spørgsmål ang. Jørgen Farum Jensens jello ~
Fra : tidemann

Dato : 26-01-07 02:04

Jeg har leget lidt med denne
http://www.webdesign101.dk/csslayout/jello/jello_1a.html

men har problemer med at få footeren ned i bunden af siden!
Den stopper under menuen, selvom der er sådan en clearfix ting på.
Kan Jørgen eller andre, gennemskue hvorfor?

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : tidemann

Dato : 26-01-07 11:57

tidemann wrote:
> [...]
> Den stopper under menuen, selvom der er sådan en clearfix ting på.
> Kan Jørgen eller andre, gennemskue hvorfor?

Ja så ville det jo være smart, at huske et link, til den side jeg har lavet

http://www.dhejne.dk/dhejne_demoside.htm

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-01-07 12:51

tidemann skrev:

> Ja så ville det jo være smart, at huske et link, til den side jeg har
> lavet
> http://www.dhejne.dk/dhejne_demoside.htm

Jeg tror måske problemet ligger i en
del elementer i artikelklummen, som
du har positioneret absolut. Et absolut
svæver så at sige over siden, det er
ikke inde i elementernes normale omløb
(flow) og udgør derfor ikke et indhold,
der kan presse underkanten af det
overordnede element nedad.

Se i øvrigt min artikel
http://www.webdesign101.dk/css/floatcontainer.php

Dit problem skyldes altså ikke hverken
layoutmodellen eller manglende clear'ing,
men at dit artikelindhold er forkert formateret
i forhold til den valgte layoutmodel.

Den nemmeste måde er løse problemet på
er at fjerne position:absolute på de
elementer, der indgår i artikelklummen og
derefter tackle eventuelle positionerings-
problemer.

I øvrigt, for at foregribe eventuelle
misforståelser - det er ikke "mit" layout,
opfindelsen er gjort af Mike Purvis og
formidlet af positioniseverything.net, som
jeg også gør opmærksom på i min artikel
om emnet.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : tidemann

Dato : 27-01-07 00:02

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> misforståelser - det er ikke "mit" layout,
> opfindelsen er gjort af Mike Purvis og
> formidlet af positioniseverything.net, som

Tak, jeg må rode lidt med det!
Men det er svært når det skal laves, så ejeren selv kan redigere med FP.
Måske skal jeg bare holde mig til det gamle layout........................
:)

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-01-07 00:04

tidemann skrev:

> Men det er svært når det skal laves, så ejeren selv kan
> redigere med FP.

Shit, er du så nødt til at have programmet også?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : tidemann

Dato : 27-01-07 11:02

Allan Vebel wrote:

> Shit, er du så nødt til at have programmet også?

Ja, og jeg laver det i FP.