HJÆLP!!! Ændring af HTML kode?!! Det var i~
Fra : TNE

Dato : 18-12-06 20:48

Hej.

Jeg har lige haft projektuge i skolen, og for at familien også
kan få glæde af den er jeg ved at lave en kæmpe pakke med
vejledning og det hele. Det er netop vejledningen der er
problemet. Jeg havde skrevet en masse og det var også meget fint,
så skulle jeg over til min far, og der skrev jeg slutningen på og
da han så skulle sende det tilbage i eftermiddags via MS Outlook
2003, gik det galt. Filen var uden videre blevet inficeret og
ændret radikalt siden jeg så den sidst.

Tilsyneladende er det sket før den blev sendt. Her er de ting
programmet eller hvad det nu er, har tilføjet:

<META http-equiv=Content-Type content="text/html;
charset=windows-1252">

<META content="MSHTML 6.00.2900.2963" name=GENERATOR>

Derudover har den fjernet næsten alle "erne fra taggene og
slettet alle mine linjeskift og lavet sine egne de mærkeligste
steder. Både inden i og uden for taggene, hvilket gør det
fuldstændig uoverskueligt.

Er der nogen der hved hvad der forårsagede dette eller har prøvet
det og ved hvad man kan gøre for at det ikke sker igen?

Med venlig hilsen

Thomas 14 år

Webmaster - TNE.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Egedal Kirchhof~

Dato : 18-12-06 21:25

Jeg ved ikke umiddelbart noget om MS outlook, men det lyder meget
som en form for versions konflikt. Når man åbner en form for fil i
et andet program, eller bare det samme program af en anden version
vil filen prøve at "konventere" indholdet, hvilket de sjældent kan
finde ud af, og det leder til en sådan korrupering i den stil du
beskriver. Sikker på du åbnede det med præcis det samme program som
du sendte det i?

Fra : TNE

Dato : 19-12-06 14:41

Min far har vist åbnet den i IE som er standard for HTML, og
derefter flyttet den til hans USB, for så at sende den fra hans egen
computer... Så det er det eneste der er sket med den siden jeg skrev
den...

MVH. Thomas

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-12-06 18:46

TNE skrev:
> [...]
>
> <META http-equiv=Content-Type content="text/html;
> charset=windows-1252">
>
> <META content="MSHTML 6.00.2900.2963" name=GENERATOR>

Mon ikke den har været en tur gennem frontpage og gemt igen eller noget
i den stil?

Fra : TNE

Dato : 31-01-07 13:50

Anders Christensen Skrev:
> Mon ikke den har været en tur gennem frontpage og gemt igen eller noget
> i den stil?

Nej, det kan ikke passe da jeg ikke har frontpage på nogen af de maskiner
filen har været på.

Fra : Kristian Frost

Dato : 22-12-06 01:19

> Er der nogen der hved hvad der forårsagede dette eller har prøvet
> det og ved hvad man kan gøre for at det ikke sker igen?

Jeg ved ikke hvad, men det kan godt ligne at det har været igennem et
program der har konverteret det.
Men hvis det skete mens du sendte filen, kan det være at du bare skal prøve
at pakke filen ned til en .zip og prøve igen... så vil den nok ikke ændre i
indholdet.

Fra : TNE

Dato : 31-01-07 13:53

Kristian Frost skrev:

> [...]
> at pakke filen ned til en .zip og prøve igen... så vil den nok ikke ændre i

Det lyder sandsynligt, og tak for alle svar. Jeg fik fjernet det hele og rettet
den så den lignede min egen igen!