To midtstilte spalter i css?
Fra : Kristin B. B.

Dato : 02-01-07 13:00

Jeg skal redesigne et nettsted om tiden nå er moden for å erstatte
tabeller med css-spalter.

I dag bruker jeg en tabell med to celler, som er satt inni en div som
sentrerer tabellen.
Stort sett skal venstre tabellcelle (som det er i dag) endre vidde
dynamisk.
Høyre er for tekst, og der skal det være fast bredde.

Klarer jeg dette enkelt i css uten å legge inn fixer og lignende i dag?

Har ikke funnet noen tråder i forumet som omhandler dette, så om dette
spørsmålet er besvart, vil jeg gjerne henvises til riktig tråd :)

Kristin B. B.

Det finnes 10 typer mennesker:
de som kan binært, og de andre ...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-01-07 14:09

Kristin B. B. skrev:

> Klarer jeg dette enkelt i css uten å legge inn fixer og lignende i dag?
>
> Har ikke funnet noen tråder i forumet som omhandler dette, så om dette
> spørsmålet er besvart, vil jeg gjerne henvises til riktig tråd :)

Websiden
http://www.webdesign101.dk/csslayout/oversigt.php
beskriver og henviser til 30-40 forskellige layout-
modeller udelukkende med brug af CSS, så der skulle
vel nok være én der passer dig der.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/