Søgerobotter opdatering af side
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 12-01-07 19:55

Hej

Jeg opfatter at når en side er tilmeldt eksempelvis google, så
opdateres den automatisk. Er det rigtigt.
Sagen er at jeg først har oprettet siden uden META-tags og nu
tilføjet dem. JEg regner med at det så betyder at man i løbet af
et stykke tid vil kunne finde min side hvis der søges på de ord
jeg har skrevet som KEYWORDS eller i DESCRIPTION.
Siden findes på: jordemoder.net

På forhånd tak
Jimmy Adetunji

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 12-01-07 20:12

Din side har ingen søgeord eller beskrivelse:

<title>jordemoder.net</title>
</head>
<frameset rows="100%" border="0" frameborder="0" framespacing="0"
framecolor="#000000">
<frame src="http://home20.inet.tele.dk/musikrytmik/" name="framenavn">
</frameset><noframes><h1>jordemoder.net</h1></noframes>

Du har lagt dem allesammen i din frame src og Google finder dem så ikke
lige, da den først kigger på hovedsiden....

Hvorfor benytter du frames her?
Er det for at man ikke ser din lange home20-adresse?

/Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-01-07 22:17

Thrane wrote:

> [...]
>
> Du har lagt dem allesammen i din frame src og Google finder dem så
> ikke lige, da den først kigger på hovedsiden....

Og skulle en søgemaskine finde frem til den bunke søgeord på en ellers tom
side, vil det med stor sandsynlighed blive betragtet som
søgemaskinespamming, hvorfor siden bliver sortlistet.

Hvis der ikke i sidens reelle indhold er belæg for indholdet i
søge-meta'erne, er det så vidt vides tidsspilde at lave metakoderne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 13-01-07 14:01

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

Jeg har lavet denne side hurtigt i frontpage og det må være dette program
der laver frames for jeg var ikke selv klar over at siden var bygget op i
frames.
hvis jeg kigger på min index.htm så ligger der følgende i HEAD sektionen:
<mete name= "title" content="Jordemoder.net - og en masse andre ord">
andre ord">
(altå den færdige side som ikke er uploaded endnu

Fra : Thrane

Dato : 14-01-07 11:05

Din index.htm smider mig videre til:
http://jordemoder.net/default.asp?getreq=%2Findex%2Ehtm ??

/Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-01-07 21:03

"Jimmy skov Adetunji" wrote in message...

> Jeg opfatter at når en side er tilmeldt eksempelvis google, så
> opdateres den automatisk. Er det rigtigt.

Hvis du mener, om den bliver indekseret automatisk, så er det en bedre
idé at sætte link med en lille tekst til siden i din signatur. Så finder
Google selv siden, og indekserer den. Jeg har kun én gang tilmeldt en
URL til Google, indtil andre gjorde mig opmærksom på ovenstående

> [...]
> et stykke tid vil kunne finde min side hvis der søges på de ord
> jeg har skrevet som KEYWORDS eller i DESCRIPTION.

META tags er ikke ligeså vigtige som selve indholdet. når det gælder
indeksering. Start derfor med at lave indholdet på siden helt færdigt,
så kan du derefter tilføje meta tags til søgemaskinerne (som nogle - men
så vidt vides ikke Google - måske stadig bruger)

Du skal_

1. Give din sides <title> et sigende navn. Ikke for langt
2. Bruge overskrifter <Hx> og i den rigtige rækkefølge i koden.
Overskrifterne skal være sigende for teksten, og indeholde det/de
vigtigste søgeord for den tekst.
3. Teksten <p> skal indeholde det/de vigtigste søgeord, som også bruges
i <Hx>
4. Tilmelde dit site til relevante databaser/mindre søgemaskiner, da
disse også indekseres af de store søgemaskiner. Dette, og specielt
databaserne, er vigtigt for at blive indekseret højt, hvis du ikke kan
få andre sider til at linke til dig.
5. Når du skriver indlæg til nyhedsgrupper, tilføj dit link med en
sigende tekst i din signatur

Dette er de vigtigste forudsætninger for at Google vil indeksere din
side og bruge dine søgeord. Hvor højt du kommer til at ligge på ordene
afgøres af bl.a. om andre med højere rang end dig, og samme slags
indhold, linker til din side og (helst) med en sigende link-tekst.
Nummer 5 sikrer, at Google ser din side, da den jævnligt "læser"
nyhedsgrupper.

Også om din Url indeholder søgeord (f.eks. er jordemoder et potentielt
søgeord efter dit domænenavn, og derfor fint, hvis det beskriver siden),
samt de vigtigste sider og undersider har et sigende filnavn. Det sidste
har betydning, hvis du bruger serverside og benytter variable i
filnavnet. Undgå variable så vidt muligt på hovedsiderne. Jeg bruger det
kun på undersider til (meget simpel) "database"-udtræk, og som jeg ikke
synes er så vigtige igen at få placeret højt.

Det har også stor betydning, hvor hård kamp der er om søgeordene. Hvis
du er den eneste, som bruger dem, vil du naturligt ligge nummer ét, bare
de er nævnt på siden i eksempelvis en <h1>. Er der mere kamp om de samme
ord, så er det indholdet, samt andet nævnte, som har betydning for, hvor
du placeres. Derfor bruger jeg også søgeord, som beskriver specielle
forhold ved siden i forhold til andre sider. Det kan være beliggenhed,
hvis det er en side for et firma. Test <title> og <h1> på www.ilmark.dk.
Brugere søger jævnligt på beliggenhed/firmanavn + et søgeord, og det er
et godt udgangspunkt.

Uden at dette er fuldt beskrevet, iøvrigt, for der er mere i det end
det, jeg har kun skrevet på erfaring, kender ikke hele teorien.

Sider, som jævnligt opdateres, og som ikke har for meget "fyldkode", og
iøvrigt overholder standarderne (i hvert fald bare nogenlunde), ses
venligt på af Google.. Så vidt jeg kan se har jeg besøg af både Google
og Yahoos bot (Inktomi Slurp??) hver eller hver anden dag. Kig på din
side i Firefox med CSS og evt. javascript slået fra, så skal den være
umiddelbart logisk at gå til og forstå.

Som en sidste ting, så kan du lave en robots.txt. Hvor meget betydning
den har, ved jeg dog ikke.

MVH
Rune Jensen

--
Blowing up your Pentium!
www.1club.fm

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-01-07 21:42

"Rune Jensen" <rune.jensen@villabynet.dk> skrev :

>Du skal_

lave hele siden om, for selve indholdssiden er kun grafik og ikke
andet.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-01-07 22:18

"Kerim Ellentoft" wrote in message...

> lave hele siden om, for selve indholdssiden er kun grafik og ikke
> andet.

Fair nok... jeg troede det var selve siden jordemoder.net, og der er dog
lidt informativ tekst, om ikke meget.

Men hvis man ikke kan linke direkte til den - så er den jo for så vidt
spildt på Google

Good point og godt set det med grafikken. Troede ikke, nogen brugte
grafik til tekst mere

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-01-07 22:39

Rune Jensen skrev:

> Troede ikke, nogen brugte grafik til tekst mere

Det har kun den fordel at det vises ensartet i alle
browsere.

Omtalte side kan heller ikke umiddelbart udskrives,
uden at det halve af det mangler.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-01-07 23:15

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Det har kun den fordel at det vises ensartet i alle
> browsere.

....bare ikke på mobil. "Teksten" skal jo skaleres, og det bliver noget
juks. Hvis altså ikke, der kommer horisontal scroll på i stedet.

> Omtalte side kan heller ikke umiddelbart udskrives,
> uden at det halve af det mangler.

Udskrivning er vist det mindste problem Nej, i har ret. Skriv teksten
som tekst. Det fylder også langt mindre, og mange flere vil få noget ud
af hjemmesiden - som i Ris+Ros så nok ikke vil blive kaldt en
hjemmeside, når der udelukkende er images. Blinde vil slet ikke kunne få
informationen heller, for en skærmlæser skal jo have noget tekst at
læse.

På den igen! ...men tag først et kig på tutorials på www.html.dk samt
www.hjemmesideskolen.dk

MVH
Rune

--
Digitally Imported/EuroDance Style
www.di.fm

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 13-01-07 13:44

Kære Alle

Tusinde tak for de mange grundige svar!
Som det fremgår er siden ikke færdig. Css og html versionen bliver
uploaded i løbet af den næste uges tid. Her vil jeg selvfølgelig gøre brug
af alt hvad jeg har lært.

Er det rigtig forstået at det ikke nytter at lave den side der er på nu om
til html og css således at meta-tags kan læses, da de vil blive ignoreret
fordi de ikke svare til teksten på den forløbige hjemmeside?

Håber meget at i også skulle have lyst til evt. at give nogle lige så
konstruktive bemærkninger med på vejen til den endelige side.

Mange hilsner og tak igen

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-01-07 00:10

"Jimmy skov Adetunji" skrev i en meddelelse...

> Er det rigtig forstået at det ikke nytter at lave den side der er på nu om
> til html og css således at meta-tags kan læses, da de vil blive ignoreret
> fordi de ikke svare til teksten på den forløbige hjemmeside?

Nu må du korrigere mig, hvis jeg har opfattet det forkert, og defor ikke
svarer fuldt ud på dit spørgsmål, men... Groft sagt, så kan man se
hjemmesiden sådan:

Det første, og vigtigste, som din hjemmeside (groft sagt) kan indeholde er -
indhold. Altså teksten (nåhja, og billeder). Den markeres/beskrives med HTML
(f,eks, dette er en overskrift, eller dette er et link eller et tekstafsnit)

CSS her ligger din beskrivelse af til eksempel størrelsen, farven osv. på
din overskrift, link eller tekstafsnit mm. Den beskriver din sides layout,
og sådan set ikke mere.

Meta tags, derimod, har ikke betydning for selve siden. Det er oplysninger
om siden, og sidens indhold, som kan bruges i anden sammenhæng, bl.a. af
søgemaskiner. Hvis du ændrer på enten indholdet eller layoutet, henholdsvis
HTML eller CSS, så ændrer du også på hjemmesiden i en eller anden grad. Men
der sker ikke nogen ændring ved selve siden ved at ændre i meta data.

Derfor, og så fordi meta dataene jo netop beskriver indholdet, så ville jeg
vente med at sætte det på, indtil hjemmesiden er færdig - eller indtil
teksten er. Der går rygter om, men ved ikke, om det er sandt, at bl.a.
Google ranker en side lavere, hvis meta tags indhold ikke svarer til faktisk
indhold. Men jeg har ikke set det påvist. Jeg vælger dog at tro på det Og
også derfor ville jeg vente lidt med meta tags. En sidste grund er, at
indholdet på selve hjemmesiden er det absolut vigtigste for Google, her
tæller meta tags ikke nær så højt - selvom de selvfølgelig nok skal med, da
der kan være andre søgemaskiner, som bruger dem. Men grunden til, de ikke
tæller så højt mere, det er, at der har været fusket godt og grundigt med
det før i tiden.

Der er så til sidst ingen grund til at afholde sig fra CSS og HTML, håber
ikke det er dét indtryk, som efterlades. Tværtimod, så er det det, man
bruger i dag til hjemmesider, hvis man skal være moderne. Det er så også
det, som giver den bedste struktur, både for koderen, søgemaskiner og f.eks.
brugere med skærmlæser mm. I dette råd indgår så også, at man så vidt muligt
afholder sig fra frames, tekst i billeder, samt en hel del mere, som man
snildt nok kan læse lidt om her: http://csnet.dk/html/huskeliste.asp

> Håber meget at i også skulle have lyst til evt. at give nogle lige så
> konstruktive bemærkninger med på vejen til den endelige side.

Jeg vil da forsøge

MVH
Rune JEnsen

--
Dette er min signatur

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 13-01-07 14:04

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> URL til Google, indtil andre gjorde mig opmærksom på ovenstående
>

>Når du skriver "din Signatur" hvad dækker det så over? Hvad er en / min
Signatur?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-01-07 14:34

On 13 Jan 2007 13:04:27 GMT, Jimmy skov Adetunji
<jordemoder@musling.net> wrote:

>finder

>Signatur?

Det er den del af dit indlæg i en nyhedsgruppe, som er nederst. Mere
præcist efter den linie med "-- " (to bindestreger og et mellemrum).

Når du skriver fra html.dk, indsættes der automatisk en reklame for
html.dk som signatur:

>Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne
>KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Men hvis du bruger en "rigtig" news-client, så kan du selv bestemme
(og evt. have flere at vælge imellem).
Hos mig står der fx mit navn og bynavn.

Det Rune mener med at sætte link i din signatur er, at Google også
kigger i nyhedsgrupper, og at links derfra også ryger med i deres
"katalog".

Rune har fx disse 3 linier i sin signatur:
Blowing up your Pentium!
www.1club.fm
WinAmp: Princess - Calling you

- og det betyder, at www.1club.fm får links fra de nyhedsgrupper, hvor
han optræder. Og eftersom links bliver rangeret efter hvor mange
henvisninger der er, så bidrager hans links fra nyhedsgrupper altså
til en bedre score.

Generelt om signaturer, kig:
<url: http://usenet.dk/ord/lokal.html#signatur>
<url: http://usenet.dk/netikette/signatur.html>

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 13-01-07 17:02

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> han optræder. Og eftersom links bliver rangeret efter hvor mange
> henvisninger der er, så bidrager hans links fra nyhedsgrupper altså

Jeg tror jeg forstår men skal jeg angive min signatur i eksempelvis outlook
og så kommer den automatisk (hermed mener jeg når jeg begynder at skrive mit
navn bliver der givet et forslag til det fulde navn) på når jeg laver indlæg
i nyhedsgrupper.
Derudover gode links!
Igen med beundring for denne vidensbase tak
Jimmy Adetunji

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-01-07 16:51

Jimmy skov Adetunji wrote:

> Jeg tror jeg forstår men skal jeg angive min signatur i eksempelvis
> outlook og så kommer den automatisk

Hvis du fortsætter med at skrive i nyhedsgrupperne via html.dk's interface,
er det omsonst at definere en signatur i Outlook eller Outluuk Express - den
kommer alligevel ikke med.

Hvis du derimod skifter til at skrive/læse nyhedsgrupper via din
internetudbyders nyhedsserver eller via f.eks. sunsite.dk og med brug af
f.eks. Outlook Express, kan du indsætte din egen signatur til dine
spørgsmål/svar i grupperne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-01-07 21:27

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvis du fortsætter med at skrive i nyhedsgrupperne via
> html.dk's interface, er det omsonst at definere en signatur i
> Outlook eller Outluuk Express - den kommer alligevel ikke med.

- og det er ikke en god løsning at kopiere signaturen ind i de
indlæg man skriver via html.dk. Den officielle signatur fra html.dk
kan ikke fravælges, så hvis man selv tilføjer en, ender man med at
bruge to signaturer - det er i strid med netiketten, og bør derfor
undgås.
--
Jens Gyldenkærne Clausen