Farvekoder på et netværks kabel UTP 100 MB
Fra : pma

Dato : 18-12-00 14:43

Jeg skal trække nye netværkskabler UTP 100 MB.
Mit spørgsmål er, når de skal sættes i RJ45 vægdåserne, hvor skal de
forskellige farver ledninger så side???

I vægdåsen er der numre, men jeg ved ikke hvilke farver der skal på hvilke
nr. Der findes vistnok et skem,
men kan ikke finde det på nettet. HJÆLP.

På forhånd tak.

Peter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-12-00 15:51

"pma" <pma.dk@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> nr. Der findes vistnok et skem,
> men kan ikke finde det på nettet. HJÆLP.

Hvis du kogger på selve connecteren i din vægdåse så kan det være der står
hvilke farver der skal i hvor (det gjorde der ihvertfald med de dåser jeg
opsatte for 14 dage siden...)
Eller også så kig på
http://sunsite.dk/hwb/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html som Niels
anbefaler dig..