Hjælp til links (undersider) og upload.
Fra : sebster

Dato : 18-01-07 12:31

Er igang med at lave links til undersider og uploade disse men der er
noget galt.

Har lavet det sådan (eller forsøgt på det) at Hjem peger på:
index.htm . CV peger på : en mappe med CV.htm osv osv

Lokalt i prewiev mode på Namo Webeditor ser det ud til at fungere men
online går det galt. Inde på ftp'en har jeg lavet mapper med
undersiderne, her ligger flg. filer og mapper: (eks med mappen
priser) IMG, default.css, priser.htm.

Inden jeg uploader med namo får jeg en "Resource File Handling" hvor
der står : " At least one image or other resource file used in this
document is not located in the document folder. This can cause problems
when publishing the document.

what do you want to do?
* Copy the files to the document folder

* Maintain existing URLs to the original locations

* Use relative URLs to the original file locations

* Copy the files to another folder or choose action for each file.

Hvad gør jeg her ?

URL til side : www.tinastekster.dk

-skal lige siges at jeg er newbie, så jeg skal ha' tingene skåret ud
i pap :)

Håber i kan hjælpe ?

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 12:50

sebster skriblede bla:
> Er igang med at lave links til undersider og uploade disse men der er
> noget galt.

1) skrot Namo
2) ret stien til din CSS den peger på et af dine drev, så det er klart det
funker inden opload.
3)du har en bunke warnings som du bør rette.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : sebster

Dato : 18-01-07 13:08

jopa skrev :

> [...]

Hvorfor ?

funker inden opload.

Du er nødt til at være mere specifik, hvor er det der skal ændres ?
og til hvad ?

Kigger jeg på senere.

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 13:21

sebster skriblede bla:

> Hvorfor ?
Fordi det er et skodprogram
Laver ringe kode med mindre man selv kan rette i den.
Kan man det behøver man ikke en Røvsygwyg editor men kan nøjes med en alm
teksteditor.

> Du er nødt til at være mere specifik, hvor er det der skal ændres ?
> og til hvad ?
Browseren kan ikke finde dit CSS hvis det blot ligger lokalt på dit drev.
<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="file:///f|/downloads/tinas%20tekster/10/default.css"/>Lav evt en mappe
til dine css ark smid dem deri og så kan stien være sådan evt<link
rel="stylesheet" type="text/css" href="css/default.css"/>

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-01-07 19:16

sebster skrev:

> Du er nødt til at være mere specifik, hvor er det der skal ændres ?
> og til hvad ?

Nu du er i gang, så tjek lige at alle bogstaver er små, og at du
ikke har farlige tegn med som f.eks. mellemrum.

Netsikre tegn består af små, engelske bogstaver, de ti cifre,
plus og minus samt understreg. Hvis man altid holder sig til dem
når man navngiver filer der skal på nettet, så har man forebygget
mange problemer.

--
Bertel