mapper man ønsker
streamet. En til billede, en til lyd og en til video. Men de er VALGFRI,
så man bliver ikke pisket ind af døren til ITUNES.))
Og så skal man ikke vente på den.

To løsninger på problemet "The missing Link"

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"
http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=231044

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-01-07 14:25

Lyrik skrev:

> Filerne på Pc-en bliver synkroniseret med Apple-Tv. Den har en
> 40G indbygget HD og forlanger at man lægger alle musik, billeder
> og videofiler ind i ITUNES.

Ja og det er jeg træt af, for jeg bruger ikke iTunes til andet end
musik og Podcasts på Mac'en. At købe film online via iTunes bliver
næppe aktuelt lige foreløbig, og jeg bruger ikke iTunes på min
Windows-computer.

> http://www.kiss-technology.com/?p=600dk&v=users
> Kan man se Kiss nye tilsvarende produkt.
> Der er forskelle. Der er ingen HD i den. Men trådløst internet
> fra Linksys som nu ejer firmaet.

Har jeg mon forstået det rigtigt...?
Video og lyd kan streames trådløst fra min computer via min trådløse
router og sendes til den dims, som så kan vise det på mit tv?

Er det ikke Kiss, som der tidligere har været så meget bøvl med?
Hardware, som sjældent kan leveres og som så viser sit at være smæk
fyldt med fejl, eller forveksler jeg dem mon med en anden producent?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-01-07 15:26

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> Hardware, som sjældent kan leveres og som så viser sit at være
> smæk fyldt med fejl, eller forveksler jeg dem mon med en anden

Det er Kiss, som tidligere har haft den slags problemer, men det var
før de blev overtaget af Cisco/Linksys og mon ikke den overtagelse
har gavnet firmaet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-07 23:26

> Det er Kiss, som tidligere har haft den slags problemer, men det var
> før de blev overtaget af Cisco/Linksys og mon ikke den overtagelse
> har gavnet firmaet.

Jeg har den DP-558 fra før linksys overtagelsen og har ingen klager
(mere) Dog bruger jeg ikke Mac Link software da den missing link hos mig
er en Intel MacMini med frontrow ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-01-07 15:42

Thomas G. Madsen skrev:

> Har jeg mon forstået det rigtigt...?
> Video og lyd kan streames trådløst fra min computer via min
> trådløse router og sendes til den dims, som så kan vise det på
> mit tv?

Hentede lige manualen og det var åbenbart forstået rigtigt.

Der er også en fin test af dimsen her:
<http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6089>. Den er jeg
fristet til at bestille.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-01-07 16:49

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> musik og Podcasts på Mac'en. At købe film online via iTunes bliver
> næppe aktuelt lige foreløbig, og jeg bruger ikke iTunes på min

Hvordan kan du være træt af et produkt, der ikke er kommet på markedet
endnu?
Apple TV er heller ikke noget for mig. Først og fremmest kræver det et
fladskærms-tv, og sådan et har vi ikke engang endnu. Dernæst kan den kun
bruges til at hente film og musik fra iTunes. Jeg ville nok have mere
brug for et apparat, der kunne optage fra fjernsynet. Men det er jo ikke
være end, at hvis Apple TV ikke dækker ens behov, så kan man jo bare
lade være med at købe det. Det betyder jo ikke, at det er et dårlig
apparat. Den dag, man kan købe film på iTunes Music Store her i Danmark,
så vil der nok være flere, der vil have brug for Apple TV. Lige nu tror
jeg faktisk, det er mest egnet til det amerikanske marked, hvor folk
f.eks. køber tv-serier på iTunes Music Store.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-01-07 17:19

Henrik Münster skrev:

> Hvordan kan du være træt af et produkt, der ikke er kommet på
> markedet endnu?

Det er vel ikke en hemmelighed, at det kun virker sammen med
iTunes? Det alene er nok til, at jeg er "træt" af det akkurat
som jeg ville være træt af det, hvis Microsoft kom med en boks,
som kun virkede sammen med Windows Media Player. :)

> Apple TV er heller ikke noget for mig. Først og fremmest kræver
> det et fladskærms-tv, og sådan et har vi ikke engang endnu.

Heller ikke her, men jeg har planer om at købe et inden længe.
Faktisk så har jeg slet ikke et fjernsyn for tiden. Ser kun film
på computerenskærmen engang imellem, men det ville være dejligt
at kunne streame multimedier over på et fladskærms-tv, for jeg
har efterhånden meget multimedieindhold på computerne, som ville
komme bedre til sin ret på et rigtigt tv.

> Dernæst kan den kun bruges til at hente film og musik fra
> iTunes. Jeg ville nok have mere brug for et apparat, der kunne
> optage fra fjernsynet.

Jeg har svært ved at finde fjernsynsudsendelser, som interesserer
mig. Fik et Canal Digital-abonnement i fødselsdagsgave sidste år,
men det er afmeldt igen. Det er én stor genudsendelse og det er
livet i mine øjne for kort til. Jeg føler virkelig, at de regner
mig for en komplet idiot ved at sende de samme programmer igen og
igen, og det er jo endnu værre med DR1, DR2, TV2, TV2 Zulu osv.,
så jeg ser meget frem til den dag hvor IP-TV og Video on Demand
bliver brugbart herhjemme, hvis det da nogensinde bliver det.

> Men det er jo ikke være end, at hvis Apple TV ikke dækker ens
> behov, så kan man jo bare lade være med at købe det. Det betyder
> jo ikke, at det er et dårlig apparat.

Nej selvfølgelig ikke. Det har jeg heller aldrig sagt. Har bare
sagt at Apple TV ikke kan opfylde mine behov. Det kan afspilleren
fra Kiss derimod, ser det umiddebart ud til.

Det tror jeg nemlig også.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-07 21:47

> [...]
> som jeg ville være træt af det, hvis Microsoft kom med en boks,
> som kun virkede sammen med Windows Media Player. :)

Xbox360 :D

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-01-07 02:55

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> som jeg ville være træt af det, hvis Microsoft kom med en boks,
> som kun virkede sammen med Windows Media Player. :)

OK, så du mener "træt" i overført betydning!
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-01-07 22:20

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Xbox360 :D

:)

De har snakket mig fra Kiss'en i dk.teknik.tv+video og rådet mig til
at snuse lidt rundt i dk.teknik.htpc i stedet, og jeg tror s** at de
har ret. Det er vist en HTPC, jeg i virkeligheden har behov for. Det
svære er så bare at finde noget som kan alt det, man gerne vil kunne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-07 23:38

> [...]

> at snuse lidt rundt i dk.teknik.htpc i stedet, og jeg tror s** at de
> har ret. Det er vist en HTPC, jeg i virkeligheden har behov for.

enig.

> Det
> svære er så bare at finde noget som kan alt det, man gerne vil kunne.

egentlig ikke, jeg har lige klasket en sammen. Core (2) Duo cpu, evt en
mobil variant. Et lille GF kort eller Intels nye integrerede
grafikkort og nvidias mpeg 2 codec. Dertil komme en tuner der passer
til dit signal og et fornuftigt kabinet. mht optisk drev stater du med
en alm DVD og investerer i et blueray når de engang kommer ned i pris
og et passende udbud af film er tilgængeligt. billeder og musik passer
ikke rigtigt til de tilgængelige brugerflader.

den lille core 2 duo og et Intel G965 med 1Gb ram er rigelig hurtig til
det materiale du vil støde på de næste 5 år. MIn bruger max 20% ved
afspilning af H.24 og VMW9 materiale i 1080p. MPEG2 i den opløsning
kan knapt nok ses.

Fra : Lyrik

Dato : 15-01-07 11:23

Den 14.01.2007 kl. 14:25 skrev Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

> Er det ikke Kiss, som der tidligere har været så meget bøvl med?
> Hardware, som sjældent kan leveres og som så viser sit at være smæk
> fyldt med fejl, eller forveksler jeg dem mon med en anden producent?
+++++++++++++
Bøvlet kommer sædvanligvis fra en af "de sure gamle mænd" som også kan
være en af "de sure unge mænd" jeg har haft en Kiss 450 som min søn
overtog. Den spiller endnu mange år efter. Vi ville prøve en "Sony"
ligesom fjernsynet.
Det er et af de mest fejlagtige eksperimenter jeg har foretaget. Jeg
skulle op i 2500 kronersklassen for at få noget der gav et 95% så godt
billede som Kissen.
Da jeg indså at jeg ikke kunne undvære Divx-afspilningen som Kissen havde,
så købte jeg en Bluetinum i ALDI.
Nu vender jeg tilbage gående på knæene til "Canossa". jeg har bestilt
Kissen.))Den gamle Kiss er den bedste spille jeg har haft.

Grunden til at "de sure" brokker sig er at Kiss aldrig er færdigudviklet.
Hver gang den kan præstere noget nyt, så kommer der en opgradering.
Opgradering er en fem minutters anstrengelse. SÃ¥ vil den altid virke lidt
ufærdig, ligesom en "Linux-installation"))Det kan "de sure" ikke lide!
Den skal være færdig og lukket i sine muligheder ellers "bliver jeg sur!"
Men billede og hardware er spitzenklasse. Sonyen jeg i sin tid købte kunne
godt pakke sammen på det felt. Jeg ser også at den nye har "Sigma designs
billedkonverterchip" der gør den i stand til at spille wmv9.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Karl Antz

Dato : 16-01-07 22:44

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Bøvlet kommer sædvanligvis fra en af "de sure gamle mænd" som også kan
> være en af "de sure unge mænd"

(snip)

> [...]
> godt pakke sammen på det felt. Jeg ser også at den nye har "Sigma designs
> billedkonverterchip" der gør den i stand til at spille wmv9.

hmmmmmmmmmmmmmmmm - har lige kobt dp-600 og agter at levere den tilbage.

Hver gang jeg putter en dvd i gør den en af to ting: enten hopper den
som en stejlende pony lynhurtigt gennem hele dvd'en, eller også så
afbryder den forbindelsen til fjernsynet.

Og jeg prøvede adskillige gange - og skiftede også regionskode på den
regionsfrie model jeg havde købt. Resultatet hver gang enten ponyen
eller den brudte forbindelse.

Så jeg synes nok jeg må ha lov til at være "en sur gammel mand"

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-07 02:12

Den 16.01.2007 kl. 22:43 skrev Karl Antz <karl@antz.dk>:

> [...]
> eller den brudte forbindelse.
>
> Så jeg synes nok jeg må ha lov til at være "en sur gammel mand"

+++++++++++++++

Nå men min fejler ikke noget. Der er de sædvanlige små lidelser man skal
igennem, så som at jeg ville opdatere firmwaren og ikke kunne få cd-en ud
lige straks. Men ved den rigtige kombination af tastetryk gik det
fint.(Eject+Play ved opstart)
For øvrigt opgraderede den online.
Den fungerer rigtig godt. DVD-billedet er ikke set lige så godt noget
sted. Også divx-film står ekstra flot.
Skønt jeg kun har den lille airport express sender den film igennem et
betondæk fra 1. sal til stuen og Kissen modtager den perfekt.(Linksys med
2 antenner) Det tog 1 minut, så virkede det. Så så jeg film streamet lige
ned i den. Og billeder.
For øvrigt har den to USB2 udgange, en i front og en bagi. Her kan man
sætte en harddisk til! Så kan den også spille fra den. senere kommer der
web-tv og filmstream fra nettet. Indtil da kan man nyde den flotteste
dvd-afspilning der nogensinde er set.

Den er enhver tortur værd. Den er så fuld af muligheder og så er den så
flot at det trodser enhver beskrivelse. Rent "B&O design"
De fleste lidelser kommer fordi man ikke kan lade være at med rode med
den))

Men den er ikke til ham der ikke vil rode og instille og som gyser ved
tanken om opdateringer i al fremtid.>

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-01-07 12:53

Henrik Münster skrev:

> OK, så du mener "træt" i overført betydning!

Det kan man godt sige ja. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-01-07 12:53

Lyrik skrev:

> Bøvlet kommer sædvanligvis fra en af "de sure gamle mænd" som
> også kan være en af "de sure unge mænd"

Det er der måske noget om, men ikke desto mindre så har Kiss
ikke et specielt godt ry rundt omkring. Jeg kan dog se at de får
rimelig fine anmeldelser af DP-600.

> Grunden til at "de sure" brokker sig er at Kiss aldrig er
> færdigudviklet. Hver gang den kan præstere noget nyt, så kommer
> der en opgradering. Opgradering er en fem minutters anstrengelse.

Mange vil nok også være skeptiske ved at installere firmware på et
spritnyt produkt for at få det til at fungere og det kan jeg egentlig
godt forstå. Jeg hører dog til typen som stort set altid hælder den
nyeste firmware på, uanset om der er behov for det eller ej.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lyrik

Dato : 15-01-07 13:43

Den 15.01.2007 kl. 12:53 skrev Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

> [...]
> godt forstå. Jeg hører dog til typen som stort set altid hælder den
> nyeste firmware på, uanset om der er behov for det eller ej.
++++++++++++++
I dette tilfælde er der styr på tingene. Jeg mener endda at den nye DP600
er udstyret med en "Fedtmule resétknap"
Det foregår planlagt ved at man brænder en-jeg anbefaler DVD
Rewritable-med en standard brænding af filer indstilling. Man hiver filen
over på pladen. Det er en "Linuxagtig imagefil"
Spillen startes op med filen (lillebitte fil) Flot skærmmenu med "Ønsker
du at opgradere..." tryk på ja og amen.
Så går der et minuts tid og så er den honky-dory.
Den nye DP600 kan også via netværket opgradere når man trykker på
det-online!

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-01-07 12:53

> [...]

> bruger max 20% ved afspilning af H.24 og VMW9 materiale i 1080p.
> MPEG2 i den opløsning kan knapt nok ses.

Jeg tror faktisk også at en Core 2 Duo ville være rigelig til at
trække størsteparten af mine computerbehov, for jeg bruger stort
set kun min Windows-computer til mail og news samt filmkiggeri for
tiden. Skal jeg lave noget mere seriøst, tænder jeg Mac'en, men
hvis jeg går hen og køber en HTPC som erstatning for min nuværende
Windows-computer, så ville det samtidig være rart at kunne streame
eller på anden måde overføre billeder, musik og evt. podcasts fra
Mac'en til ens fladskærms-tv. Til det kunne man så selvfølgelig
bruge Apple TV, men kunne man nu spare det...

Det kan dog godt være at du har ret i(*), at det er for bøvlet at
lade sin HTPC fungere som almindelig computer også.

(*) Nævnt i:<news:1roq74-om5.ln1@wm.reippuert.dk>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-01-07 23:07

Karl Antz skrev:

> Så jeg synes nok jeg må ha lov til at være "en sur gammel mand"

Bestemt og tak for info! Du har prøvet med nyeste firmware, ik' ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karl Antz

Dato : 16-01-07 23:58

> Bestemt og tak for info! Du har prøvet med nyeste firmware, ik' ?

yes - det første jeg gjorde var at opdatere firmware'n
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-01-07 05:42

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> To løsninger på problemet "The missing Link"

Ikke for mig. Det eneste "TV" jeg ser er news.tv2.dk

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Morten Lind

Dato : 18-01-07 20:01

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Ikke for mig. Det eneste "TV" jeg ser er news.tv2.dk

Det er smart, Peter......så kan du nøjes med at se/høre den første, du
står op til, derefter er resten gentagelser, hvorfor du ikke spilder
tiden, he, he......

M.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-01-07 20:07

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Det er smart, Peter......så kan du nøjes med at se/høre den første, du
> står op til, derefter er resten gentagelser, hvorfor du ikke spilder
> tiden, he, he......

Tja, de store opdateringer er omorgen, middag og aften, lige som med
måltiderne. ;)