Kommentartags i css.
Fra : Erik Nielsen

Dato : 22-01-07 15:00

Jeg har disse hersens kommentartags rundt om
noget internt css i head på diverse sider:

Eksempel:

<!--
img {float: right; border:none; margin: 10px;}
-->

Nu er der en validator der advarer mod dem.
Det er mange år siden at jeg lærte at de skulle
være der, så det har de været siden.
Jeg har senere hørt at det er for at tage hensyn
til gamle browsere.

Er der nogen af jer der ved, hvilke?

Det kunne jo være jeg kunne fjerne dem nu.

Ps. Jeg ved godt at de kan komme over i et
eksternt stylesheet, som jeg da også mest bruger,
men jeg har nogle undtagelser på diverse sider

--
Venligst Erik N.

begin 666 Erik.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM%<FEK#0I&3CI%<FEK#0I%
M34%)3#M04D5&.TE.5$523D54.F1U<FEK:V5 9'4N9&L-"E)%5CHR,# W,#$R
6,E0Q,S4Y,S!:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-07 15:04

Erik Nielsen skrev:

> <!--
> img {float: right; border:none; margin: 10px;}
> -->

[snip]

> Det kunne jo være jeg kunne fjerne dem nu.

Det kan du roligt gøre. Jeg kan ikke huske hvilke browsere det
gælder for, men mener at det er ældre end Netscape 4.

Det er i øvrigt samme smøre med javascript:

<script type="text/javascript">
   // Ingen grund til html-kommentarer her...
</script>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Nielsen

Dato : 22-01-07 16:13

> [snip]

> Det kan du roligt gøre. Jeg kan ikke huske hvilke browsere det
> gælder for, men mener at det er ældre end Netscape 4.

Takker,
så må jeg vist i gang (med håndkraft) side for side.
I disse ssi og databasetider, kan jeg dog stadig godt lide at
have føling (hands-on) med hver side.

De bliver nu heller ikke lavet om så tit

--
Venligst Erik N.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-07 19:44

Erik Nielsen skrev:

> så må jeg vist i gang (med håndkraft) side for side.

Der findes programmer der kan lave søg og erstat på flere filer (fx
min standardeditor, Homesite).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Erik Nielsen

Dato : 22-01-07 20:30

> Der findes programmer der kan lave søg og erstat på flere filer (fx
> min standardeditor, Homesite).

Ok, det kigger jeg på ved lejlighed.

Og endnu engang tak for din formidable indsats
i bla. disse html-grupper.

--
Venligst Erik N.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-07 23:47

Erik Nielsen wrote:

> Takker,
> så må jeg vist i gang (med håndkraft) side for side.
> I disse ssi og databasetider, kan jeg dog stadig godt lide at
> have føling (hands-on) med hver side.

Når du nu alligevel skal have fat i samtlige sider, så overvej lige, om det
måske var smartere at lægge css eksternt og skifte de interne stylesheets ud
med et link til det eksterne.

Så har du fremover kun en fil at rette i, hvis du kommer i tanker om at
ville ændre noget i dine siders design.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk