problem med billeder
Fra : joachim latocha

Dato : 14-01-07 19:23

hej har et lille problem med min hjemmeside... kan ikke forstå
hvorfor der er nogle af billederne der ikke bliver vist (altså
bliver vist som et lille rødt kryds). Når jeg laver hjemmesiden
og viser den i min browser så fungerer billederne fint men når
jeg så uploader dem så virker de pludselig ikke.

Billederne ligger i den korrekte mappe så kan ikke forestille mig
det er det som er problemet. Har også prøvet at downloade et
andet ftp program men det virkede heller ikke så jeg bruger
stadig ftp commander. Derudover har jeg prøvet at komprimere
billederne hvis de nu var for store men det hjalp heller ikke
noget.

Håber der en nogle af jer der kan hjælpe mig med et fif eller
to...

VH

Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 14-01-07 19:35

joachim latocha skriblede bla:
> hej har et lille problem med min hjemmeside... kan ikke forstå
> hvorfor der er nogle af billederne der ikke bliver vist (altså
> bliver vist som et lille rødt kryds).

Der kan være flere grunde men det er jo gætværk med mindre vi ser siden

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 14-01-07 19:39

joachim latocha skrev:
> Håber der en nogle af jer der kan hjælpe mig med et fif eller
> to...

Det er umuligt at sige noget om, hvis vi ikke kan se siden. Har du ikke
et link?

Et gæt kunne dog være, at du har store bogstaver i dine billednavne. På
en webserver er der typisk forskel på store og små bogstaver. Hvis man
konsekvent navngiver sine filer med små bogstaver, slipper man for dette
problem.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen

Fra : joachim latocha

Dato : 14-01-07 20:20

hej, har mærkeligt nok lige fået det til at virke men forstår stadig ikke
helt hvordan. Som tidligere nævnt virkede siden fint når jeg åbnede den i
browseren men ikke når der blev uploadet. Det jeg så gjorde var at åbne
siden i browser og så højreklikke på billederne der og gemme dem i et andet
navn. Så virkede det pludseligt, men fatter ikke hvorfor. Havde før prøvet
at omdøbe osv inde i selve mappen. Grunden til at jeg prøvede dette var at
billeder jeg tager fra andre steder på nettet har virket fint men billeder
som jeg selv har taget fungerer kun nogle gange så ville lige prøve om jeg
kunne gøre noget lignende her.

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-01-07 20:53

"joachim latocha" skrev i en meddelelse...

> [...]
> som jeg selv har taget fungerer kun nogle gange så ville lige prøve om jeg

Alt efter serveren, så kan det godt tage lidt tid, før billedet bliver
opdateret. Det kan være, hvis man uploader en hel side ad gangen.

Jeg har også været ude for at skulle uploade det igen, selvom jeg kunne se,
det var kommet op. Dette kan have noget at gøre med FTP-programmet (mit eget
er lidt buggy), men da du jo allerede har prøvet et andet, er det jo nok
ikke det.

Derudover, så sker det en sjælden gang, at et billede bare ikke bliver
accepteret - helt uden grund. Hvis man så tager originalbilledet fra
fotobehandlingsprogrammet og gemmer det igen, og uploader, så virker det.
Kender ikke årsagen til dette, men det sker som sagt ind i mellem.

PS. Det har ikke egentlig noget at gøre med størrelsen, om det bliver
accepteret som billede. Her er det Computerens RAM, som sætter grænsen for,
om det kan vises (I hvert fald i Win 98). Jeg har selv set billeder på 3-4
mb, som virkede fint online, bortset fra ventetiden, og mere har man vel
heller ikke behov for.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-01-07 23:37

On Sun, 14 Jan 2007 20:53:29 +0100, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

>Alt efter serveren, så kan det godt tage lidt tid, før billedet bliver
>opdateret. Det kan være, hvis man uploader en hel side ad gangen.

Nej, når billedet er uploadet, er det opdateret på serveren med det
samme.

Derimod er det ikke sikkert, det bliver vist med det samme i din
browser. Det kan kan skylkdes, at det browseren bruger en version af
billedet/siden, som ligger i din cache. Eller at den hænger i en
proxy-server undervejs.

Man kan som regel bede browseren "gen-hente" siden fra serveren med
Ctrl-F5.

>Dette kan have noget at gøre med FTP-programmet (mit eget
>er lidt buggy)

Det er ikke FTP-programmets skyld.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-01-07 00:05

Jørn Andersen skrev:

> Det kan skyldes, at det browseren bruger en version
> af billedet/siden, som ligger i din cache.

Ja, cache-begrebet er en underlig størrelse i dag, og
burde sættes anderledes op end dengang vi brugte
modem.

Jeg havde en maskine til reparation, hvor det tog 10
gange længere tid at hente en fil hjem end normalt. Det
viste sig at den først søgte på en million filer i cache, og
derefter på nettet.

Det tog mere end en time at tømme mappen med
Temporary Internet Files - og derefter var maskinen som
født på ny.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk