/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Google's kalender med sms-påmindelser
Fra : Jan


Dato : 21-01-07 11:47

Google's kalender (web-kalender) har en funktionalitet, hvor man kan få en
'påmindelse' når en begivenhed indtræffer (f.eks. en fødselsdag). Man har
muligheden for at få påmindelsen via en mail eller en sms. Jeg har et
spørgsmål vedr. sidstnævnte, altså sms-muligheden. Jeg synes det er
tæske-smart. Men mit spørgsmål er, om det kan passe at det er gratis? Inde
under indstillinger/opsætning (hvor ens mobiltelefonnumme registreres) står
der intet om at det koster noget. Det må da være dyrt for Google at skulle
sende millionvis af sms afsted?

Har du kendskab til denne sms-funktionaltet, herunder om det vitterlig er
gratis?

mvh Jan



 
 
Erling S. (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Erling S.


Dato : 21-01-07 12:04

Jan skrev:
> Google's kalender (web-kalender) har en funktionalitet, hvor man kan få en
> 'påmindelse' når en begivenhed indtræffer (f.eks. en fødselsdag). Man har
> muligheden for at få påmindelsen via en mail eller en sms. Jeg har et
> spørgsmål vedr. sidstnævnte, altså sms-muligheden. Jeg synes det er
> tæske-smart. Men mit spørgsmål er, om det kan passe at det er gratis? Inde
> under indstillinger/opsætning (hvor ens mobiltelefonnumme registreres) står
> der intet om at det koster noget. Det må da være dyrt for Google at skulle
> sende millionvis af sms afsted?
>
> Har du kendskab til denne sms-funktionaltet, herunder om det vitterlig er
> gratis?
>
> mvh Jan
>
>
Hej.
Jeg har brug det et stykke tid og er ikke blevet trukket for noget på
min tlf-regning.
Google skriver selv følgende:
"Er det gratis at modtage SMS?

Dit teleselskab kan debitere dig for de SMS-meddelelser, du modtager.
Hvis du har spørgsmål til taksten, kan du kontakte din mobiludbyder for
at få svar."

På et eller andet tidspunkt er det ikke usandsynligt, at det kommer til
at koste noget.
Msn's tjenster med sms koster jo 1 kr. pr. sms i dag, så vidt jeg er
orienteret.

/Erling

Ukendt (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-07 13:12


"Jan" <jan@ingenspamtilmig.dk> skrev i en meddelelse
news:d6ea9$45b344e3$57ef4723$28323@news.nal-medienet.dk...
> Google's kalender (web-kalender) har en funktionalitet, hvor man kan få en
> 'påmindelse' når en begivenhed indtræffer (f.eks. en fødselsdag). Man har
> muligheden for at få påmindelsen via en mail eller en sms. Jeg har et
> spørgsmål vedr. sidstnævnte, altså sms-muligheden. Jeg synes det er
> tæske-smart. Men mit spørgsmål er, om det kan passe at det er gratis? Inde
> under indstillinger/opsætning (hvor ens mobiltelefonnumme registreres)
> står der intet om at det koster noget. Det må da være dyrt for Google at
> skulle sende millionvis af sms afsted?
>
> Har du kendskab til denne sms-funktionaltet, herunder om det vitterlig er
> gratis?

Den ER gratis, men når du nu er blevet afhængig af skidtet, så indfører de
sikkert betaling :)
Mvh Tommy



Leif Langgaard (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 21-01-07 13:23

"Jan" <jan@ingenspamtilmig.dk> skrev i en meddelelse
news:d6ea9$45b344e3$57ef4723$28323@news.nal-medienet.dk...

> Det må da være dyrt for Google at skulle sende millionvis af sms afsted?

De har nok "fri" sms for 100 kr. mdr.

> Har du kendskab til denne sms-funktionaltet, herunder om det vitterlig er
> gratis?

Ja, det er gratis, men din mobil har vel også kalender og "påmindelse",
ganske gratis!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"
(L. Langgaard 2006)
Skandinaviens største fotoarkiv www.fotomedia.se



Jan (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 21-01-07 17:36


"Leif Langgaard" skrev:
> Ja, det er gratis, men din mobil har vel også kalender og "påmindelse",
> ganske gratis!

Jo, men nu er Google kalenderen lidt mere anvendelig som "primær kalender",
set i forhold til mobilen (indtastning, registrering, deling af kalender
m.v.).



