Andre farver på links ?
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 20-01-07 13:24

Hej.

Jeg er lige begyndt på det der med hjemmesider, så måske jeg
stiller nogle dumme spørgsmål, men her er det:

Er det muligt at ændre farven på sine links ?

Normalt er de blå, men kunne godt bruge en anden farve. Håber på
hjælp!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-01-07 13:37

Christian Jørgensen <Superfisker@gmail.com> skrev :

>Er det muligt at ændre farven på sine links ?

Læs CSS Tutorial på den side, som du skriver fra, specifikt om
links:

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 21-01-07 20:38

HEY !

Ehmm.. det skulle ikke være det store problem! Det er en god idé
først at læse den der tutorial.. Men du kan også bare få den
færdige kode =
------------
a:link {
   color : #ff0000;
   text-decoration : none;
}

a:visited {
   color : #ff0000;
   text-decoration : none;
}

a:active {
   color : #ff0000;
   text-decoration : none;
}

a:hover {
   color :#000000;
   text-decoration : underline;
}

----------
Indsæt denne kode i toppen af dine sider (head sektionen) ! Der
hvor der står "color" skal du skrive en farve på engelsk, eller
som jeg har gjort det - i "heksadecimaler"

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-01-07 22:25

Christian Itzchaky Larsen wrote:

> [...]
> hvor der står "color" skal du skrive en farve på engelsk, eller
> som jeg har gjort det - i "heksadecimaler"

Din kode er der såmænd ikke noget i vejen med. Men skal den bruges på mere
end en side, er det lidt fjollet at indkopiere det i sidernes header. Det
tvinger en til at skulle rette på samtlige sider, hvis man vil ændre
designet.

Klipper man start- og sluttagget fra og gemmer resten som en css-fil -
style.css - kan den fil indlæses på alle sider med denne kode:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

Så har man fremover kun et sted at skulle rette noget, hvis sidernes design
skal ændres = i style.css.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk