form submit uden redirect
Fra : Ace

Dato : 26-01-07 21:00

Hejsa.
Jeg ved ikk' om det bare er mig der ønsker for meget, men er det
ikke muligt, at submitte en form uden at den redirecter til
'action'-locationen?
På forhånd tak
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 26-01-07 23:12

Ace skrev:
> [...]
> Jeg ved ikk' om det bare er mig der ønsker for meget, men er det
> ikke muligt, at submitte en form uden at den redirecter til

Hej Ace

I php kan man lave noget med php_self, der gør, at
formularen sender til sig selv / den samme side, men jeg ved ikke,
om det er det du mener.

/Martin

Fra : Ace

Dato : 27-01-07 21:34

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> I php kan man lave noget med php_self, der gør, at
> formularen sender til sig selv / den samme side, men jeg ved ikke,

Hej Martin

Det er desværre ikk' lige det jeg mener :)
Jeg har en formular, der når jeg trykker submit, automatisk
redirecter siden til den url som er opgivet i 'action'-attributten.
Eksempel:
<form method="POST" action="indstilling.php">
<input type="text" name="navn" value="navn">
<input type="text" name="besked" value="besked">
<input type="submit" name="send" value="send">
</form>

Hvorfor redirecter den konsekvent til indstilling.php hver gang man
trykker "send"?
Vh Ace

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-07 23:00

Ace skrev:

> [...]
> </form>

> Hvorfor redirecter den konsekvent til indstilling.php hver gang man

Fordi det skal den. Du kan lige så godt spørge om hvorfor a laver
et klikbart link.

Med flere forskellige forms på samme side kan man have flere
forskellige actions.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-07 23:01

Martin Ploug skrev:

> I php kan man lave noget med php_self, der gør, at
> formularen sender til sig selv / den samme side, men jeg ved ikke,
> om det er det du mener.

Det er faktisk nemmere at linke til nul og niks ('') eller '#'.

--
Bertel

Fra : Ace

Dato : 28-01-07 19:58

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er faktisk nemmere at linke til nul og niks ('') eller '#'.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

.. okay, så man kan altså ikke lave en form der sender den data man
indtaster i input-felterne til indstilling.php, således at siden
hverken reloades eller redirectes, men blot resetter input-felterne ved
submit, eller hva'?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-07 20:33

Ace skrev:

> [...]
> indtaster i input-felterne til indstilling.php, således at siden
> hverken reloades eller redirectes, men blot resetter input-felterne ved

Man kan ikke gøre præcis det du beskriver, men man kan lave det
så det ser sådan ud. Action skal være filen selv, og den skal
tage sig af den nødvendige handling, og så skal den bare vise
samme form som før med tomme input.

Hvorfor er det afgørende at siden ikke genhentes? Med nutidens
hastigheder og caching kan man næsten ikke se det.

--
Bertel

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 28-01-07 20:50

On 28 Jan 2007 18:58:22 GMT, Ace <ace@clubace.dk> wrote:

> [...]
>indtaster i input-felterne til indstilling.php, således at siden
>hverken reloades eller redirectes, men blot resetter input-felterne ved

Jo, submit formen til en skjult iframe.

/Jesper