Bagrunden virker ikke....
Fra : mikkel jon nielsen

Dato : 26-01-07 09:45

Jeg er i min spæde start med at lave hjemmside...

Jeg har gennemgået alle tuturials mange gange men uden resultat.
Mit css dokument ser således ud:

body {

   background-image: url("fire.jpg");
   background-repeat: no-repeat;
   background-attachment: fixed

Billedet "fire" ligger i en undermappe der hedder "images"

Jeg er ved at blive sindsyg for den viser overhovedet ikke noget,
men hvis jeg sætter n GIF-fil ind kan den godt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Ask

Dato : 26-01-07 09:52

On Jan 26, 9:45 am, mikkel jon nielsen <febe...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg er ved at blive sindsyg for den viser overhovedet ikke noget,
> men hvis jeg sætter n GIF-fil ind kan den godt.

du skal huske at fortælle browseren hvor filen ligger. Ligger den i en
undermappe der hedder images skal der stå:

background-image: url("images/fire.jpg")

(jeg går ud fra at det er en copy-paste fejl der går at du ikke har
ufsluttet din "body {" med en "}"

Mvh
Jacob ask

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-07 10:47

mikkel jon nielsen skrev:

> Jeg har gennemgået alle tuturials mange gange men uden resultat.
> Mit css dokument ser således ud:

Har du et link til din side? Det er meget lettere at hjælpe hvis vi
kan se siden online.
Læs gerne <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

> Jeg er ved at blive sindsyg for den viser overhovedet ikke noget,
> men hvis jeg sætter n GIF-fil ind kan den godt.

Hvis du er sikker på at begge filer ligger det rigtige/samme sted,
og det kun virker med gif-filen, kan det måske være fordi JPEG'en
er gemt som CMYK i stedet for RGB. Har du prøvet at vise filen
direkte i browseren?
--
Jens Gyldenkærne Clausen