Opfører sig underligt i IE
Fra : Jonas Juhl

Dato : 02-01-07 21:47

Jeg har lavet en hjemmeside: http://www.ferus.frac.dk/

I IE er der følgende (underlige fejl)
- Nogle gange (ikke altid) ser det ud til at mit CSS ikke loades.
- Nogle gange (ikke altid) hopper hele sidens indhold et hak til
venstre, så noget af indholdet står uden for skærmen. Dog flytter
de lodrette linjer sig ikke, som indikerer sidens kanter. Dette
er hyppigst på sider med billeder eller tabeller.

Så har jeg lige en sidste ting, jeg bøvler med (I alle browsere):
på /puls.html, kunne jeg godt tænke mig at få de kasser man kan
udfylde til at stå LIGE under hinanden. Hvordan?

Her er mit CSS: http://www.ferus.frac.dk/css.txt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Frost

Dato : 02-01-07 22:00

> [...]
> de lodrette linjer sig ikke, som indikerer sidens kanter. Dette
> er hyppigst på sider med billeder eller tabeller.

Jeg har præcis de samme problemer, på de sider jeg har hostet hos frac.dk og
jeg har spurgt til det på deres forum. Har ingen anelse om hvad grunden til
det kan være

> Så har jeg lige en sidste ting, jeg bøvler med (I alle browsere):
> på /puls.html, kunne jeg godt tænke mig at få de kasser man kan
> udfylde til at stå LIGE under hinanden. Hvordan?

Det nemmeste ville være at sætte det op i en tabel ... tror jeg.

Håber det kan hjælpe dig.
-Kristian Frost

Fra : Morten

Dato : 02-01-07 22:10

Jonas Juhl skrev:
> [...]
> de lodrette linjer sig ikke, som indikerer sidens kanter. Dette
> er hyppigst på sider med billeder eller tabeller.

Hej Jonas.
Hvilken version af IE opstår problemet i? Jeg har bøvlet meget med
noget lignende i den efterhånden meget gamle (version 5 et eller
andet) som findes til Mac. Og ja, der opstod alle mulige mærkelige
problemer, fordi den enten slet ikke læste stylesheet'et eller også
kun læste noget af det.
Hvis det kun er på Mac det er et problem, så kan du løse det ved at
læge stylen direkte i html'en så den bliver tvunget til at læse den.
Du kan evt. gøre det v.hj.a. SSI.

Bortset fra dey har du en hel masse fejl i din både din html og css.
Kan du ikke lige validere den på:
http://validator.w3.org/
...rette fejlene, og så vende tilbage på denne tråd, med de
resterende problemer?

vh
Morten
===
XHTML og CSS kursus på aftenskole i Århus:
www.klit.net/hjemmesidekurser.htm

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-01-07 22:14

Jonas Juhl <jullebabs@hotmail.com> skrev :

>- Nogle gange (ikke altid) ser det ud til at mit CSS ikke loades.

En eller anden underlig fejl hos frac, det skulle hjælpe at
skrive den fulde sti til cssfilen, http://www.ferus.frac.dk/cs

>Så har jeg lige en sidste ting, jeg bøvler med (I alle browsere):
>på /puls.html, kunne jeg godt tænke mig at få de kasser man kan
>udfylde til at stå LIGE under hinanden. Hvordan?

Sæt en passende margin på input, f.eks. margin-left: 50px (eller,
hvad der nu er passende).

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-01-07 23:42

Jonas Juhl skrev:
> [...]
> de lodrette linjer sig ikke, som indikerer sidens kanter. Dette
> er hyppigst på sider med billeder eller tabeller.

Jeg lan godt se problemet, men det kan ikke skyldes, at
dit stylesheet ikke. Det er snarere en syntaktisk eller
logisk fejl i dit stylesheet.

Men som Morten skriver, validér din kode først af alt.
Det sker tit at fejl opstår på grund af ukorrekt
HTML-kode.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-01-07 00:53

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg lan godt se problemet, men det kan ikke skyldes, at
> dit stylesheet ikke. Det er snarere en syntaktisk eller
> logisk fejl i dit stylesheet.

Det kan ikke udelukkes, men normalt skyldes fejlen at
den er placeret hos frac, der sker de underligste ting, da
de har noget kode der gør at man ikke kan have separate
filer liggende til download hos dem, og det går desværre
også ud over css-filer.

Der er ikke noget at gøre ved det, det er deres politik, så
må man bare flytte sine sider til et andet sted.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-07 01:37

Allan Vebel wrote:

> [...]
> de har noget kode der gør at man ikke kan have separate
> filer liggende til download hos dem, og det går desværre

Det rammer også nogle php-scripts, har jeg bemærket. Jeg har nogle testsider
liggende der og når jeg kommer udefra og loader en side, får jeg en masse
script-fejl. Reloader jeg siden, er der ikke noget i vejen:

http://hjemmesideskolen.frac.dk/

--
Godt nytår
Erik Ginnerskov

Fra : Jonas Juhl

Dato : 03-01-07 07:50

Forresten... Det er Internet Explorer 6.0 jeg bruger

Fra : Jonas Juhl

Dato : 03-01-07 07:44

Tak for jeres konstruktive hjælp.
Jeg vil prøve at validere det hele, og prøve mig lidt frem med
jeres kommentarer. Heldigvis er frac kun et midlertidigt
opholdssted.

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-01-07 16:26

"Jonas Juhl" skrev i en meddelelse...

> Jeg har lavet en hjemmeside: http://www.ferus.frac.dk/
>
> I IE er der følgende (underlige fejl)
> - Nogle gange (ikke altid) ser det ud til at mit CSS ikke loades.

Som andre skriver, så er det et frac-problem. Host din side hos 1go.dk i
stedet, den er gratis med subdomæne og har PHP. Alternativt prøv
http://www.internetplads.dk/, for søgning i database.

Ellers forsøg med en index-fil, som loader den rigtige forside, hvis det er
vigtigt, den ligger hos Frac. Vil formentlig gå ud over din
søgemaskineindeksering i en eller anden form.

MVH
Rune Jensen