Validering af tilgængelighed.
Fra : Erik Nielsen

Dato : 23-01-07 17:50

Jeg har valideret nogle af mine sider for
tilgængelighed hos Cynthia Says via webdeveloper
til Firefox.

Svarene er såmænd glimrende, men jeg kan altså,
ikke lade være med at synes det er lidt komisk, at
svarsiden har mellem 9-22 fejl, når man validerer dens
html-kode.

Det er skrevet som HTML 4.01 Transitional.

Jeg må igen nævne at tjenesten absolut er en hjælp

--
Venligst Erik N.

begin 666 Erik.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM%<FEK#0I&3CI%<FEK#0I%
M34%)3#M04D5&.TE.5$523D54.F1U<FEK:V5 9'4N9&L-"E)%5CHR,# W,#$R
6,U0Q-C0Y-#E:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 23-01-07 20:24

Jeg benytter også Web Developer i stor stil. Desuden har jeg
installeret tilføjelsen HTML Validator (HTML Tidy baseret), som
nederst i højre hjørne giver antal fejl og advarsler for hver
eneste side man besøger.

Den er mere striks end W3C validator, som for den side du har dit
indslag på giver en 100% valid side.
HTML Validator giver for samme side 1 fejl og 8 advarsler (pga.
en form end tag for meget i koden.)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Nielsen

Dato : 23-01-07 21:07

"Niels-Jørgen Hvidberg" <njh@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installeret tilføjelsen HTML Validator (HTML Tidy baseret), som
> nederst i højre hjørne giver antal fejl og advarsler for hver

Den bruger jeg også. Den er en god lille hurtig foreløbig hjælp.

> Den er mere striks end W3C validator, som for den side du har dit
> indslag på giver en 100% valid side.

Hvad er det for en side jeg har i mit indslag??

Eller måske rettere; jeg henviste til en svarside fra Cynthia Says,
(det var den jeg tjekkede hos W3C)
da jeg tjekkede en af mine egne sider som jeg ikke nævnte.

> HTML Validator giver for samme side 1 fejl og 8 advarsler (pga.
> en form end tag for meget i koden.)

Mere eller mindre striks kommer vist an på hvordan
man indstiller den. Der er også html fejl den ikke finder, som
W3C finder.
--
Venligst Erik N.

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-01-07 22:16

Erik Nielsen skrev:
> [...]
>
> Mere eller mindre striks kommer vist an på hvordan
> man indstiller den. Der er også html fejl den ikke finder, som
Det har jeg været ude for i dag. Jeg havde lavet en side som var
grøn men da jeg prøvede den hos w3 var der fejl.
Jeg ved ikke om det er mig der ikke har sat den rigtig op.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Mikkel Rue

Dato : 25-01-07 16:23

Niels-Jørgen Hvidberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> indslag på giver en 100% valid side.
> HTML Validator giver for samme side 1 fejl og 8 advarsler (pga.

Til Niels Jørgen Hvidbjerg

Jeg har lige prøvet min eget hp den validerer korrekt iflg. w3c, men
med den du snakker om laver 3 advarsler ! hvordan kan det være den
er mere striks end w3c ? det er der måske ikke nogen forklaring på,
jeg undrer mig bare, for jeg troede det var w3c som lavede
standarden for hvad der validerer korrekt, men jeg tager måske fejl,
den side jeg prøvede med er www.faareklip.dk som ifølge w3c er xhtml
1.1

Mikkel Rue