KS (21-01-2007)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 21-01-07 21:37



> Jo, men nu er Google kalenderen lidt mere anvendelig som "primær
> kalender", set i forhold til mobilen (indtastning, registrering, deling af
> kalender m.v.).
>

Kan du ikke bruge din mobiltelefon og så synkronisere den med Outlook af og
til.?
Kalenderfunktionen her er udmærket, synes jeg.
Den metode bruger jeg, og det fungere ok.

//KnudS



Preben (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 21-01-07 21:52

En helt anden løsning kunne være at anvende internetsynkronisering med
f.eks. zyb.com som er gratis (i almindelig udgave).

Så har du automatisk backup af hele din telefon's kalender og kontakter.
Det er faktisk ret smart og så er du også sikret mod tab af telefon!
Mine telefonnumre er i hvert fald vigtigere for mig end min telefon -
set nu jeg taber den i vandet eller den bliver stjålet.

Nå, men det var lige et sidespring, men så kan du jo anvende din telefon
som alarmerings-værktøj som andre også foreslår.

Det kræver dog at din telefon understøtter internetsynkronisering, men
det gør de fleste moderne telefoner (indenfor de seneste 2 år og hvor
der er kalenderfunktion).

Morten Bowman (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 21-01-07 22:35

On Sun, 21 Jan 2007 21:52:24 +0100, Preben <64bitNONOSPAMno@mailme.dk>
wrote:

>En helt anden løsning kunne være at anvende internetsynkronisering med
>f.eks. zyb.com som er gratis (i almindelig udgave).
>
>Så har du automatisk backup af hele din telefon's kalender og kontakter.
>Det er faktisk ret smart og så er du også sikret mod tab af telefon!
>Mine telefonnumre er i hvert fald vigtigere for mig end min telefon -
>set nu jeg taber den i vandet eller den bliver stjålet.
>
>Nå, men det var lige et sidespring, men så kan du jo anvende din telefon
>som alarmerings-værktøj som andre også foreslår.
>
>Det kræver dog at din telefon understøtter internetsynkronisering, men
>det gør de fleste moderne telefoner (indenfor de seneste 2 år og hvor
>der er kalenderfunktion).

Vi mangler bare at kunne synkronisere med Google kalender. Jeg synes ikke
Outlook-løsningen holder mere.

Klaus Alexander Seis~ (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 21-01-07 23:34

Morten Bowman skrev:

>> En helt anden løsning kunne være at anvende internetsynkronisering
>> med f.eks. zyb.com som er gratis (i almindelig udgave).
>
> Vi mangler bare at kunne synkronisere med Google kalender.

Det kan zyb.com (dvs., den kan importere Google-calendar fra nettet).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/


Brian Elmegaard (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian Elmegaard


Dato : 22-01-07 08:56

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

> Det kan zyb.com (dvs., den kan importere Google-calendar fra nettet).

Er det automatiseret?
Kan det integreres med emacs-løsninger, calendar og bbdb?
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html
http://www.rugbyklubben-speed.dk

Klaus Alexander Seis~ (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 22-01-07 09:28

Brian Elmegaard skrev:

>> Det kan zyb.com (dvs., den kan importere Google-calendar
>> fra nettet).
>
> Er det automatiseret?

Jeg tror næppe at ZYB synkroniserer ens kontakter emd mindre man
trykker på en knap på www, eller vælger at synkronisere fra mobilen.

> Kan det integreres med emacs-løsninger, calendar og bbdb?

Jeg er ikke til emacs, så jeg ved ikke præcis hvad du tænker på, men
ZYB kan hente iCalendar-filer (ICS) fra en url.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/


Morten Bowman (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 23-01-07 00:36

On Sun, 21 Jan 2007 22:33:46 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> wrote:

>Morten Bowman skrev:
>
>>> En helt anden løsning kunne være at anvende internetsynkronisering
>>> med f.eks. zyb.com som er gratis (i almindelig udgave).
>>
>> Vi mangler bare at kunne synkronisere med Google kalender.
>
>Det kan zyb.com (dvs., den kan importere Google-calendar fra nettet

Jep men ikke begge veje
Og så er importering ikke det samme som synkronisering:-

Klaus Alexander Seis~ (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 23-01-07 05:54

Morten Bowman skrev:

>>> Vi mangler bare at kunne synkronisere med Google kalender.
>>
>>Det kan zyb.com (dvs., den kan importere Google-calendar fra
>> nettet
>
> Jep men ikke begge veje
> Og så er importering ikke det samme som synkronisering:-

Korrekt. ZYB kan synkronisere med mobilen og importere fra Gmail.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408799
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste