div ryger "ud over kanten" ved padding
Fra : Martin

Dato : 05-02-07 13:19

Hej!

Jeg sætter en baggrund på en div via CSS og for at sætte teksten det
rigtige sted bruger jeg
padding-left:35px
Men nu går billedet udover kanten til højre, og giver scrollbar nederst.
Jeg har prøvet at fjerne de 35px med
margin-right:-35px; - og en masse andre metoder - både med og uden
minus, på både en padding og margin, men det giver ingen forskel

Min div ser sådan her ud

Stylesheetet

*, html, body {margin:0;padding:0;font-size:100.01%;}

div.categoryheader {
height:14px;
width:100%;
padding-left: 35px;
color: #000066;
}

div#music {
background: #655BC7 url(../images/categoryheaders/category_musik.gif)
no-repeat top left;
/* Billedet er et 161 x 14 px */
}

Alt er selvfølgelig sat op med korrekt xhtml og det hele validerer

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-02-07 14:01

Hej Martin!
"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> margin-right:-35px; - og en masse andre metoder - både med og uden minus,
> på både en padding og margin, men det giver ingen forskel

Dårlig idé: At poste en masse kode i nyhedsgrupperne...

Rigtig god idé: At komme med et link til problem-siden - så kan vi selv se
koden derfra...

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Martin

Dato : 05-02-07 14:32

Dennis Munding wrote:
> Dårlig idé: At poste en masse kode i nyhedsgrupperne...

En masse.... bob bob bob :)

> Rigtig god idé: At komme med et link til problem-siden - så kan vi selv se
> koden derfra...

Kan ikke lade sig gøre, da det billederne ville afsløre et projekt som
offentligheden først må se om et halvt års tid

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 14:09

> [...]
> rigtige sted bruger jeg
> padding-left:35px

> *, html, body {margin:0;padding:0;font-size:100.01%;}

Du beder en div om at fylde 100% + 35 pxiels. Derfor skabes der ganske
rigtigt et rullepanel. Det går sjældent godt når man blander relative
enheder med faste enheder Prøv at fjerne bredden på 100%, da den så vidt
jeg ved er overflødig, da en div jo er et blok element Og så burde det
virke.

> Alt er selvfølgelig sat op med korrekt xhtml og det hele validerer.

Super. Men link til siden er altid et god ting, da det er nemmere at hjælpe

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Martin

Dato : 05-02-07 14:35

Carsten Sørensen wrote:
> Du beder en div om at fylde 100% + 35 pxiels. Derfor skabes der ganske
> rigtigt et rullepanel.

Jep - også derfor jeg prøvede at fjerne de "ekstra" 35px med en
margin-right:-35px;

> Det går sjældent godt når man blander relative enheder med faste
enheder

Hehe - nej det volder mig også tit en masse bøvl - især når browsere
rendere størrelser forskelligt :)

> Prøv at fjerne bredden på 100%, da den så vidt
> jeg ved er overflødig, da en div jo er et blok element Og så burde det
> virke.

Ahaa.. så et blok element er altid 100% (hvis man selvfølgelig ikke
definere andet) - Rart at vide :)
og nu ser det skam også helt perfekt ud. Tak for det!

> Super. Men link til siden er altid et god ting, da det er nemmere at hjælpe
> så

Ja - plejer jeg nu også - men billederne på denne side, ville afsløre
lidt for meget af dette projekt, som stadig er hemmeligholdt af kunden -
og ikke vil have noget afsløret inden de selv afslører det hehe.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-07 14:42

Martin skrev:

> Ja - plejer jeg nu også - men billederne på denne side, ville
> afsløre lidt for meget af dette projekt, som stadig er
> hemmeligholdt af kunden - og ikke vil have noget afsløret
> inden de selv afslører det hehe.

Så erstat dem med nogle dummybilleder - fx en blå kasse på 1x1 px
(skaleret til rette størrelse i html).

Indholdet af billederne er underordnet, men det er svært at tage
stilling til et problem man ikke kan se online.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen