HJÆLP! Layout
Fra : Grith

Dato : 22-12-06 12:50

Jeg har et tilbagevendende problem. Jeg har fået mange gode
forslag her på sitet, men endnu ikke fundet en løsning. I nogle
tilfælde er grunden nok, at jeg ikke udfører forslagene korrekt.
Så jeg efterspørger et pædagoisk, let tilgængeligt forslag
Jeg har lavet sitet http://www.copenhagencruise.com/ i
Dreamweaver, og vil nu selv bygge sitet op i html, css og ssi.
Det hele er nyt for mig. Det skal som udgangspunkt være en eksakt
gengivelse. Forsøget ses på: http://www.hodal.info/
Problemer:
- Der er mellemrum mellem billederne i menuen samt stort billede
og sort kant (padding er sat til none).
- Den sorte ramme -> Hvor skal den defineres? (har forsøgt på
flere måder)
- Billedet øverst: Jeg er blevet foreslået, at lave et banner i
en div content -> Hvordan gør jeg det?
Håber nogen har tid/lyst til at hjælpe mig.
- P.f.t.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lindkold

Dato : 22-12-06 22:13

"Grith" <grith@hodal.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfælde er grunden nok, at jeg ikke udfører forslagene korrekt.
> Så jeg efterspørger et pædagoisk, let tilgængeligt forslag

Mærkeligt at der så ikke er sat en DTD (doc type declaration) på, som er
standard når du starter i DW.

og vil nu selv bygge sitet op i html, css og ssi.
> Det hele er nyt for mig. Det skal som udgangspunkt være en eksakt
> gengivelse. Forsøget ses på: http://www.hodal.info/

Først og fremmest et godt råd - omend det koster en del ekstra arbejde i
starten, men det kommer hårdt tilbage som beløning:

Drop at designe i tabeller og uden CSS. Læs de gode guides og tutorials du
kan finde på bl.a. html.dk og andre danske sites.
De er hårdt at komme i gang fra start, men det er nu sådan man laver
webdesign i dag, og når du har prøvet og set forskellen ved du hvorfor.

Ikke så meget konkret hjælp her desværre, men jeg lover dig at design i
tabeller og uden css vil give dig mange flere problemer end dem du har nu.

mvh.

Lindkold
--
www.lindkold.dk