LINUX CS SERVER hjæp søges!
Fra : T-U-X

Dato : 18-12-00 01:41

HEJSa

er der nogle CS under linux admins her på denne NG som kan hjælpe mig!

Jeghar en okey pc (475mhz,128mb) til at køre CS dedicated server under
linux OS! FEdt nok, en fed og god stabil server! (iforhold til min
tidligere windows server!)

MEN! problemet ligger i at andre, mmig og mine venner (ja - jeg har
faktisk sådane nogle) ikke kan se serveren unde menu punktet "LAN
GAMES"
For at de skal connecte til den skal de ind i konsollen og skrive:
connect 192.. JAJA DENS IP NR

HVORFOR? Er der p.g.a. samba ikke er inde!? er det det eller?

MEget sulten efter et svar!!

MVH
T-U-X

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 18-12-00 13:00

Problemet er følgende :
Din server binder sig til 127.0.0.1 istedet for den ip du har på din
servermaskine.
Du skal rette i /etc/hosts (tror jeg den hedder)
Der er sikkert kun en linje med .

127.0.0.1 [Maskinnavn] localhost.localdomain (et eller andet)

Du skal slette [Maskinnavn] fra linjen, og tilføje

[IP] [Maskinavn]

så den kommer til at se sådan ud.
127.0.0.1 localhost.localdomain
[IP] [Maskinnavn]

Så skulle det virke.

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-12-00 16:49

"Ruben Hesselbæk" <Mr.Chaos@area99.dk> wrote in message
> Problemet er følgende :
> Din server binder sig til 127.0.0.1 istedet for den ip du har på din
> servermaskine.

Du kan rent faktisk også skrive +ip som en parameter når du starter hl_ds
(hvilket jeg har prøvet..) , det bevirkede så at den skrev den rigtige ip
når hlds starter men stadigtvæk kan den ikke ses under lan game..
Jeg har også prøvet det med alisa i /etc/hosts men ligelidt hjalp det :(

/Dennis

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 19-12-00 16:11

Huskede du at slette Maskinnavnet fra den øverste linje(127.0.0.1) ?

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-12-00 16:58

> Huskede du at slette Maskinnavnet fra den øverste linje(127.0.0.1) ?

Det kan egentlig ikke huske - men nej det gjorde jeg sikkert ikke!
Skal hele linjen væk eller blot maskin navn?

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-12-00 17:16

"Dennis Pedersen" <mig@jydeNOSPAM.dk> wrote in message

> "Ruben Hesselbæk" <Mr.Chaos@area99.dk> wrote in message
>
> Det kan egentlig ikke huske - men nej det gjorde jeg sikkert ikke!
> Skal hele linjen væk eller blot maskin navn?

Og hvis jeg lige læste det orginale indlæg stod det der - tsktsk!

/Dennis

Fra : T-U-X

Dato : 20-12-00 10:11

HEY HEY, nu er det ligsom i er på vej væk fra mit ?

Serveren kører (fint)! Jeg kan sagtens connecte, men jeg kan ikke se
den i "lan games" i CS menuen!

Fra : T-U-X

Dato : 27-01-01 07:35

Tusinde tark!