MacBook og modem?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-01-07 22:34

Nu skal det snart være. Jeg skal have mig en MacBook, som afløser for
min trofaste og pålidelige TiBook.

Har siddet og fedtet lidt med indkøbet - det kunne jo være at den
plettede kat blev frigivet ved MacExpo. Det gjorde den så ikke.

Har kigget på techspecs og kan ikke se, at den har et indbygget modem
(som min gamle arbejdsmaskine). Det er såmænd ikke det allervigtigste,
men jeg tilbringer mange fridage og ferier med svigerfamilien ude på
landet, langt ude på landet. Dér kan et modem i maskinen vræe praktisk
til at jekke emails (=arbejdsredskab)

Har set i accesories, at man kan købe et SUB modem. Kender nogen af jer
det? Fungerer det perfekt og hvad koster det egentligt?

--
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-07 01:04

On 2007-01-10 22:33:45 +0100, Michsadr@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> Nu skal det snart være. Jeg skal have mig en MacBook, som afløser for
> min trofaste og pålidelige TiBook.

Da ikke allerede

> Har siddet og fedtet lidt med indkøbet - det kunne jo være at den
> plettede kat blev frigivet ved MacExpo. Det gjorde den så ikke.

Og hvis der er nogen, der virkelig har brug for Spaces, så er det dig

> [...]
>
> Har set i accesories, at man kan købe et SUB modem. Kender nogen af jer
> det? Fungerer det perfekt og hvad koster det egentligt?

Det koster kr. 429,- på Apple Store. Jeg har selvfølgelig ikke prøvet
det, men hvorfor skulle det ikke virke?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-01-07 23:07

> Da ikke allerede

Ja, ja, dig og så ironi. Din tiBook er da vist blot nogle måneder nyere
end min

> Og hvis der er nogen, der virkelig har brug for Spaces, så er det dig

Jeg har da ikke mere brug for mellemrumstasten end andre mennesker.

> Det koster kr. 429,- på Apple Store. Jeg har selvfølgelig ikke prøvet
> det, men hvorfor skulle det ikke virke?

Tak for forbrugeroplysningen.

--
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-07 00:26

On 2007-01-11 23:07:21 +0100, Michsadr@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> Ja, ja, dig og så ironi. Din tiBook er da vist blot nogle måneder nyere
> end min

Nogle måneder - og 500 MHz

> Jeg har da ikke mere brug for mellemrumstasten end andre mennesker.

Flere samtidige skriveborde. Så kan du fylde fire skærme med ikoner og
lynhurtigt skifte mellem dem.

<http://www.apple.com/dk/macosx/leopard/spaces.html>

> Tak for forbrugeroplysningen.

Fuldstændig ligegyldig paratviden, det er bare mig! At jeg aldrig har
prøvet det eller hørt om andre, der har prøvet det, forhindrer mig skam
ikke i at have en mening om det
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 12-01-07 01:32

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Har set i accesories, at man kan købe et SUB modem. Kender nogen af jer
> det? Fungerer det perfekt og hvad koster det egentligt?

Hvis det ikke er så tit du skal bruge modem og du evt. har en bluetooth
mobil tlf. kan du bruge den som modem...
(hvis man kører telia og har en K790 kan det endda være hurtigt, da den
bruger samme teknologi som iPhone, EDGE - så er du forberedt
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk