Margin i IE7
Fra : Preben Larsen

Dato : 25-12-06 22:03

Hej!

Hvorfor vises margin ikke i bunden af siden i IE7 - men fint i
andre browsere?

div.wholepage {
margin:0 8% 10% 8%; padding:0; background-color:#FFFFFF;}

www.prana-terapi.dk

Hvis der er nogen, der ser siden i Safari - kunne jeg godt bruge
et praj om visningen er tilfredsstillende!

På forhånd tak!
Preben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-12-06 22:33

Preben Larsen wrote:
> Hej!
>
> Hvorfor vises margin ikke i bunden af siden i IE7 - men fint i
> andre browsere?

Ikke i IE6

Har du i øvrigt prøvet at reducere browservinduet til 800×600px? Så ser
siden noget underligt ud, især i IE. Den fejl kommer af, at du har denne
linje indsat før DTD:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

Fjern den og indsæt i stedet denne linje efter <head>:

--
Fortsat god jul
Erik Ginnerskov

Fra : Preben Larsen

Dato : 25-12-06 23:12

Erik Ginnerskov

> Ikke i IE6

Jeg vil gerne tro, at fejlen vises i alle versioner af IE - men i Firefox,
Netscape, Opera m.m. er visningen optimal (= efter hensigten!)!

> Har du i øvrigt prøvet at reducere browservinduet til 800×600px? Så ser
> siden noget underligt ud, især i IE. Den fejl kommer af, at du har denne
> linje indsat før DTD:

Hvordan underligt? Her vises siden fint i 800x600px og mindre - også i IE

> <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
>
> Fjern den og indsæt i stedet denne linje efter <head>:

Fortæl lidt mere om meningen med dit forslag til ændring af dokumenttypen!

> Fortsat god jul

I lige måde herfra!

Mvh

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-12-06 23:23

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> skrev :

>Fortæl lidt mere om meningen med dit forslag til ændring af dokumenttypen!

http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xmldeklaration og
for den sags skyld hele siden,

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Preben Larsen

Dato : 26-12-06 09:39

Kerim Ellentoft

> http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xmldeklaration og
> for den sags skyld hele siden,

Jeg er helt klart faldet for denne fristelse:

"Eftersom XHTML er HTML skrevet som XML, kan man godt blive fristet til at
benytte en XML-deklaration i toppen af sit XHTML dokument."

Det er nu blevet rettet til det, som bliver forslået på siden!

Det har imidlertid ikke ændret noget på det oprindelige problem! Så
spørgsmålet er stadigvæk, hvorfor er der ingen "luft" under div.wholepage?

Mvh
Preben
---

Preben

GUDs væsen og herlighed kan ikke begrænses endsige beskrives i nogen
menneskeskabt religion.
GUDs væsen og herlighed overstråler alle profeters lovsang, thi de er som vi
en del af mørket.