Hjælp med min formmail
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 18-12-06 16:05

Hej

Efter at have skiftet til en anden Webhoster, virker min formmail
selvfølgelig ikke :(

Det er Concor.dk jeg bruger nu og jeg er klar over at de har et
eksempel man kan benytte. Det kan jeg dog ikke helt gennemskue da
der er en asp fil også.

Jeg vil helst benytte min gamle formmail så der ikke bliver
ændringer på min kontakt side:
http://www.stokerpiller.dk/kontakt.html

Hvordan klarer jeg den?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 18-12-06 17:15

Ulrik Christensen skriblede bla:

> Jeg vil helst benytte min gamle formmail så der ikke bliver
> ændringer på min kontakt side:
> http://www.stokerpiller.dk/kontakt.html
>
> Hvordan klarer jeg den?

Godt ? kører du PHP eller ASP hos din udbyder

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 18-12-06 17:40

> Godt ? kører du PHP eller ASP hos din udbyder

Der er både PHP, ASP, CGI og hele moletjavsen

Her kan du se hvad der er på serveren mit websted ligger på:
http://www.concor.dk/webpages/webhosting/webhotel.asp
Jeg har Pro Plus

Fra : jopa

Dato : 18-12-06 17:52

Ulrik Christensen skriblede bla:
> Der er både PHP, ASP, CGI og hele moletjavsen

Du burde uden problemer kunne køre din nuværende formmail der.
Bruger ikke selv cgi men ren PHP så jeg kan ikke hjælpe dig, og ved egentlig
ikke hvilken gruppe der er bedst til dit problem, altså hvis du vil bruge
cgi.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Knud

Dato : 18-12-06 20:20

Hej Ulrik.
"Ulrik Christensen" <boxerfynnospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er en asp fil også.
>
> Jeg vil helst benytte min gamle formmail så der ikke bliver

Den virker godt nok, og efter du er kommet med et link til siden, så
skal spambasserne nok høste din adresse.
Hvis du kan lave din formmail i asp eller php, så kan du skjule din
mailadresse.
Få mere hjælp i en af grupperne med asp eller php. Gruppen med hele
moletjavsen findes ikke.
Mvh Knud

Fra : Henning Grytter

Dato : 18-12-06 22:15

On Mon, 18 Dec 2006 20:19:48 +0100, "Knud" <manden-i-syd@mand.invalid>
wrote:

>Den virker godt nok, og efter du er kommet med et link til siden, så
>skal spambasserne nok høste din adresse.

Læg kontaktsiden ud med et nyt navn.
--
en hilsen fra Henning i Brøndby
http://grytter.net

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 18-12-06 22:31

Jeg forstår ikke hvad der menes med at den virker?

Det er formularen der ikke virker. Jeg får følgende fejl når jeg bruger
den:
CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set
of HTTP headers.

Siger i at spambotterne kan finde emailadressen i selve formmailen?

Hvis i tænker på mailto linket, er der selvfølgelig brugt denne:
http://www.html.dk/artikler/00041/convert_email.asp

Nå, jeg prøver at oprette spm i en anden kat., selvom jeg egentlig er af
den opfattelse at den hører til i html.
Det er vel at mærke FORMMAIL HTML KODE der er brugt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-12-06 22:57

Ulrik Christensen wrote:

> CGI Error
> The specified CGI application misbehaved by not returning a complete
> set of HTTP headers.

Din formular er selvfølgelig tilpasset et cgi-script på det gamle webhotel
og passer så åbenbart ikke til det cgi-script, der ligger på det nye hotel.

Men når du har mulighed ofr både asp og php, er der ikke nogen grund til at
bruge den mere usikre cgi-metode. Med asp eller php sendes din email-adresse
slet ikke til browserne. I stedet sendes data fra formularen til et
serverside script, som også indeholder oplysning om din email-adresse og som
formaterer data fra formularen til en mail, du får tilsendt.

> Siger i at spambotterne kan finde emailadressen i selve formmailen?

Risikoen er ikke akut, da du har encodet det meste af adressen. Det havde
været endnu bedre, hvis du også havde kodet @ = &#64;.

Du kan se nogle løsninger på mailforms til asp eller php her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Jeg X-poster til asp- og php-grupperne. Så kan du selv følge op på det, hvor
du synes. Jeg sætter ikke FUT, da jeg ikke ved hvilken gruppe, du
foretrækker.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 19-12-06 01:47

> Risikoen er ikke akut, da du har encodet det meste af adressen. Det havde
> været endnu bedre, hvis du også havde kodet @ = &#64;.

Det er nu rettet. Det burde også rettes i den artikel på html.dk som jeg har
taget det fra i sin tid:
> [...]

> Jeg X-poster til asp- og php-grupperne. Så kan du selv følge op på det, hvor
> du synes. Jeg sætter ikke FUT, da jeg ikke ved hvilken gruppe, du

Jeg var ikke klar over at mit script var så forældet, men lige nu arbejder jeg
på at tilpasse det eksempel Concor hor på deres website.
Jeg henvender mig i ASP gruppen hvis jeg ikke kan finde ud af det selv.

Mange tak for hjælpen til jer alle - og God Jul *-<

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-12-06 01:07

Ulrik Christensen skrev:

> Det er nu rettet. Det burde også rettes i den artikel på
> html.dk som jeg har taget det fra i sin tid:

Så må du jo skrive til dem, de har sikkert en formular et
sted hvor du kan udfylde en klagesang

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Henning Grytter

Dato : 19-12-06 10:40

On Mon, 18 Dec 2006 22:14:58 +0100, Henning Grytter
<FJERNESuregerlig@hotmail.com> wrote:

>Læg kontaktsiden ud med et nyt navn.

Det der lå i mit svar, gik på spambasserne.
Man brugte min "kontaktside" i formmail til at sende en masse spam.
Da jeg gav siden et nyt navn, holdt spam op (7-9-13) indtil næste
gang den opdages.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-12-06 22:56

wrote:

>"Ulrik Christensen" <boxerfynnospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Den virker godt nok, og efter du er kommet med et link til siden, så
>skal spambasserne nok høste din adresse.

Siden har formentlig ligget online i lang tid, så der er ikke sket
noget nyt i så henseende.

Desuden må folk jo hver især overveje fordele og ulemper ved at
offentliggøre mail-adresser. For der er jo ikke kun ulemper

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj