Cisco vpn client
Fra : Frank

Dato : 28-06-01 00:43

Jeg connecter til firmaet med cisco's vpn client.

Mit problem er bare at det ser ud til at alt fungere, bortset fra at jeg
hverken kan komme på firmaet server eller postserver.

Jeg bruger windows 2000 pro og har installeret tcp/ip, klientprogram til
microsoft netværk, fil- og udskriftdeling til microsoft netværk.

Frank

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-06-01 07:03

On Thu, 28 Jun 2001 01:43:17 +0200, "Frank" <f.l@oncable.dk>
wrote:

> Jeg connecter til firmaet med cisco's vpn client.
>
> Mit problem er bare at det ser ud til at alt fungere, bortset fra
> at jeg hverken kan komme på firmaet server eller postserver.

Det kan være en mængde ting, og da du stort set ingen oplysninger
giver om setup'et, så er det umuligt for nogen at svare noget som
helst fornuftigt.

Det lyder som noget, du skal snakke med din net-admin om.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Frank

Dato : 28-06-01 09:51

> Det kan være en mængde ting, og da du stort set ingen oplysninger
> giver om setup'et, så er det umuligt for nogen at svare noget som
> helst fornuftigt.

Undskyld, hvad vil du gerne vide?

> Det lyder som noget, du skal snakke med din net-admin om.

Næ nej, nu roder jeg selv

Frank

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-06-01 11:34

On Thu, 28 Jun 2001 10:51:16 +0200, "Frank" <f.l@oncable.dk>
wrote:

> Undskyld, hvad vil du gerne vide?

Når du siger, det ser ud til at gå godt, men at det bare ikke
virker, lyder det som om ISAKMP går godt, men at selve tunnelen
ikke forwarder trafik.

Hvilket udstyr kører du VPN op mod? Hvilke software-versioner er
det? Hvilke operativsystem kører du klienten under? Hvilken
forbindelse har du selv? Kører du NAT i en af enderne eller dem
begge? Er der firewalls i en af enderne eller dem begge?

Når du dobbeltklikker på ikonen i system tray, hvilke oplysninger
får du så?

-A

Fra : Frank

Dato : 28-06-01 13:28

> Når du siger, det ser ud til at gå godt, men at det bare ikke
> virker, lyder det som om ISAKMP går godt, men at selve tunnelen
> ikke forwarder trafik.

Alt ser ud som det plejer når det virker.

> [...]
> forbindelse har du selv? Kører du NAT i en af enderne eller dem
> begge? Er der firewalls i en af enderne eller dem begge?

Jeg kender ikke det udstyr jeg kører VPN op mod. Clienten er ver. 3.0.2. Jeg
har en teledanmark "Oncable" 512/128. Jeg ved ikke hvad NAT er. I min ende
er der (Zonealarm) men jeg har prøvet at slå den fra, uden at det hjalp. Jeg
ved ikke med den anden ende.

> Når du dobbeltklikker på ikonen i system tray, hvilke oplysninger
> får du så?

IP security information:

Encryption. 168-bit 3-DES, Authentication: HMAC-MD5, IPSec through NAT:
Active, Compression: None, NAT Port: 10000 og den IPadresse jeg connecter
til.

Skal du vide mere?

Frank

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-06-01 21:36

On Thu, 28 Jun 2001 14:28:25 +0200, "Frank" <f.l@oncable.dk>
wrote:

> [...]
> er der (Zonealarm) men jeg har prøvet at slå den fra, uden at det hjalp. Jeg

Det lyder stadig som om, du skal kontakte din net-admin. Fortæl
ham, at det ser ud til, at ISAKMP går godt, men at selve tunnelen
tilsyneladende ikke flytter data.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Dxl

Dato : 28-06-01 22:57

prøv at uninstallere Zonealarm, jeg har prøvet at den har blokket for noget,
hvor den var slået fra..

Fra : Frank

Dato : 07-07-01 13:00

De viser sig at det var ZoneAlarm der skabte problemerne.

Frank

Fra : Jesper Arenskov

Dato : 23-09-01 11:44

Prøv at opg. til ver. 3.1 af VPN klienten som er lavet til at virke sammen
med ZoneAlarm.

/Jepser

Fra : Michael Havsholm

Dato : 28-06-01 16:52

Hej Frank !

"Frank" <f.l@oncable.dk> wrote in message

> Alt ser ud som det plejer når det virker.

Du er nok, som Asbjørn også antyder, nød til at være mere præcis i din
fejlbeskrivelse. Hvilket email program ?, har du ændret noget på maskinen ?,
er det ALT VPN traffik der ikke virker ?.

Hvad er det du præcist gør, som giver dig fejlen, og hvad er fejlmeddelsen ?

Operativ system osv. er også en god ting ...

> [...]
> er der (Zonealarm) men jeg har prøvet at slå den fra, uden at det hjalp.

ZoneAlarm og andre personlige firewalls er kendte for at kunne give
problemer med VPN klienten. Afinstaller begge (ZoneAlarm og VPN clienten),
og installer derefter KUN VPN klienten. Virker det så ?

Check evt. status på overstående problem på CCO.

> IP security information:
>
> Encryption. 168-bit 3-DES, Authentication: HMAC-MD5, IPSec through NAT:
> Active, Compression: None, NAT Port: 10000 og den IPadresse jeg connecter
> til.

Hvad med tællerne ?, overføres der overhovedet noget ?. Køres der
split-tunneling ?

Alt i alt, lyder det som noget du skal vende med din net-admin, for det kan
sagtens være begrænsninger (eller fejl) i concentratoren.

Mvh.
Michael Havsholm
Carl Bro as - IT drift