Startprogram fra link
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 07-01-07 23:31

er det muligt at starte et program fra et link på en html, php eller lign
side.

min kæreste er ikke den store haj til pc så ville jeg lave en side med vores
dvder som jeg ville kopier over på pc hvor hun kan klikke på titelen og så
starter der en afspiller.

Ja kunne bruge mce (men det sutter røv når det kommer til .vob filer, ellers
er jeg så bare ikke haj nok til at få det til at virke) men arbejder på en
projekt med en tynd klient i stuen og den kan ikke trække mce.

Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-01-07 03:54

Den 07-01-07 23.30 skrev Thomas Kaarup følgende:
> er det muligt at starte et program fra et link på en html, php eller lign
> side.

Prøv at tjekke denne tråd:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.browser/browse_thread/thread/cc1eb1ee0bb62d8f/8a6928599045c43a?&hl=da#8a6928599045c43a
Samme link i kort form:
http://tinyurl.com/snhwg

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Pistolprinsen

Dato : 08-01-07 06:00

Har læst linket, og er vildt overrasket over en ting:

Er der virkelig stadig folk, der endnu bruger OS/2?!?

Troede at udviklingen af dette forlængst var stoppet!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-01-07 12:04

Den 08-01-07 06.00 skrev Pistolprinsen følgende:
> Har læst linket, og er vildt overrasket over en ting:
>
> Er der virkelig stadig folk, der endnu bruger OS/2?!?

Ja da!

> Troede at udviklingen af dette forlængst var stoppet!

IBM har stoppet udviklingen, og sidste udgave udkom i 1997. Men Serenity
Systems har fået licens til at lave nye udgaver (desværre uden adgang
til kildekoden).

Serenity Systems' styresystem hedder eComStation. Der er udsendt tre
versioner indtil nu: 1.0, 1.1 og 1.2, og version 2.0 udsendes her i
starten af året. Det er moderniserede udgaver af OS/2, hvor der er født
understøttelse af USB, sata-diske mm. Og i version 2.0 er det muligt at
boote på JSF-drev. Der er selvfølgelig også forbedringer i brugerfladen
og installationsprocessen.

Man kan bestille en gratis demo-cd på http://www.ecomstation.com.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Pistolprinsen

Dato : 08-01-07 16:39

Det skal prøves - det kan aldrig være ringere end Windows eller Linux!

Jeg var godt nok nede, da OS/2 afgik ved døden
Men, at det kørte videre som licens har aldrig faldet mig ind...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-01-07 16:57

Den 08-01-07 16.38 skrev Pistolprinsen følgende:
> Det skal prøves - det kan aldrig være ringere end Windows eller Linux!

Jeg har aldrig kunnet vænne mig til Windows, og Linux' brugerflade
halter stadig efter såvel Windows' som OS/2s, så det er ikke et
alternativ for mig.

> Jeg var godt nok nede, da OS/2 afgik ved døden

Tja, på min arbejdsmaskine kører jeg stadig med OS/2, men min webserver
bruger eComStation (eCS).

Vi er ved at være langt fra denne gruppes fundats, så jeg sætter lige
FUT til OS/2-gruppen, hvor du desuden sikkert kan få hjælp, hvis du har
spørgsmål til eCS.

FUT: news:dk.edb.os2

--
Mvh. Kim Ludvigsen