centrering / højrestilling i css
Fra : Thomas

Dato : 22-01-07 08:59

Hvordan laver man centrering / højrestilling i css?

Hvis jeg har noget lignende følgende i min html :

hvordan skal css så skrives, for at få dem placeret venstre, center
og højre, på samme linje?

syntes jeg har prøvet med text-align etc. men uden held..

/ Thomas

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-01-07 22:46

On 21 Jan 2007 23:59:07 -0800, "Thomas" <tmorch@gmail.com> wrote:

> [...]
>og højre, på samme linje?

>syntes jeg har prøvet med text-align etc. men uden held..

Det kan du i princippet ikke. <span> er et inline-element og
text-align kan kun bruges på block-elementer.

Det du i stedet kan gøre er fx at float'e 3 block-elementer og så
text-align'e dem hver især. Det forudsætter, at du giver dem en bredde
- fx:

Og CSS:
..TopNav {
margin:0;