Liste / tabel med CSS
Fra : C. Nielsen

Dato : 30-12-06 17:10

Jeg skal lave en lang liste med oplysninger om nogle maskiner. Da jeg
senere, på en nem måde, gerne vilkårligt vil kunne udbygge listen, har jeg
forsøgt at lave listen uden at bruge tabeller og styrer layoutet med CSS.
Jeg er ikke sikker på, at det jeg har lavet er optimalt, jeg synes jeg får
mange kode linier. Kunne det laves smartere ?
Siden ligger her : http://www.checkthisout.dk/maskiner.htm

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-12-06 17:24

C. Nielsen wrote:
> Kunne det laves
> smartere ? Siden ligger her : http://www.checkthisout.dk/maskiner.htm

Hvis du mener de skiftevis grå og hvide linjer, ville det være oplagt at
lave det på tabelform. Det er tabulære data.

--
Godt nytår
Erik Ginnerskov

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-12-06 17:41

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvis du mener de skiftevis grå og hvide linjer, ville det være oplagt at
> lave det på tabelform. Det er tabulære data.

Enig. Plus at det ville være ganske oplagt at
lægge oplysningerne i den database. Det vil jo
gøre opdateringen ulige lettere.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : C. Nielsen

Dato : 30-12-06 17:48

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev

> Enig. Plus at det ville være ganske oplagt at
> lægge oplysningerne i den database. Det vil jo
> gøre opdateringen ulige lettere.
OK.
Hvordan database ? Det ville jeg gerne lære, det lyder smart.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 30-12-06 19:11

C. Nielsen skrev:
> Hvordan database ? Det ville jeg gerne lære, det lyder smart.

For at din side skal kunne hente data fra en database, skal du bruge et
serversidesprog (PHP, ASP eller JSP). Find ud af hvad du kan benytte på
din webserver, og prøv så at spørge i en af de relevante grupper:

Indledningsvis kan du prøve at kigge lidt rundt på følgende side:
<http://www.phpartikler.dk/artikler/mysqlhvader.php>
Den tager udgangspunkt i PHP og databasen MySQL.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen

Fra : C. Nielsen

Dato : 30-12-06 22:24

"Christoffer Kjeldgaard Petersen" <nospam@invalid.none> skrev

> For at din side skal kunne hente data fra en database, skal du bruge et
> serversidesprog (PHP, ASP eller JSP). Find ud af hvad du kan benytte på
> din webserver, og prøv så at spørge i en af de relevante grupper:

Tak for det.
Først må jeg prøve at få mine data ind i en tabel, der fungere, så vil jeg
prøve med serversidesprog.

Godt Nytår
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 30-12-06 17:43

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev

> Hvis du mener de skiftevis grå og hvide linjer, ville det være oplagt at
> lave det på tabelform. Det er tabulære data.

OK.
Det er de data med skiftevis grå og hvid bund jeg mener.
Men er det muligt, når jeg nu senere skal tilføje en ekstra række midt i det
hele, at få det hele til at rykke sig, som det vil gøre med div'er ?

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-12-06 01:09

C. Nielsen wrote:

> Men er det muligt, når jeg nu senere skal tilføje en ekstra række
> midt i det hele, at få det hele til at rykke sig, som det vil gøre
> med div'er ?

Ikke noget problem. Du putter bare en ny tabelrække med de ønskede celler
ind mellem en </tr> og den efterfølgende <tr>.

--
Godt nytår
Erik Ginnerskov

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-12-06 04:33

On Sat, 30 Dec 2006 17:42:53 +0100, "C. Nielsen"
<C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men er det muligt, når jeg nu senere skal tilføje en ekstra række midt i det
>hele, at få det hele til at rykke sig, som det vil gøre med div'er ?

Du vil have det samme problem, nemlig at hvis du indskyder et ulige
antal rækker, så skal du skifte farve på alle efterfølgende rækker.
Det kan du komme ud over med serverside-teknik.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-12-06 22:55

Christoffer Kjeldgaard Petersen skrev:

> For at din side skal kunne hente data fra en database, skal du
> bruge et serversidesprog (PHP, ASP eller JSP).

En fjerde mulighed er asp.net - hvor bl.a. ting som at hente og
vise ting fra en database er blevet en del lettere end i ældre
serversidesprog.

> ...prøv så at spørge i en af de relevante grupper:

Gruppen til asp.net hedder <news:dk.edb.programmering.dotnet>
--
Jens Gyldenkærne Clausen