Mangler hjælp til en film kode som ikke vi~
Fra : Joanthan

Dato : 15-12-06 22:33

Jeg har et mærkeligt problem...

den her film-kode virker når jeg åbner den på min computer (ikke
over nettet) men når jeg lægger den ind på min hjemmeside, virker
det ikke som det skal det er som om filmen ikke engang er der?
koden er her

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Afspilning af videoklip </TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<OBJECT ID=MediaPlayer WIDTH=320 HEIGHT=240
CLASSID="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
STANDBY="Loading Windows Media Player components..."
TYPE="application/x-oleobject">

<PARAM NAME=FileName VALUE="film.mpg">
<PARAM NAME="showcontrols" VALUE="true">
<PARAM NAME="showstatusbar" VALUE="true">
<PARAM NAME="autostart" VALUE="false">
<PARAM NAME="playcount" VALUE="1">

<EMBED SRC="film.mpg" NAME=MediaPlayer
TYPE="application/x-mplayer2" WIDTH=320 HEIGHT=240
showcontrols="false" showstatusbar="true" autostart="false"
playcount="1">
</EMBED>
</OBJECT>

</BODY>
</HTML>

og webhotellet er www.lpdeluxe.frac.dk/m.html

prøv at gem denne kode på computeren og så åben den med ie eller
firefox o.s.v og så bagefter prøv med www.lpdeluxe.frac.dk/m.html
det er den samme kode men det virker ikke over webhotel....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ove Lie

Dato : 15-12-06 22:42

:
[...]

Er du helt sikker på at filmfilen heter "film.mpg" og ikke noe annet f.eks.
"Film.mpg" eller "fim.MPG"?

Windows bryr seg ikke med store/små bokstaver, men det gjør mange servere på
nett, og sikkert dit webhotel.

-Ove

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-12-06 22:45

On 15 Dec 2006 21:33:12 GMT, Joanthan <jonathansonNOSPAM@gmail.com>
wrote:

> [...]
>over nettet) men når jeg lægger den ind på min hjemmeside, virker
>det ikke som det skal det er som om filmen ikke engang er der?

Hvor ligger din film.mpg?

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-12-06 03:15

Joanthan <jonathansonNOSPAM@gmail.com> skrev :

>og webhotellet er www.lpdeluxe.frac.dk/m.html

Du må ikke ha' film liggende hos Frac, det er derfor det ikke
virker.

Fra http://frac.dk/regler.php :

Ȥ1.
Frac.dk skal ikke bruges som file server, og derfor tillader vi
ikke film klip, lyd filer, pakket filer, ISO filer, exe filer mm.
Forsøg på at omgåes dette resultere i øjeblikkelig sletning af
bruger samt tilhørende services.
Ulovlige filtyper på serveren er (.exe .mp3 .mp2 .mp4 .wma .wmv
..mpg .mpeg .avi .mov .rar .zip .tar .gz .bz2 .asf .msi .ogg .wav
..mid .midi .cda .iso .rm .jar)
Filerne er IKKE tilladt uanset om de holder dansk lovgivning
eller ej.«

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Joanthan

Dato : 16-12-06 09:24

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> ..mid .midi .cda .iso .rm .jar)
> Filerne er IKKE tilladt uanset om de holder dansk lovgivning

Ja det kan jeg se... tak for hjælpen... jeg tror jeg bruger min
anden server til det (min storebrors subdomæne):D

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-12-06 03:10

Kerim Ellentoft skrev:

> Du må ikke ha' film liggende hos Frac

Ja, fraclerne har nogle underlige regler, det er næsten
umuligt at lave noget fornuftigt der.

> [...]
> .asf .msi .ogg .wav .mid .midi .cda .iso .rm .jar)
> Filerne er IKKE tilladt uanset om de holder dansk

Jeg ved ikke lige hvad de lever af, men ovenstående
får min midterste finger til at stritte en smule

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-12-06 03:34

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Jeg ved ikke lige hvad de lever af, men ovenstående
>får min midterste finger til at stritte en smule

De lever næppe af at hoste hjemmesider, eftersom det er helt
gratis og uden reklamer på siderne.

Så det er vel rimeligt nok, at de ikke ønsker noget, der nemt kan
misbruges.

I mange tilfælde har man jo mulighed for at ligge f.eks. en
zipfil et andet sted (på den plads, der følger med et
netabonnemnt) og så linke til den.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)