Problem med tables / Iframes
Fra : Daniel Horn

Dato : 04-02-07 22:14

Hej

Jeg sidder og prøver at løse et problem med denne side:
bevola.dk
Det er dimensioneringen af billede-området til højre for menuen,
som går helt galt.

Er der nogen der har nogle forslag til hvad problemet kan være?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 22:59

"Daniel Horn" <mail@danielhorn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bevola.dk
> Det er dimensioneringen af billede-området til højre for menuen,

Hvilket problem? Siden ser forskellig ud alt efter hvilken browser man åbner
den i? Så du bliver nok nødt til at forklare lidt nærmere. Hvis det er
højden på framen du mener, ja så sæt en højde browseren forstår. En højde på
100% er ikke meget værd, for 100% i forhold til hvad? Browsersinduet, siden,
tabellen den ligger i, eller noget helt fjerde? Ja det ved browseren ganske
simpelt ikke

Og i øvrigt er det en god ide at placere alt styling i css-arket. Det er
noget rod når der både er inline styles og stilark. Husk i øvrigt også på at
css direkte i htmlkoden vægtes højere end css i stilarket, hvilket vil sige
dit css i htmlkoden gør css-arket mere eller mindre ubrugeligt.

> Er der nogen der har nogle forslag til hvad problemet kan være?

Hvorfor overhovedet have den frame, når alle de ulemper kan undgås. Se her:
http://csnet.dk/html/artikler/frames.asp

Og SSI som kan erstatte framen
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

Er du i øvrigt klar over at tekst placeret i billeder absolut igen værdi har
i en søgemaskine?

God fornøjelse

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Daniel Horn

Dato : 04-02-07 23:48

Carsten Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://www.html.dk/tutorials/ssi/
>
> Er du i øvrigt klar over at tekst placeret i billeder absolut igen værdi har

Tak for indlægget - jeg ved godt der er mange fejl og mangler, det er et godt
stykke tid siden jeg lavede den og er ved at lave en revideret version eller
hvad man siger, skal bare lige have helt styr på asp.net.

Troede bare den fyldte ud når jeg skrev 100%, men det er nok bare en fejl i min
html/css opdragelse.

Prøver lige at angive nogen px værdier istedet.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-07 01:32

Daniel Horn wrote:

> Tak for indlægget - jeg ved godt der er mange fejl og mangler,

Ja, når man med ssi stykker en side sammen, skal man på de inkluderede dele

Ellers står du med en færdig side, som indeholder flere headers og flere
dokumentafslutninger - det må man ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Daniel Horn

Dato : 05-02-07 00:13

> [...]
> tabellen den ligger i, eller noget helt fjerde? Ja det ved browseren ganske

Yes du fik fat i det problem jeg havde, men min lækre inline css
højdebestemmelse virkede i explorer før 7.0.
Nu fik den fast størrelse så det er okey midlertidligt.

> [...]
> dit css i htmlkoden gør css-arket mere eller mindre ubrugeligt.

> Hvorfor overhovedet have den frame, når alle de ulemper kan undgås. Se her:

Jeg er ved at lave designet om så det blot består af div's og med alt css'en for
sig selv i et ark.. Som det er nu er al koden rodet, meget af det er helt
forkert og fyldt med hack's - det er jeg helt med :) - det er os et godt stykke
tid siden jeg lavede den.
Skal blot lige have styr på asp.net da jeg vil have siden kørende i asp.net

> Er du i øvrigt klar over at tekst placeret i billeder absolut igen værdi har
> i en søgemaskine?

Ja den er jeg med på.